Αγωνιώδεις αναζητήσεις για το βαθυσκάφος: Εντείνονται οι έρευνες – Στις 14:08 τελειώνει το οξυγόνο για το πλήρωμα

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για την αναζήτηση του τουριστικού βαθυσκάφους Τitan με τους πέντε επιβαίνοντες, που καταδύθηκε στο ναυάγιο του Tιτανικού με την κλεψύδρα του χρόνου να αδειάζει. Οι Αρχές εξετάζουν προσεκτικά τους υποθαλάσσιους ήχους που εντόπισαν την Τετάρτη στα βάθη του Ατλαντικού ενώ επισημαίνεται ότι το οξυγόνο μέσα στο μικρό βαθυσκάφος που δεν είχε επαρκή εφόδια διαρκεί για λίγες ακόμη ώρες, δηλ. μέχρι το μεσημέρι της Πέμπτης σήμερα.

Σύμφωνα με την Daily Mail, το οξυγόνο μέσα στο υποβρύχιο θα τελειώσει σήμερα το μεσημέρι στις 14:08 (ώρα Ελλάδος), όπως σημείωσε η αμερικανική ακτοφυλακή.

Πλέον, όλες οι ελπίδες επικεντρώνονται στο υπερσύγχρονο πλοίο «Atalante», που έστειλε το Γαλλικό Ινστιτούτο Θαλασσίων Ερευνών και φέρει ένα επανδρωμένο υποβρύχιο και ένα τηλεχειριζόμενο ρομπότ. Την ώρα που όπως έγινε γνωστό απομένουν λιγότερο από οκτώ ώρες οξυγόνου, η αμερικανική ακτοφυλακή ανακοίνωσε ότι έχει εντοπίσει περισσότερους ήχους. Καναδάς, ΗΠΑ και Γαλλία συμμετέχουν στη μεγαλύτερη έρευνα που έχει γίνει ποτέ από αέρος και θαλάσσης με τα πλέον υπερσύγχρονα μέσα. Oι έρευνες συνεχίστηκαν όλη τη νύχτα για πέμπτη ημέρα με τις ελπίδες για το πενταμελές πλήρωμα να λιγοστεύουν καθώς ο χρόνος μετρά πια αντίστροφα για τον έγκαιρο εντοπισμό τους.
  

Όσον αφορά στο πεδίο των ερευνών, θα καλύψει το μέγεθος της πολιτείας Κονέκτικατ εις διπλούν σε μια έκταση 22.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων και θα εκτείνεται σε βάθος περίπου άνω των 4 χλμ, κοντά στο ναυάγιο του Τιτανικού σε βάθος 3.800 μ.

Αγωνιώδεις αναζητήσεις για το βαθυσκάφος: Εντείνονται οι έρευνες – Στις 14:08 τελειώνει το οξυγόνο για το πλήρωμα

Τελειώνει το οξυγόνο για τους πέντε εξερευνητές

Ειδικοί προειδοποιούν ότι η επιχείρηση είναι δύσκολη και οι ελπίδες να βρεθούν ζωντανοί ελάχιστες. Απόλυτο σκοτάδι, όπου ακόμη και με ειδικά φώτα μπορεί κανείς να δει τι γίνεται μόνο στα έξι μέτρα. Όσο για τους αγνοούμενους, οι συνθήκες που αντιμετωπίζουν είναι ανάλογες με το αν βρίσκονταν στο διάστημα.

Αγωνιώδεις αναζητήσεις για το βαθυσκάφος: Εντείνονται οι έρευνες – Στις 14:08 τελειώνει το οξυγόνο για το πλήρωμα
(Ocean Gate)

Tην ίδια ώρα τα βλέμματα όλου του κόσμου έχουν επικεντρωθεί στη γιγαντιαία αυτή έρευνα που γίνεται στο σημείο όπου βυθίστηκε ο Τιτανικός, το μεγαλύτερο και διασημότερο ναυάγιο του κόσμου που εξακολουθεί να προκαλεί το ενδιαφέρον του κόσμου. Περισσότεροι από 1.500 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στο παρθενικό του ταξίδι και ο Τιτανικός έγινε το πιο διάσημο ναυάγιο στην ιστορία.

Η Βασιλική Καναδικής Πολεμικής Αεροπορίας στο Greenwood της Νέας Σκωτίας, έδωσε στη δημοσιότητα πλάνα μέσα από το αεροσκάφος CP-140 Aurora το οποίο παρέχει δυνατότητες επιφανειακής έρευνας και υποεπιφανειακής ακουστικής ανίχνευσης.

Είναι δύσκολο να καθοριστεί εάν οι ήχοι (γδούπου) που ακούστηκαν με συγκεκριμένο μοτίβο ήταν λευκοί ήχοι (ήχοι της θάλασσας) ή για ήχους που προκαλεί το πλήρωμα του υποβρυχίου ενώ οι πιο αισιόδοξοι αναφέρουν ότι ενδέχεται να προέρχονται από χτύπημα αντικειμένου πάνω σε τιτάνιο, από το οποίο είναι κατασκευασμένο το βαθυσκάφος για το οποίο έχουν αρχίσει να αποκαλύπτονται προβλήματα στην κατασκευή.

Υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου των υποβρύχιων σκαφών ανησυχούσαν τόσο πολύ για την “πειραματική”, όπως την αποκαλούσαν, προσέγγιση της OceanGate, ώστε έγραψαν επιστολή το 2018 προειδοποιώντας για πιθανά “καταστροφικά” προβλήματα με την ανάπτυξη του βαθυσκάφους.

Η επιστολή, που περιήλθε στην κατοχή των New York Times, εστάλη στον διευθύνοντα σύμβουλο της OceanGate, Stockton Rush, ο οποίος είναι ένας από τους επιβαίνοντες, από την επιτροπή επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων της Marine Technology Society, ενός εμπορικού ομίλου 60 ετών που έχει ως στόχο την προώθηση της ωκεάνιας τεχνολογίας και την εκπαίδευση του κοινού σχετικά με αυτήν.

Οι υπογράφοντες προειδοποιούσαν ότι είχαν “ομόφωνη ανησυχία” σχετικά με την ανάπτυξη από την OceanGate του υποβρύχιου σκάφους Titan, που αγνοείται τώρα στον Βόρειο Ατλαντικό.

Σύμφωνα με δήλωση του 61χρονο Στόκτον Ρας, ιδρυτή της εταιρείας OceanGate Expeditions, o oποίος επέβαινε στο βαθυσκάφος στην πρώτη επίσημη τουριστική του κατάδυση και ίσως την τελευταία -σαν τον Τιτανικό- ο μεγαλύτερος φόβος του ήταν ότι δεν θα μπορούσε να αναδυθεί στην επιφάνεια της θάλασσας. Τη συγκεκριμένη δήλωση που έγινε το 2022 έφερε στο φως της δημοσιότητας η Daily Mail.

Έρευνες στο σκοτάδι της Αβύσσου

Η εμπειρία της κατάδυσης στον Τιτανικό είναι μοναδική αλλά το παραμικρό λάθος μπορεί να κοστίσει τη ζωή. Καθώς ένας διεθνής στόλος από σκάφη επιτήρησης και αεροσκάφη προχωρά με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες έρευνας και διάσωσης, κάθε δευτερόλεπτο που περνάει καθιστά λιγότερο πιθανό να βρεθούν ζωντανοί οι επιβάτες του Τιτάνα, που πλήρωσαν έκαστος 250.000 δολάρια για το ταξίδι στην Άβυσσο και την εξερεύνηση στο διάσημο κουφάρι του Τιτανικού που βρίσκεται σε βάθος 3.800 μ.

Το βαθυσκάφος Titan της εταιρείας OceanGate βυθίστηκε στις 8 το πρωί της Κυριακής περίπου 400 μίλια νοτιοανατολικά του Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη. Στις 9.45 π.μ. – μία ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση – έχασε την επαφή με το μητρικό του πλοίο, το Polar Prince. Όμως δεν αναφέρθηκε ότι αγνοείται στην αμερικανική ακτοφυλακή μέχρι τις 5.40 μ.μ., οκτώ ώρες αργότερα. Η ακτοφυλακή του Καναδά ειδοποιήθηκε ακόμη αργότερα, στις 9.13 μ.μ. το βράδυ της Κυριακής» με τους ειδικούς να λένε ότι το πλήρωμα έχει μόλις 1% πιθανότητες επιβίωσης» ανέφερε η Daily Mail αποκαλύπτοντας ότι η OceanGate στην οποία ανήκει χρειάστηκε οκτώ ώρες για να δηλώσει την εξαφάνιση του αφότου έχασε επαφή μαζί του.

Τα πέντε σημαντικά σκάφη που επιχειρούν στην περιοχή

Σύμφωνα με την ακτοφυλακή των ΗΠΑ και του Καναδά στην περιοχή των ερευνών έχουν επιστρατευθεί τα κορυφαία σκάφη έρευνας και διάσωσης ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν τα ακόλουθα πέντε:

CCGS John Cabot: Το σκάφος επιστημονικής αλιείας ανοικτής θάλασσας της Καναδικής Ακτοφυλακής μήκους 207 ποδιών μεταφέρει «προηγμένο βαθύ σόναρ» που χρησιμοποιεί ηχώ των ηχητικών κυμάτων για να βρει αντικείμενα ή να χαρτογραφήσει χαρακτηριστικά στον ωκεανό.

Motor Vessel Horizon Arctic: Το καναδικό σκάφος χειρισμού άγκυρας 307 ποδιών μεταφέρει τηλεκατευθυνόμενο μηχάνημα (ROV) ανάκτησης βαρέων αντικειμένων από το βυθό.

Research Vessel L’Atalante: Το γαλλικό ερευνητικό σκάφος πολλαπλών χρήσεων μήκους 279 ποδιών μεταφέρει το Victor 6000, ένα τηλεκατευθυνόμενο ROV που μπορεί να φτάσει σε βάθος το ναυάγιο του Τιτανικού. Το υποβρύχιο ρομπότ ελέγχεται εξ αποστάσεως από ερευνητικό σκάφος μέσω ενός καλωδίου μήκους έως και 8 χιλιομέτρων, περιγράφεται ως “συσκευή-ναυαρχίδα για υποβρύχιες επιχειρήσεις“, ενώ μπορεί να αναπτυχθεί σε βάθη έως 6.000 μέτρα.

HMCS Glace Bay: Πρόκειται για ένα σκάφος παράκτιας άμυνας μήκους 181 ποδιών του Καναδικού Ναυτικού, που μεταφέρει ιατρικό προσωπικό και κινητό θάλαμο αποσυμπίεσης, που θα χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση επιτυχούς διάσωσης του πενταμελούς πληρώματος.

Magellan ROV: Πρόκειται για ένα τηλεχειριζόμενο βαθυσκάφος της εταιρεία χαρτογράφησης βαθέων υδάτων Magellan που μπορεί να καταδυθεί σε μεγάλα βάθη και να συνδράμει στον εντοπισμό του βαθυσκάφους Titan.

Διαβάστε ακόμα:

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος