Ανατριχιαστικοί διάλογοι ανάμεσα στον ρυθμιστή κυκλοφορίας και τον σταθμάρχη – «Πρέπει να έγινε τράκα»

Σοκ προκαλούν οι διάλογοι μεταξύ του ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα και του μοιραίου σταθμάρχη στη Λάρισα λίγα λεπτά μετά τη σύγκρουση των τρένων. Στους διαλόγους, από το σύστημα ενδοεπικοινωνίας, αποκαλύπτεται η αγωνία του ρυθμιστή να μάθει από ποια γραμμή έστειλε ο σταθμάρχης το επιβατικό τρένο με τους εκατοντάδες επιβάτες, την ώρα που οι απαντήσεις του δείχνουν ότι δεν έχει καμιά αίσθηση του τι έχει κάνει.

Αποκαλυπτικά είναι τα ηχητικά ντοκουμέντα που έρχονται στο φως της δημοσιότητας, με πρωταγωνιστή τον κατηγορούμενο σταθμάρχη, ο οποίος επικοινωνεί με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα και φαίνεται βέβαιος ότι έδιωξε το μοιραίο Ιntercity 62, από τη σωστή κατεύθυνση. 

Σύμφωνα με το ηχητικό υλικό που παρουσιάζει το Πρώτο Θέμα:

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Βασίλη;

Σταθμάρχης: Ελα

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Εσένα, σου έδειχνε άνοδο ότι έφυγε το τρένο, έτσι δεν είναι;

Σταθμάρχης: Ναι

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Άνοδο;

Σταθμάρχης: Ναι

Τι υποστήριξε ο κατηγορούμενος σταθμάρχης

Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης, φέρεται να παραδέχτηκε ενώπιον των αρχών πως δεν ανέφερε στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας, σε ποια γραμμή θα κινούνταν, λόγω… φόρτου εργασίας.

«Ο ένας τρόπος ήταν με το ραδιοτηλέφωνο, να αναφέρω ότι κινείται σε διπλή γραμμή ανόδου. Ο άλλος τρόπος ήταν να του δώσω υπόδειγμα 1001 που θα έγραφα: “κυκλοφορείτε σε διπλή γραμμή ανόδου έως φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων”. Λόγω του φόρτου εργασίας εκείνη την ώρα δεν πρόλαβα να κόψω το 1001 και ξέχασα να του το διαβιβάσω και με το ράδιοτηλέφωνο».

Σύμφωνα με το ηχητικό υλικό του Πρώτου Θέματος:

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Στον Ευαγγελισμό είναι λένε…Τι έχει γίνει;

Σταθμάρχης: Πρέπει να έγινε τράκα

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Τι τράκα, με ποιον;

Σταθμάρχης: Δεν ξέρω…Παντελή;

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Ναι

Σταθμάρχης: Από εδώ έφυγε στη γραμμή ανόδου. Τι έγινε, πώς και τι με τα κλειδιά σήμερα, δεν ξέρω τι γίνεται…

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα): Εσύ από την ανόδου δεν το έδιωξες;

Σταθμάρχης: Από άνοδο. Από άνοδο την έδιωξα από εδώ πέρα. Τώρα πώς γύρισαν τα κλειδιά αυτά… Πώς γύρισαν τα κλειδιά και μπήκε στην κάθοδο…

«Η τηλεδιοίκηση έκανε την κυκλοφορία. Ήξερα ανά πάσα στιγμή που βρίσκεται το τρένο, πού θα κινηθεί, πού πρέπει να μετακινηθεί και όλα αυτά ήταν θέματα τηλεδιοίκησης» δήλωσε ο Γιάννης Πολάτος, συνταξιούχος σιδηροδρομικός.

Είκοσι λεπτά περίπου μετά τη μοιραία σύγκρουση επικοινωνεί ο 59χρονος και πάλι με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας ο οποίος ρωτά επίμονα τον σταθμάρχη από πού έδιωξε την αμαξοστοιχία 62.

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα):Το 62 από πού το έδιωξες;

Σταθμάρχης: Εεε;

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα):Από πού το έδιωξες το 62;

Σταθμάρχης: Στη γραμμή ανόδου κανονικά.

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα):Γιατί αυτοί λένε ότι έχει γίνει εμπορικό με… τέτοιο… έχει γίνει σύγκρουση

Σταθμάρχης: Αμάν!

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα):Πότε έγινε αυτό;

Σταθμάρχης: Καλώς. Δεν ξέρω ό,τι και να σας πω…

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα):Άνοδο δεν το έστειλες;

Σταθμάρχης: Ναι

Ρυθμιστής Κυκλοφορίας (Αθήνα):Και η άλλη κάθοδο. Έγινε…

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, υποστήριξε πως από τις 22.25 που έμεινε μόνος του στη βάρδια, υπήρχε για αναχώρηση ο προαστιακός 2594, η αμαξοστοιχία 2575 από Βόλο που βρισκόταν στην 6η γραμμή, ενώ παράλληλα περίμενε στις 22.35 και την αμαξοστοιχία 2597 προαστιακός, από Θεσσαλονίκη για Λάρισα, επαναφέροντας στη συνέχεια τα κλειδιά όπως έπρεπε.

Υποστήριξε πως επανέφερε τα κλειδιά:

  • Γύρισε τα κλειδιά 118Β και 118Α στη διαγώνιο, για να μπει στη γραμμή προαστιακού η 2597 αμαξοστοιχία
  • Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, τα γύρισε στην ευθεία για να ‘ναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62, την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564

«Μόνο και μόνο ότι η κα Ανακριτής, η κα Σούρλα, 8 ώρες υπέβαλε ερωτήσεις στον κύριο κατηγορούμενο, που δεν κατέθεσε απολογητικό υπόμνημα, δείχνει πραγματικά κάτι και αυτό το κάτι δείχνει ότι η υπόθεση κινείται προς τη διερεύνηση όλων των ευθυνών οιουδήποτε εκ των ανθρώπων που παρέβησαν τον όρκο τους και μιλάμε για παράνομες πράξεις» τόνισε ο Αλέξης Κούγιας.

Ακολουθεί επικοινωνία στις 00:06 με τη σταθμάρχη των Νέων Πόρων.

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Βασίλη τι έχει συμβεί;

Σταθμάρχης: Έγινε τράκα

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ναι. Πώς έγινε τράκα;

Σταθμάρχης: Δεν ξέρω. Ό, τι και να σου πω Ελένη θα σου πω ψέματα…Τώρα πώς έγινε και μπήκε στην κάθοδο αυτό το τρένο…Δεν ξέρω… Κλείσε.

Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Εντάξει.

Στο κάδρο ευθυνών φέρεται να τοποθετεί και τους άλλους δύο σταθμάρχες, που σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο ένας έφυγε περίπου στις 22.15 και ο άλλος περίπου στις 22.25.

Στην πρώτη της συνεδρίαση προχώρησε την Δευτέρα, η ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, που διερευνά το τραγικό δυστύχημα. Τα μέλη της αναμένεται να ζητήσουν στοιχεία από τους εμπλεκόμενους φορείς και να καλέσουν στελέχη και υπαλλήλους εμπλεκόμενων φορέων για στοιχεία και διευκρινήσεις για ενέργειες ή παραλήψεις αναφορικά με συστημικά προβλήματα που αφορούν στη λειτουργία και την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στη συνέχεια η επιτροπή θα αξιολογήσει τα στοιχεία και θα καταθέσει το πόρισμα της, στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται προτάσεις για τη λύση προβλημάτων και δυσλειτουργιών που θα εντοπιστούν.

Την ίδια ώρα αυτεπάγγελτη έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Όπως αναφέρει η ΡΑΣ, στην προσπάθεια να επισπεύσουν τη διαδικασία λόγω της σοβαρότητας, ζήτησαν από τους εμπλεκόμενους φορείς συγκεκριμένα έγγραφα, τα οποία και τους τα παρέδωσαν. Ανάλογο αίτημα απέστειλε και προς την HELLENIC TRAIN, η οποία απάντησε πως τα έγγραφα που ζητήθηκαν βρίσκονταν στην καμπίνα του μηχανοδηγού, οπότε καταστράφηκαν.

Στο κέντρο τηλεδιοίκησης της Θεσσαλονίκης, βρέθηκε ο Υπουργός Επικρατείας, υπεύθυνος για τις μεταφορές Γιώργος Γεραπετρίτης. Επιχείρησε να επιθεωρήσει τις συγκοινωνιακές υποδομές αναζητώντας παθογένειες και στρεβλώσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων.

Ανακριτική έρευνα με εντατικούς ρυθμούς

Όπως μετέδωσε η δημοσιογράφος της ΕΡΤ, Ελπίδα Κουτσογιάννη, συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η ανακριτική έρευνα. Χτες και σήμερα κλήθηκαν να καταθέσουν και εν ενεργεία και συνταξιούχοι σταθμάρχες – οι τελευταίοι να συνεισφέρουν στην έρευνα λόγω της εμπειρίας που έχουν – κι ενδεχομένως τις επόμενες ημέρες, ίσως και αύριο, διευρυνθεί ο αριθμός των προσώπων στους οποίους θα αποδοθούν ευθύνες.

Στο κέντρο των ερευνών βρίσκονται δύο πρόσωπα. Είναι ο προϊστάμενος της επιθεώρησης του ΟΣΕ που πήρε την αναρρωτική άδεια και ο δεύτερος σταθμάρχης, αυτός που θα έπρεπε να είναι και που δεν ήταν στη βάρδια. Για τον δεύτερο εν ενεργεία σταθμάρχες κατέθεσαν μεταξύ άλλων τα εξής: έφυγε 20 λεπτά νωρίτερα και αφού στη δική του βάρδια είχε διαχειριστεί πάρα πολλά τρένα. Είχε απομείνει ένα τρένο όταν έφυγε κι άλλωστε το επίμαχο τρένο έφτασε στον σταθμό της Λάρισας 23: 05, οπότε θα είχε τελειώσει η βάρδια του. Αυτό που είπαν δηλαδή είναι ότι ακόμη και αν έφυγε 20 λεπτά νωρίτερα, το Ιntercity 62 έφτασε στον σταθμό γύρω στις 23: 05, οπότε σε αυτήν την περίπτωση θα είχε ολοκληρωθεί η βάρδια του.

Ρεπορτάζ: Κάτια Νιάκαρη, Χαρά Γιαννοπούλου, Ελπίδα Κουτσογιάννη

Διαβάστε ακόμα: Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη: Nέες αποκαλύψεις για την απολογία του σταθμάρχη\

Τραγωδία στα Τέμπη: Διεύρυνση των ερευνών – Στο μικροσκόπιο και το δυστύχημα στο Άδενδρο το 2017

Τέμπη – Μαρτυρία 19χρονης: «Καθόμασταν σε τραπέζι του κυλικείου – Aκούσαμε το “μπαμ”, βγήκαμε από τρύπα στο πάτωμα του βαγονιού»

Έρευνα για την αναρρωτική άδεια του σταθμάρχη

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος