«Ημερολόγια Εκφοβισμού» – Τα παιδιά μάς μίλησαν… εμείς θα τα ακούσουμε; (vid)

“Ο εκφοβισμός είναι σαν να είσαι στη φυλακή. Δεν κάνεις τίποτα. Είσαι τόσο φοβισμένος, έτσι δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Απλά κάθεσαι εκεί να περιμένεις και να περιμένεις, έως ότου δεν αισθάνεσαι καθόλου καλά. Ούτε αυτός που το έκανε αυτό”.

Tα παραπάνω λόγια ανήκουν σε μαθητή της ΣΤ’ Δημοτικού, που καταθέτει με συνοπτικό, όσο και συγκλονιστικό τρόπο, τις σκέψεις του, τα συναισθήματά του για το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας, του bullying, που έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και στη χώρα μας και αποτελεί “μάστιγα” για τη σχολική κοινότητα αλλά και για τη σύγχρονη κοινωνία.

Με αφορμή την 6η Μαρτίου, που έχει οριστεί ως Σχολική Ημέρα ενάντια στον Σχολικό Εκφοβισμό, Το Χαμόγελο του Παιδιού υλοποιεί πανελλαδική εκστρατεία ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης μαθητών, γονέων κι εκπαιδευτικών, ώστε να μην μένουν αμέτοχοι στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού.

Ειδικότερα, στο πλαίσιο των πολυετών προσπαθειών του για την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας όσον αφορά το φαινόμενο του bullying, το “Χαμόγελο” προχώρησε στη δημιουργία του ντοκιμαντέρ «Ημερολόγια Εκφοβισμού», αποσκοπώντας μέσα από πραγματικές μαρτυρίες παιδιών, εκπαιδευτικών, γονέων και εκπροσώπων της ακαδημαϊκής κοινότητας να αναδείξουν το πραγματικό πρόβλημα του εκφοβισμού. Μαθητές και μαθήτριες, εκπαιδευτικοί, ο καθηγητής Ψυχολογίας Dan Olweus, ο καθηγητής Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Ακης Γιοβαζολιάς, καθώς και ο καθηγητής Peter Smiths καταθέτουν την εμπειρία και τις γνώσεις τους.

Σύμφωνα με στοιχεία της Εταιρείας Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου, διεθνείς έρευνες έχουν δείξει ότι περίπου το 15% των μαθητών έχουν βιώσει συμπεριφορές εκφοβισμού από συμμαθητές τους. Το ποσοστό των παιδιών που ασκούν εκφοβισμό ανέρχεται σε 5%.

Ο καθηγητής Ψυχολογίας, Dan Olweus, διευκρινίζει πότε μια πράξη μπορεί να θεωρηθεί ως εκφοβισμός:“Υπάρχουν τρία κριτήρια για να θεωρηθεί μια πράξη ως εκφοβισμός. Πρώτον, είναι σκόπιμη, συχνά επαναλαμβανόμενη, όχι απαραίτητα, αλλά συχνά. Δεύτερον, έχει ένα μοτίβο και, τέλος, χαρακτηρίζεται από ανισορροπία δύναμης. Οι δράστες έχουν πολύ μεγαλύτερη δύναμη, λόγω της υπόστασης ή της θέσης τους”.

«Ημερολόγια Εκφοβισμού» – Τα παιδιά μάς μίλησαν… εμείς θα τα ακούσουμε; (vid)

Τα «Ημερολόγια Εκφοβισμού» ταξιδεύουν στην Ελλάδα και στη Μεγάλη Βρετανία και καταγράφουν μαρτυρίες παιδιών που έχουν βιώσει τον εκφοβισμό και τη βία στο σχολείο.

Ιστορίες καθημερινής πλάκας στη σχολική αυλή ή ένα φαινόμενο που τραυματίζει συναισθηματικά έναν άνθρωπο για όλη του τη ζωή; Χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν και απομονώνουν ένα παιδί ή δικαίωμα στη διαφορετικότητα; Παιδιά-εγκληματίες που επιτίθενται σε άλλα παιδιά ή παιδιά που έχουν ανάγκη στήριξης και υποστήριξης; Στη σύγχρονη κοινωνία οι μόνες επιλογές που έχεις είναι να εκφοβίζεις ή να εκφοβίζεσαι;

“Ο εκφοβισμός είναι σαν να είσαι στη φυλακή. Δεν κάνεις τίποτα. Είσαι τόσο φοβισμένος, έτσι δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. Απλά κάθεσαι εκεί να περιμένεις και να περιμένεις, έως ότου δεν αισθάνεσαι καθόλου καλά. Ούτε αυτός που το έκανε αυτό “. Μαθητής ΣΤ’ Δημοτικού

Η Georgia και η Χριστίνα αποκαλύπτουν πώς οι συμμαθητές και συμμαθήτριες τους μετέτρεψαν σε κόλαση τη σχολική τους ζωή. Ο «Πέτρος» μοιράζεται με τον κόσμο τη διαπόμπευση που βίωσε στο σχολείο επειδή «δεν ήταν σαν τα υπόλοιπα αγόρια».

Έγκριτοι επιστήμονες απ’ όλη την Ευρώπη προσπαθούν να δώσουν απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα και να φωτίσουν όλες τις πτυχές του φαινομένου. Τις δικές τους απαντήσεις και ερμηνείες προσπαθούν να δώσουν τα ίδια τα παιδιά…

Σχετικά άρθρα

#ΜίλαΤώρα – #StopBullying: Οι μαθητές υψώνουν τη φωνή τους ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό (vid)

Ασπασία Κακολύρη, Τζένη Χαραλαμπίδου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος