Γιατί η Ελλάδα δεν κατάφερε να αποκτήσει σύγχρονο σιδηρόδρομο παρά τα δισ. που έχουν επενδυθεί

Ο Αχιλλέας Χεκίμογλου, συγγραφέας και ερευνητής της τεχνολογικής ιστορίας των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα, μίλησε στην ΕΡΤ και στους δημοσιογράφους Χρήστο Παγώνη και Θάνο Σιαφάκα, για τον λόγο που η Ελλάδα – παρά τα δισεκατομμύρια που επενδύθηκαν για τους σιδηροδρόμους – δεν εκσυγχρονίστηκε ποτέ στο κομμάτι αυτό, γεγονός που ήρθε στο φως μετά το φονικό δυστύχημα της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.

Όπως είπε ο Αχιλλέας Χεκίμογλου, σχετικά με το γιατί δεν καταφέραμε σαν χώρα να αποκτήσουμε έναν σύγχρονο συδηρόδρομο: «Αν το δει κανείς με επιχειρηματικούς ορους, η Ελλάδα θα τα είχε όλα σωστά στο power point, στο excel, τα είχε σωστά στο ΦΕΚ, τα είχε σωστά στην αλληλογραφία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που κατά βάση η Ευρωπαϊκή Ένωση χρηματοδότησε τα έργα αυτά και οι προθέσεις σίγουρα, ήταν καλές, αλλά για λόγους που έχουν να κάνουν με την οργάνωση του συστήματος των σιδηροδρόμων, με το επίπεδο της εταιρικής διακυβέρνησης, την παρουσία συστημάτων και διαδικασιών και πάει λέγοντας, δεν κατάφερε – παρόλο που επένδυσε πάρα πολλά χρήματα – να έχουμε σήμερα ένα αξιοπρεπές συγκοινωνιακό μέσο, αν όχι εφάμιλλο.

O λόγος που συνέβη αυτό είναι όπως ανέφερε, ένας συνδυασμός πραγμάτων. «Πιστεύω μετά από όλα αυτά τα χρόνια έχω καταλήξει στο ότι υπάρχει, ας πούμε, μια κουλτούρα βανδαλισμών σε ότι αφορά τη δημόσια περιουσία. Αυτό στοίχισε στο σιδηρόδρομο. Υπάρχει μια κουλτούρα καθυστερήσεων στους δημόσιους διαγωνισμούς για παράδειγμα.

Είναι αυτό που έλεγα στην αρχή ότι είχαμε λεφτά. Βρήκαμε λεφτά για να επενδύσουμε, αλλά δεν είχαμε μετά τα λεφτά και τη συγκρότηση που χρειαζόταν και το mentalité που χρειαζόταν για να συντηρήσουμε και να τα λειτουργήσουμε», τόνισε.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος