NYT: Ανησυχίες από το 2018 για την ασφάλεια του υποβρύχιου που έχει εξαφανιστεί

Υψηλόβαθμα στελέχη του κλάδου των υποβρύχιων σκαφών ανησυχούσαν τόσο πολύ για την “πειραματική”, όπως την αποκαλούσαν, προσέγγιση της OceanGate, της εταιρείας της οποίας το σκάφος έχει εξαφανιστεί, ώστε έγραψαν επιστολή το 2018 προειδοποιώντας για πιθανά “καταστροφικά” προβλήματα με την ανάπτυξη του υποβρύχιου σκάφους και την προγραμματισμένη αποστολή του να περιηγηθεί στα συντρίμμια του Τιτανικού.

Η επιστολή, που περιήλθε στην κατοχή των New York Times, εστάλη στον διευθύνοντα σύμβουλο της OceanGate, Stockton Rush, από την επιτροπή επανδρωμένων υποβρύχιων οχημάτων της Marine Technology Society, ενός εμπορικού ομίλου 60 ετών που έχει ως στόχο την προώθηση της ωκεάνιας τεχνολογίας και την εκπαίδευση του κοινού σχετικά με αυτήν.

Οι υπογράφοντες, μεταξύ των οποίων ωκεανογράφοι, στελέχη εταιρειών υποβρυχίων και εξερευνητές, προειδοποιούσαν ότι είχαν “ομόφωνη ανησυχία” σχετικά με την ανάπτυξη από την OceanGate του υποβρύχιου σκάφους Titan, του ίδιου σκάφους που αγνοείται τώρα στον Βόρειο Ατλαντικό με πέντε επιβαίνοντες.

Ο πρόεδρος της επιτροπής, Will Kohnen, δήλωσε σε συνέντευξή του την Τρίτη ότι η επιστολή προέκυψε από φόβους για το τι θα μπορούσε να συμβεί εάν η εταιρεία δεν τηρούσε τα καθιερωμένα πρότυπα ασφαλείας.

Η επιστολή ανέφερε ότι το μάρκετινγκ της OceanGate για το Titan ήταν “παραπλανητικό”, επειδή ισχυριζόταν ότι το σκάφος θα πληρούσε ή θα υπερέβαινε τα πρότυπα ασφαλείας ενός οργανισμού αξιολόγησης κινδύνων, γνωστού ως DNV, αλλά η εταιρεία δεν είχε κανένα σχέδιο να προχωρήσει σε αξιολόγηση του σκάφους από τον οργανισμό.

Οι εκπρόσωποι του κλάδου δήλωσαν ότι η OceanGate θα πρέπει να δοκιμάσει τα πρωτότυπά της υπό την εποπτεία της DNV ή άλλου αναγνωρισμένου οργανισμού πιστοποίησης

“Αν και αυτό μπορεί να απαιτήσει πρόσθετο χρόνο και έξοδα”, έγραψαν “η ομόφωνη άποψή μας είναι ότι αυτή η διαδικασία επικύρωσης από τρίτο μέρος είναι ένα κρίσιμο στοιχείο των εγγυήσεων που προστατεύουν όλους τους επιβαίνοντες σε υποβρύχια“.

Ο κ. Kohnen δήλωσε στη συνέντευξη ότι ο διευθύνων σύμβουλος της OceanGate, του τηλεφώνησε αφού διάβασε την επιστολή και του είπε ότι οι κανονισμοί του κλάδου καταπνίγουν την καινοτομία. Σε ένα σχετικό blog του 2019 με τίτλο “Γιατί δεν έχει ταξινομηθεί ο Τιτάνας;” η εταιρεία προέβαλε παρόμοια επιχειρήματα. Aνέφερε ότι επειδή το σκάφος Titan ήταν τόσο καινοτόμο, θα μπορούσε να πάρει χρόνια για να πιστοποιηθεί από κορυφαίους οργανισμούς αξιολόγησης. “Το να ενημερώνουμε μια εξωτερική οντότητα για κάθε καινοτομία πριν αυτή τεθεί σε δοκιμές στον πραγματικό κόσμο είναι ανάθεμα στην ταχεία καινοτομία”, έγραψε η εταιρεία.

Εκπρόσωπος της OceanGate αρνήθηκε να σχολιάσει την επιστολή του 2018.

Ένας άλλος που υπέγραψε την επιστολή , ο Bart Kemper, δήλωσε σε συνέντευξή του ότι ο ίδιος και άλλα μέλη ανησυχούσαν ότι ο Titan δεν είχε ακολουθήσει τις τυπικές διαδικασίες πιστοποίησης.

“Αυτή η επιστολή ουσιαστικά τους ζητούσε να κάνουν ό,τι κάνουν τα άλλα υποβρύχια, ειδικά τα επιβατικά“, δήλωσε ο κ. Kemper, αναφέροντας ως παράδειγμα την Atlantis Submarines, μια εταιρεία από τον Καναδά που πραγματοποιεί υποθαλάσσιες περιηγήσεις.

Ένας άλλος υπογράφων, ο Charles Kohnen -αδελφός του Will Kohnen- δήλωσε ότι ολόκληρη η βιομηχανία ανησυχούσε για τον Τιτάνα. “Είχαμε ανησυχίες”, δήλωσε “και τις αναφέραμε στην επιστολή ενώ βεβαιωθήκαμε ότι η OceanGate τις έλαβε”.

Πιο πρόσφατα, η OceanGate αναφέρθηκε σε κάποια τεχνικά ζητήματα του Titan σε μια δικαστική κατάθεση.

“Κατά την πρώτη κατάδυση στον Τιτανικό, το υποβρύχιο αντιμετώπισε πρόβλημα με την μπαταρία και χρειάστηκε να συνδεθεί χειροκίνητα με την πλατφόρμα ανύψωσης“, έγραψε το 2022 ο νομικός και επιχειρησιακός σύμβουλος της εταιρείας, David Concannon, σε μια κατάθεση στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για την Ανατολική Περιφέρεια της Βιρτζίνια, το οποίο επιβλέπει θέματα που έχουν σχέση με τον Τιτανικό. Το υποβρύχιο υπέστη μέτριες ζημιές στο εξωτερικό του, έγραψε, οδηγώντας την OceanGate να ακυρώσει την αποστολή ώστε να μπορέσει να κάνει επισκευές.

Παρόλα αυτά, έγραψε ο κ. Concannon στην κατάθεσή του, 28 άτομα μπόρεσαν να επισκεφθούν τα συντρίμμια του Τιτανικού με το σκάφος το 2022.

Ο κ. Concannon προσκάλεσε την ομοσπονδιακή δικαστή που εκδίκαζε την υπόθεση, Rebecca Beach Smith, να συμμετάσχει με την εταιρεία σε μια αποστολή, σύμφωνα με ξεχωριστή κατάθεση, κάτι που η δικαστής φάνηκε να ενδιαφέρεται να κάνει.

“Ίσως, αν υπάρξει άλλη αποστολή στο μέλλον, να μπορέσω να το κάνω”, έγραψε τον Μάιο, προσθέτοντας ότι αφού άκουγε επί δεκαετίες για τα συντρίμμια του Τιτανικού, “αυτή η ευκαιρία θα ήταν αρκετά κατατοπιστική για το σημείο του ναυαγίου”.

Πηγή: New York Times

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος