Αν. Δέδες, εμπειρογνώμονας: Σε οποιοδήποτε ανθρώπινο λάθος πάλι τα ίδια θα έχουμε – Ποιος εγγυάται για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων;

Την εκτίμηση ότι ο σταθμάρχης Λάρισας για τουλάχιστον εννέα λεπτά θα μπορούσε να αντιδράσει ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση των τρένων έκανε ο Αναστάσιος Δέδες.

Για τα αίτια και τις τραγικές παραλείψεις που οδήγησαν στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αναφέρθηκε στις «Συνδέσεις» ο Αναστάσιος Δέδες, εμπειρογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων λέγοντας ότι στα χέρια των αρμοδίων θα βρεθούν όλα τα στοιχεία για το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου προκειμένου να βγάλουν τα συμπεράσματά τους. Ωστόσο, όπως τόνισε, ζητούμενο πλέον είναι το «ποιος θα εγγυηθεί την ασφάλεια των συγκοινωνιών την στιγμή που η συγκεκριμένη γραμμή δεν έχει σύστημα τηλεματικής και δεν είναι ασφαλής».

«Είμαι και εγώ συγκλονισμένος από όλα όσα βλέπω. Αυτοί οι οποίοι έχουν αναλάβει να βγάλουν εις πέρας το πόρισμα με βάση τα ερωτήματα που θα τους τεθούν από την ανακρίτρια στη Λάρισα θα έχουν στα χέρια τους όλο το κομμάτι το οποίο αφορά τα στοιχεία, το οποίο ξεκινάει από τις ενδοσυνεννοήσεις, από τις βάρδιες, από την Επιθεώρηση Εργασίας, ποιοι ήταν εκεί εκείνη τη στιγμή, τον πίνακα, το σύστημα σηματοδότησης, που φτάνει αυτό, που έχει τη δυνατότητα να δει ο σταθμάρχης μέχρι τη σύγκρουση καθώς και το τι περιείχε η εμπορική αμαξοστοιχία» δήλωσε στην ΕΡΤ ο κ. Δέδες.

Ό εμπειρογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων σχολιάζοντας τα όσα έχουν γίνει γνωστά από τις συνομιλίες του σταθμάρχη και των μηχανοδηγών των δύο τρένων έδωσε έμφαση στη μη λειτουργία του συστήματος τηλεδιαχείρισης και στην έλλειψη δικλείδας ασφαλείας λέγοντας χαρακτηριστικά: «Πέρα των ανθρώπινων σφαλμάτων, γιατί δεν ήταν ένα, ήταν και δεύτερο και τρίτο (σ.σ. απ τον σταθμάρχη), υπάρχει το θέμα εάν υπάρχει σύστημα το οποίο μπορεί αυτά τα ανθρώπινα λάθη να τα διορθώσει». Όπως είπε ο κ. Δέδες η δικλείδα ασφαλείας που εντοπίζει τα ανθρώπινα λάθη είναι το σύστημα τηλεματικής με ζητούμενο στην περίπτωση αυτή εάν δούλευε ή όχι.

Ο εμπειρογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων υποστήριξε ότι «δεν υπήρχε “κουμπωμένο” εν λειτουργία στα τραίνα» παρόλο που οι συρμοί είναι εξοπλισμένοι με αυτο επιρρίπτοντας ευθύνες σε ΟΣΕ ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και όλους τους αρμόδιους φορείς.

Ερμηνεύοντας τα όσα έχουν γίνει γνωστά μια εβδομάδα μετά το τραγικό δυστύχημα με τους 57 νεκρούς ο κ. Δέδες εκτίμησε ότι για τουλάχιστον εννέα λεπτά θα μπορούσε να αντιδράσει ο σταθμάρχης. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι το εάν δούλευε ή όχι το κλειδί αυτό θα το δουν οι διορισμένοι πραγματογνώμονες. Δεν παρέλειψε, τέλος, να προειδοποιήσει για την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας λέγοντας ό,τι «το θέμα είναι τώρα ποιος είναι αυτός ο οποίος θα εγγυηθεί την ασφάλεια των συγκοινωνιών την στιγμή που η συγκεκριμένη γραμμή δεν έχει σύστημα τηλεματικής, άρα δεν είναι ασφαλής». Γεγονός, που όπως είπε τον κάνει να πιστεύει ότι «σε οποιοδήποτε πάλι ανθρώπινο λάθος, θα έχουμε τα ίδια».

Πηγή: Συνδέσεις | ΕΡΤ

Διαβάστε ακόμα: 

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος