Χ. Ρετσινάς, πρώην δ/ντής ασφάλειας ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Όλα έγιναν λάθος εκείνη την βραδιά- Δεν εφαρμόστηκε ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας

«Όλα έγιναν λάθος εκείνη την βραδιά. Δεν εφαρμόστηκε ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας» είπε μιλώντας στην ΕΡΤ ο Χρήστος Ρετσινάς, πρώην Διευθυντής Ασφαλείας και Κυκλοφορίας Αμαξοστοιχιών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προχώρησε σε μια σοβαρή καταγγελία για τον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας, που είχε βάρδια το βράδυ της φονικής σύγκρουσης, σημειώνοντας πως «δεν ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου», σημείωσε πως «το έκανε χειροκίνητα» και υποστήριξε πως «όλες οι δικαιολογίες ότι φλασάρησε το κλειδί είναι παραμύθια». Όσον αφορά στο σύστημα αυτόματης χάραξης δρομολογίου στο σταθμό Λάρισας ξεκαθάρισε πως «Η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα αρχές του Νοέμβρη του 2022 και λειτουργεί άψογα»

Για τον σταθμάρχη της Λάρισας εκτίμησε πως «δεν ήταν μόνο άπειρος. Πρέπει να είχε και κάποιο ψυχικό πρόβλημα» και συμπλήρωσε «εάν ο ΟΣΕ είχε περάσει τους υπό πρόσληψη σταθμάρχες από ψυχοτεχνική εξέταση στο Γενικό νοσοκομείο αεροπορίας, αυτός σίγουρα θα είχε κοπεί και ενδεχομένως και κάποιοι άλλοι νέοι που μπήκαν με μπλοκάκι» Όπως ανέφερε «στις ευρωπαϊκές χώρες είναι υποχρεωτική και επαναλαμβανόμενη αυτή η εξέταση» Όσο για τη βραδιά του δυστυχήματος σημειώνει πως «όλα έγιναν λάθος. Δεν εφαρμόστηκε ο γενικός κανονισμός κυκλοφορίας.

Και εξηγεί:

«Πρώτον, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν ξέρει να χειριστεί το σύστημα τηλεδιοίκησης σηματοδότησης του σταθμού της Λάρισας, το οποίο ισχύει για περίπου 5 χιλιόμετρα εμπρός και περίπου 5 χιλιόμετρα πίσω και να κάνει αυτόματη χάραξη δρομολογίου. Δεν ήξερε να το χειριστεί αυτόματα».

Όπως επισήμανε ««Η Alstom παρέδωσε το εν λόγω σύστημα αρχές του Νοέμβρη του 2022 και λειτουργεί άψογα».

«Το μαύρο κουτί της Alstom, όταν το χρησιμοποιείς, αυτόματα καταγράφει και τις κινήσεις. Όταν το χρησιμοποίησαν οι προηγούμενοι έμπειροι σταθμάρχες υπάρχουν οι καταγραφές. Από τις 10 το βράδυ και μετά δεν υπάρχει καταγραφή. Ο συγκεκριμένος σταθμάρχης δεν ήξερε να το χειριστεί και πήγε να το κάνει χειροκίνητα»

«Όμως κάνει ένα λάθος, στις 10 και μισή που είχε φύγει ο δεύτερος σταθμάρχης, όταν έρχεται η προαστιακή αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη και χειροκίνητα αυτός δεν έχει τοποθετήσει μία αλλαγή την 116 στη σωστή θέση, με αποτέλεσμα αντί να πάει στην τρίτη γραμμή το τρένο για να κατεβάσει τους επιβάτες, να πηγαίνει προς Βόλο. Μετά το κατάλαβε και έβαλε το τρένο να κάνει οπισθοδρόμηση. Έχουμε δει και το σχετικό βίντεο» συμπλήρωσε.

Όταν του επισημάνθηκε πως ο σταθμάρχης το κατάλαβε αφότου το αντιλήφθηκε ο μηχανοδηγός του προαστιακού και του το ανέφερε, ο κ. Ρετσινάς σημείωσε πως εάν δεν είχε γίνει αντιληπτό αυτό που συνέβαινε «μπορεί να είχαμε ένα μικρής τάξεως ατύχημα χωρίς θύματα»

Όσον αφορά στη μοιραία αμαξοστοιχία ανέφερε

«Έρχεται 11 και δύο λεπτά στη Λάρισα και μετά από δύο λεπτά αναχωρεί. Ο σταθμάρχης στην αναχώρηση δίνει τηλεγράφημα που επιτρέπεται. Στο τηλεγράφημα πρέπει να λες από ποια γραμμή φεύγει το τρένο. Από την άνοδο ή από την κάθοδο; Γιατί για να φύγει από την κάθοδο σημαίνει πως για κάποιους λόγους είναι κομμένη η άνοδος. Ο μηχανοδηγός του δείχνει εμπιστοσύνη απόλυτη και δεν εφαρμόζει ούτε αυτός τον κανονισμό. Έπρεπε να τον ρωτήσει «από που φεύγω» και στη συνέχεια να αναγγείλει μέσω ραδιοτηλεφώνου ότι η αμοξοστοιχία 62, με το υπ. τάδε τηλεγράφημα, φεύγει από τον σταθμό Λάρισας από την γραμμή ανόδου»

«Εάν το είχε αναγγείλει ο μηχανοδηγός ο σταθμάρχης Λάρισας που δεν ξέρει ή δεν θυμάται ότι δεν έχει γυρίσει το κουμπί για να κλειδώσει στην άνοδο, χειροκίνητα θα καταλάβαινε το λάθος του» επισήμανε και υποστήριξε πως «όλες οι δικαιολογίες ότι φλασάρησε το κλειδί είναι παραμύθια. Το σύστημα σε αυτή την περίπτωση σου δείχνει με φωτάκια ότι κάτι συμβαίνει»

Σχετικά με την πορεία του μοιραίου τρένου στη συνέχεια εκτιμά πως « Ο μηχανοδηγός όταν μπαίνει στην κάθοδο, κανονιστικά οφείλει, αφού καταλαβαίνει ότι πρόκειται για λάθος και κάτι συμβαίνει να ακινητοποιήσει την αμαξοστοιχία. Προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη αλλά αυτός είχε απομακρυνθεί από το γραφείο»

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος