Καιρίδης: Ο Σπίρτζης έκανε κομματικό παραμάγαζο τη ΡΑΣ – Κατρούγκαλος: Δώσαμε 6 παρατάσεις στην 717 διότι είχε πολλά νομικά σφάλματα

«Υπήρξε σύστημα τηλεδιοίκησης. Σύστημα το οποίο λειτουργούσε πριν και μετά το τραγικό συμβάν. Εκείνη τη μέρα πέρασαν περίπου 30 τρένα από το σταθμό της Λάρισας που χάραξαν πορεία ηλεκτρονικά. Το 31ο το μοιραίο τρένο δυστυχώς χάραξε πορεία, επιλογή του σταθμάρχη και γι’ αυτό ελέγχεται χειροκίνητα με λάθος τρόπο και στη συνέχεια, παρόλο που το σύστημα έδειχνε το λάθος, δεν το συμβουλεύτηκε – ούτε ακολούθησε τα διάφορα πρωτόκολλα ασφαλείας στα οποία έχει ΟΣΕ, τις τηλεπικοινωνίες δηλαδή με τους μηχανοδηγούς των τρένων, γιατί παραβιάστηκε το κόκκινο και ούτω καθεξής», επισήμανε ο μέλος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, στην οποία έχει μεταφερθεί το θέμα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών, ο βουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Καιρίδης, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ και τον Γιώργο Κουβαρά, ερωτηθείς γιατί επιμένει η κυβέρνηση να μιλά για τηλεδιοίκηση στη Λάρισα.

Ο ίδιος πρόσθεσε, μεταξύ άλλων:

«Παιχνίδι με τις λέξεις κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ, νομίζω, ο οποίος επιχειρεί να μας πει ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης. Και ο κύριος Γεραπετρίτης μάλιστα προκάλεσε την αντιπολίτευση να πάνε όλοι μαζί στη Λάρισα, όπως πήγε ο ίδιος – και όχι σε παρακείμενα κτίσματα, όπως πήγε ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας σήμερα το πρωί»

(…) Το σύστημα που ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2014 και καθυστέρησε πάρα πολύ την περίοδο ’16 – ’19 και δεν προχώρησε και τώρα θα ολοκληρωθεί, θα δώσει το νέο σύγχρονο, υπερσύγχρονο να πούμε ευρωπαϊκών προδιαγραφών.
(…) Εμείς τώρα, από το Νοέμβριο του ’22 λειτουργούμε ένα τοπικό σύστημα πέριξ του σταθμού της Λάρισας, περίπου 8,5 χιλιομέτρων, όπως έχουμε πει, το οποίο δίνει συγκεκριμένες δυνατότητες ηλεκτρονικής χάραξης πορείας χωρίς λάθος. Αυτό το σύστημα δεν χρησιμοποιήθηκε. Κακώς. Το επιβάλλει ο κανονισμός. Δεν το χρησιμοποίησε. Αφού έκανε το λάθος, πάτησε το λάθος κουμπί, το κλειδί που δεν γύρισε και αφού (δεν γύρισε το κλειδί), δεν το συμβουλεύτηκε, ενώ φαίνεται στον πίνακα το λάθος.

«Ας ξεκαθαρίσουμε αν πρόκειται πράγματι για τηλεδιοίκησης ή όπως ισχυριζόμαστε εμείς για ένα γυμνό, καθαρό, απόλυτο ψέμα. Όχι ανακρίβεια, της Νέας Δημοκρατίας. Και γιατί κατέφυγε η Νέα Δημοκρατία σε ένα ψέμα που μπορεί εύκολα να αποδειχθεί; Γιατί ακριβώς επέστρεψε σήμερα πανηγυρικά στη θεωρία του ανθρώπινου λάθους. Αυτά μας είπε ο κ. Καραμανλής. Οτι ο ίδιος είναι ανεύθυνος, αλάνθαστος. Ανέλαβε την πολιτική ευθύνη γιατί έγινε τραγωδία κατά τη διάρκεια της υπουργίας του» , σημείωσε από την πλευρά του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Κατρούγκαλος, επίσης μέλος της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής,

Πρόσθεσε, ακόμη: «Εμείς λέμε ακριβώς ότι υπήρχε ανθρώπινο λάθος, αλλά το ότι είχαν καταργηθεί με ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας οι υφιστάμενες δικλίδες ασφαλείας ήταν αυτό που οδήγησε στο ανθρώπινο λάθος της τραγωδίας».

«Δεν επιτρέπεται σε μια κυβέρνηση να λέει ψέματα καθαρά, γιατί είναι ψέμα ότι υπήρχε τάχα τηλεδιοίκηση. Σας διαβάζω την ανακοίνωση του ΟΣΕ. Του ΟΣΕ, της Νέας Δημοκρατίας: λέει από τον Ιούλιο του 2019 η Τηλεδιοίκησης Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε. Αυτό μας το λένε και οι σταθμάρχες οι εν ενεργεία. Αυτό μας το είπαν και τα ρεπορτάζ των καναλιών που έδειξαν ότι εκεί που γινόταν η τηλεδιοίκηση είναι τώρα ένα γιαπί. Αυτό επισκέφτηκε ο Αλέξης Τσίπρας» σημείωσε ο ίδιος, ερωτηθείς γιατί ο κ. Τσίπρας δεν πήγε στο σταθμαρχείο, εκεί δηλαδή που χαράσσουν τις διαδρομές οι σταθμάρχες, και πήγε μόνος του στο κτίριο τηλεδιοίκησης.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Κατρούγκαλος επισήμανε:

«Είχαμε μονή γραμμή – μέχρι τότε που εμείς επί της δικής μας διακυβέρνησης παραδώσαμε τη διπλή γραμμή. Αντιλαμβάνεστε σε μια μονή γραμμή πιθανότητα μετωπικής σύγκρουσης είναι πολύ μεγαλύτερη. Γιατί δεν συνέβη; Γιατί λειτουργούσαν πράγματι παρόμοιες δικλείδες ασφαλείας, όπως αυτή της τηλεδιοίκησης που κάλυπτε 100 και πάνω χιλιόμετρα γύρω από τον σταθμό της Λάρισας. Όχι τα 5 χιλιόμετρα που καλύπτει αυτή η τοπική κονσόλα. Γιατί υπήρχε το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου στα κεντρικά του ΟΣΕ. Αυτό που λέμε εμείς είναι: Προσπαθεί να αποσείσει τις ευθύνες της στη Νέα Δημοκρατία με δύο τρόπους. Ο ένας είναι η διάχυση προς τα πίσω. Ο άλλος είναι “όλα μόνο ανθρώπινο σφάλμα”».

Ο κ. Καιρίδης, ακολούθως τόνισε:

«Είναι ένα σύστημα το οποίο κάηκε το ’15. Ο Σπίρτζης δεν έκανε τίποτα για να το ανατάξει. Το 2019 καταστράφηκε ολοσχερώς και εμείς φέραμε αυτό το τοπικό τον Οκτώβριο ’22 – ’23. Τα είπα όλα αυτά και στη Βουλή, αλλά επιμένετε να διαβάζετε μόνο μια περικοπή και όχι ολόκληρη την ανακοίνωση του ΟΣΕ (…) Προφανώς έχουμε πρόβλημα και στη στελέχωση του ΟΣΕ από όπου έχουν φύγει πάρα πάρα πολλοί με συνταξιοδοτήσεις.

(…) Εκτός από τις διαχειριστικές στο σταθμό αρχείο, εκτός από τις πολιτικές σε ανώτατο επίπεδο ως στρατηγικές επιλογές, υπάρχει και το ενδιάμεσο επίπεδο ευθυνών διοικητικό και εκεί αποκαλύπτεται ο ρόλος της ΡΑΣ, της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων. Διότι σύμφωνα με το νόμο και την Ευρωπαϊκή οδηγία η είναι υπεύθυνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων».

Ανάμεσα σε άλλα, ο κ. Καιρίδης υπογράμμισε:

«Ο κ. Σπίρτζης έχει καταφερθεί εναντίον των ανεξάρτητων αρχών, όμως τις ανεξάρτητες αρχές μας τις επιβάλλει η Ευρώπη. Άρα χρειαζόμαστε μια ανεξάρτητη αρχή αγοράς Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων να ελέγχει την ασφάλεια. Τι έκανε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος θέλει να τις παρακάμψει; Τις έκανε κομματικό παραμάγαζο. Πήρε μία υπάλληλο του ΕΦΚΑ χωρίς καμία εμπειρία από σιδηρόδρομο και την έκανε πρόεδρο της αρχής. Πήρε αντιπρόεδρο ένα κομματικό στέλεχος των ΑΝΕΛ και πήρε γενικό διευθυντή της αγοράς, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ».

Μεταξύ άλλων, ο κ. Κατρούγκαλος πρόσθεσε:

«Γιατί δόθηκαν αυτές οι παρατάσεις; Γιατί η σύμβαση 717 του 2014 της κυβέρνησης, προηγουμένως Σαμαρά – Βενιζέλου, είχε τόσα μεγάλα νομικά σφάλματα που και το Ελεγκτικό Συνέδριο και η αρμόδια διαχειριστική Αρχή είχε πει ότι δεν μπορεί να εφαρμοστεί και ότι έπρεπε να γίνει συμπληρωματική σύμβαση».

Πηγή: ΕΡΤ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος