Ανακοινώθηκαν σήμερα οι υποψηφιότητες για την 95η Τελετή των βραβείων Όσκαρ, σε μια ειδική τελετή με παρουσιαστές τους Riz Ahmed (Sound of Metal) και Alisson Williams (M3GAN).
Το σαρωτικό «Tα Πάντα Όλα» (Everything Everywhere All at Once) κέρδισε… τα πάντα όλα σε υποψηφιότητες, 11 στο σύνολο: Καλύτερου σεναρίου, καλύτερου τραγουδιού, καλύτερης μουσικής, καλύτερων κουστουμιών, καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας, πρώτης γυναικείας ερμηνείας για τη Michelle Yeoh, δύο υποψηφιότητες στο δεύτερο γυναικείο ρόλο για τις Stephanie Hsu & Jamie Lee Curtis, δεύτερης ανδρικής ερμηνείας για τον Ke Huy Quan και φυσικά καλύτερου μοντάζ.
Η μεγάλη έκπληξη των Όσκαρ είναι το «Ουδέν Νεώτερον από το Δυτικό Μέτωπο», του Edward Berger που κερδίζει συνολικά 9 υποψηφιότητες για Όσκαρ. Η ταινία περιγράφει γλαφυρά τις φρικτές εμπειρίες και την αγωνία ενός νεαρού Γερμανού στρατιώτη στο δυτικό μέτωπο κατά τη διάρκεια του Α ‘ Παγκοσμίου Πολέμου. Αν και αγνοήθηκε σε όλες τις κατηγορίες ερμηνείας, καθώς φέτος ο ανταγωνισμός ήταν τεράστιος, η ταινία του Netflix φιλοξενήθηκε στις κατηγορίες Καλύτερης ταινίας, Καλύτερης διεθνούς ταινίας, καλύτερων οπτικών εφέ, φωτογραφίας, σχεδιασμού παραγωγής, μακιγιάζ, διασκευασμένου σεναρίου, μουσικής και ήχου. Εννέα λοιπόν οι υποψηφιότητες για την ταινία από τη Γερμανία.
Το «The Fabelmans» του Στίβεν Σπίλμπεργκ είχε ανάλογη τύχη με αυτή του West Side Story, ένα χρόνο νωρίτερα. Αντί να σαρώσει τις υποψηφιότητες, περιορίστηκε στη δεύτερη ανδρική ερμηνεία για τον Judd Hirsch, πρώτου Γυναικείου ρόλου για τη Μισέλ Γουίλιαμς, μουσικής για τον Τζον Γουίλιαμς, Καλύτερου σχεδιασμού παραγωγής, πρωτότυπου σεναρίου, Καλύτερης σκηνοθεσίας για τον Στίβεν Σπίλμπεργκ και καλύτερης ταινίας της χρονιάς. Επτά το σύνολο. Η αυτοβιογραφική και αυτοαναφορική του ταινία, στα μάτια των πολλών δεν κατάφερε να γίνει από ιστορία μονάδας, ο ύμνος της εβδόμης τέχνης.
Η υπερτιμημένη ταινία «Tar» του Todd Field πρωταγωνιστεί σε περισσότερες από τις προβλεπόμενες κατηγορίες, έξι συνολικά: Καλύτερης γυναικείας ερμηνείας για την Cate Blanchett (που είναι και το φαβορί κατά πολλούς, παρά τα αρνητικά σχόλια που μάζεψε τις τελευταίες μέρες μετά από δημοσίευμα βρετανικής εφημερίδας), καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας, πρωτότυπου σεναρίου, καλύτερου μοντάζ και καλύτερης διεύθυνσης φωτογραφίας.
Το σίκουελ του Top Gun, το «Top Gun: Maverick», τελείως αδικαιολόγητα κερδίζει υποψηφιότητα ως καλύτερη ταινία της χρονιάς, καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου, καλύτερου μοντάζ, καλύτερων οπτικών εφέ, καλύτερου ήχου και καλύτερου τραγουδιού (ερμηνευμένου από τη Lady Gaga). Ο πραγματικός λόγος που η ταινία ξεχωρίζει, είναι η εμμονή του Τομ Κρουζ να τη διανείμει αποκλειστικά κινηματογραφικά, βοηθώντας τα αρκετά πεσμένα καλοκαιρινά εισιτήρια να ζωντανέψουν τις ζωές στις σκοτεινές αίθουσες. Στην Ελλάδα μόνο έκανε 282.985 εισιτήρια μέσα στο 2022, και έφτασε στη δεύτερη θέση του box office με τη νέα ταινία των Minions (Minions: H άνοδος του Γκρού) να φτάνει στην πρώτη θέση (και τον «Μπάτμαν» να ακολουθεί).
«Τα Πνεύματα του Ινισέριν» με 9 υποψηφιότητες, επιβεβαιώνουν ότι χρειάζεται λίγη μαγεία αυτή η τέχνη. Η Kerry Condon κερδίζει υποψηφιότητα δεύτερης γυναικείας ερμηνείας, ο Κόλιν Φάρελ Πρώτης ανδρικής, υποψηφιότητα καλύτερης μουσικής, σκηνοθεσίας για τον Martin McDonagh, καλύτερης ταινίας, Δεύτερης ανδρικής ερμηνείας για τους Brendan Gleeson και Barry Keoghan, καλύτερου σεναρίου και καλύτερου μοντάζ.
Και λίγο ελληνικό χρώμα από την ταινία που γυρίστηκε στο μεγαλύτερο μέρος της στην Ελλάδα: «Το Τρίγωνο της Θλίψης» κερδίζει τρεις υποψηφιότητες για Καλύτερη ταινία, καλύτερο σενάριο και καλύτερη σκηνοθεσία. Το φαβορί της ταινίας πάντως, η Dolly De Leon από τις Φιλιππίνες, δυστυχώς δεν είδε το όνομα της στην κατηγορία καλύτερης δεύτερης γυναικείας ερμηνείας. Τη σκηνοθεσία και το σενάριο υπογράφει ο Ruben Östlund.
Όσο για τον «Elvis» του Baz Luhrmann, παίρνει 8 υποψηφιότητες ως καλύτερη ταινία της χρονιάς, καλύτερο μακιγιάζ/μαλλιά, καλύτερο ήχο, πρώτου ανδρικού ρόλου για τον Austin Butler, καλύτερης διεύθυνσης φωτογραφίας, καλύτερων κοστουμιών, καλύτερου μοντάζ και καλύτερης διεύθυνσης παραγωγής. Ο θάνατος της κόρης του Έλβις λίγες μέρες πριν, της Lisa Marie, κάνει αυτές τις υποψηφιότητες ακόμα πιο συγκινητικές. Να αναφέρουμε ότι η τελευταία της δημόσια εμφάνιση ήταν στις Χρυσές Σφαίρες, όπου ο πρωταγωνιστής της ταινίας κέρδισε το αγαλματίδιο ερμηνεύοντας τον πατέρα της.
Το «Women talking» της Sarah Polley, κέρδισε υποψηφιότητα καλύτερου διασκευασμένου σεναρίου και καλύτερης ταινίας της χρονιάς, ως η γυναικεία νότα που ίσως έλειπε.
Όσο για τον «Μαύρο Πάνθηρα: Wakanda για πάντα» φεύγει με 5 υποψηφιότητες: καλύτερων κουστουμιών, μακιγιάζ και μαλλιών, πρωτότυπου τραγουδιού ερμηνευμένου από τη Ριάννα, οπτικών εφέ και φυσικά της Angela Bassett στην κατηγορία δεύτερης γυναικείας ερμηνείας.
Η ΕΡΤ είχε προβλέψει και το outsider τραγούδι που έκλεισε την πεντάδα, το Applause… ως ένα από τα τραγούδια που δυστυχώς δεν ήταν υποψήφια για Χρυσές Σφαίρες. Είχαμε προβλέψει επίσης ότι η ταινία «Causeway» άξιζε περισσότερη αναγνώριση, όπως αναφέραμε και εδώ.
Στις ευχάριστες εκπλήξεις και η υποψηφιότητα της Andrea Riseborough για το «Όσα Φέρνει η Ζωή» (To Leslie)… Της Ana de Armas για την «Ξανθιά» (που αδικαιολόγητα πρωταγωνιστεί στα Χρυσά Βατόμουρα) και του Paul Mescal για τη σαρωτική του ερμηνεία στο «Aftersun».
Τέλος, ο αγαπημένος μας «Μαρσέλ, το Κοχύλι με τα παπούτσια» φτάνει με γρήγορα βήματα στην κατηγορία καλύτερου animation. Δυστυχώς, δεν του έκατσε καλή χρονιά καθώς ο «Πινόκιο του Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο» μάλλον το έχει ήδη εξασφαλισμένο.
Η λίστα των υποψηφιοτήτων
ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΤΑΙΝΙΑ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος