Πώς είναι να πετάς στη Μόσχα με τους ουρανούς να «κλείνουν»

Array

Το κλείσιμο των εναερίων διαδρόμων της Ευρώπης στα αεροπλάνα της Ρωσίας έχει δημιουργήσει πραγματικά προβλήματα στους ταξιδιώτες οι οποίοι προσπαθούν να πετάξουν τόσο από όσο και προς τη χώρα, καθώς αυτή συνεχίζει την εισβολή της στην Ουκρανία.

Αυτό οδήγησε σε έναν αγώνα δρόμου για τα τελευταία αεροπλάνα που βρέθηκαν στα αεροδρόμια της Ρωσίας και αυτά που είχαν προγραμματισμένες πτήσεις προς τη χώρα. Για ορισμένους επιβάτες ήταν ένας αγώνας με αντίπαλο τον χρόνο – καθώς οι αεροπορικές εταιρείες ακύρωναν διαδοχικά πτήσεις για να συμμορφωθούν με τους περιορισμούς του εναέριου χώρου, αλλά και να αντιμετωπίσουν τα υλικοτεχνικά προβλήματα που δημιουργήθηκαν από τις νέες κυρώσεις.

Πώς είναι να πετάς στη Μόσχα με τους ουρανούς να «κλείνουν»

Ο απεσταλμένος του CNN Travel περιγράφει την εμπειρία του.

“Προσπαθώντας να φτάσω στο γραφείο του CNN στη Μόσχα από το Λονδίνο την Κυριακή, βίωσα μερικές από τις προκλήσεις που πρέπει να αντιμετώπισαν και άλλοι επιβάτες, στην προσπάθεια τους να ξεγλιστρήσουν από τα σύνορα λίγο πριν αυτά σφραγιστούν.

Είχα αρχικά κράτηση για να πετάξω νωρίς την ημέρα από το Χίθροου του Λονδίνου με πτήση της Lufthansa μέσω Φρανκφούρτης. Όλα φαινόταν εντάξει νωρίτερα την ημέρα, παρόλο που το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ρωσία είχαν ήδη διακόψει τις απευθείας αεροπορικές συνδέσεις.

Ακολούθησαν περισσότερα κλεισίματα εναέριων χώρων τις επόμενες ώρες, αλλά η Lufthansa φαινόταν να μην επηρεάζεται. Όμως στις 11 μ.μ. -μόλις οκτώ ώρες πριν από το check-in – ανακάλυψα ότι η πτήση μου ακυρώθηκε καθώς η Lufthansa ακύρωσε όλα τα δρομολόγια της με προορισμό τη Ρωσία .

Οι επόμενες ώρες ήταν μια ξέφρενη αναζήτηση για μια εναλλακτική πτήση που δεν θα κινδύνευε να καθηλωθεί στο έδαφος.

Ένα πιθανό σχέδιο μπορεί να ήταν να πετάξουμε μέσω της Καζαμπλάνκα με την Air Maroc, αλλά παρά την προοπτική ενός σύντομου ταξιδιού προς το νότο, μακριά από τον κρύο ευρωπαϊκό χειμώνα, γρήγορα απορρίφθηκε ως επιλογή. Ο κίνδυνος να εγκλωβιστούμε στο Μαρόκο εάν το δεύτερο σκέλος του ταξιδιού ακυρωνόταν για παρόμοιους λόγους ήταν πολύ μεγάλος. Θα είχε κοστίσει επίσης και σε πάρα πολύ χρόνο.

Αντίθετα, η πτήση με την Ελληνική Aegean Airways και η διέλευση μέσω Αθήνας φαινόταν η καλύτερη λύση, παρόλο που η πτήση μου επρόκειτο να φτάσει στις 4 το πρωί της Δευτέρας – μια τιμωρητική ώρα πριν από ένα πολύ πιθανό ταραχώδες πρόγραμμα στη δουλειά.

Καθώς οδηγούσα στο Χίθροου την Κυριακή, και με τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες να ακυρώνουν τις πτήσεις προς τη Μόσχα, άρχισα να νιώθω πιο απαισιόδοξος για τις πιθανότητές μου να φτάσω στη Μόσχα.

Ανατροπές στον αέρα

Ήταν πολύ πιθανό, ενώ ήμουν στον αέρα στη διάρκεια του πρώτου σκέλους του ταξιδιού μου, η Ελλάδα ή η ευρύτερη Ευρωπαϊκή Ένωση να επιβάλουν κυρώσεις, αναγκάζοντας πιθανώς την αεροπορική εταιρεία να αναστείλει τις πτήσεις προς τη Ρωσία.

Αν συνέβαινε αυτό, θα μπορούσα να μείνω κολλημένος στην Αθήνα και να αναγκαστώ να κανονίσω μια απογοητευτική πτήση επιστροφής για το σπίτι.

Το Σάββατο, η θυγατρική της Air France, KLM αναγκάστηκε να γυρίσει πίσω δύο πτήσεις ενώ βρίσκονταν στον αέρα προς τη Μόσχα και την

Αγία Πετρούπολη, λόγω του φόβου ότι οι ευρωπαϊκές κυρώσεις δεν θα επέτρεπαν στην εταιρεία να στείλει ανταλλακτικά αεροσκαφών στη Ρωσία , σε περίπτωση που αντιμετώπιζαν τεχνικά προβλήματα.

Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι τα αεροπλάνα θα καθηλώνονταν σε αυτές τις πόλεις, Τότε δεν φαινόταν εναλλακτική από το να αναλάβουμε το ρίσκο χωρίς άλλη βιώσιμη επιλογή για να φτάσουμε γρήγορα στη Μόσχα.

Το πρώτο σκέλος του ταξιδιού μου ήταν χωρίς απρόοπτα γεγονότα. Καθώς το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Αθήνας αργά το απόγευμα της Κυριακής, αναζήτησα νέα για τυχόν νέες κυρώσεις που ανακοινώθηκαν ή περισσότερες ακυρώσεις αεροπορικών εταιρειών το συντομότερο δυνατό. Μέχρι στιγμής τίποτα.

Μετά τη σύντομη στάση στην ελληνική πρωτεύουσα, επιβιβάστηκα στο δεύτερο αεροπλάνο με κάθε στιγμή της συνήθως αδιάφορης διαδικασίας απογείωσης να αποκτά πλέον σημασία, δεδομένου του αυξημένου φόβου για ακύρωση ή ανατροπή πτήσεων. Οι πόρτες έκλεισαν, η πτήση ξεκινά, απογειωνόμαστε! Σίγουρα τίποτα δεν θα μπορούσε να πάει στραβά τώρα.

Παρόλα αυτά και ενώ ήμουν στον αέρα, η Ε.Ε ανακοίνωνε ότι θα έκλεινε τον εναέριο χώρο της στη ρωσική κυκλοφορία.

Το αεροπλάνο μου πέταξε στη χιονισμένη Μόσχα από τα νότια, παρακάμπτοντας τον εναέριο χώρο της Ουκρανίας που ήταν κλειστός στον απόηχο της εισβολής, και προσγειώθηκε με ασφάλεια.

Το ερώτημα τώρα, στον απόηχο του κλεισίματος του ρωσικού εναέριου χώρου τη Δευτέρα σε 36 χώρες, είναι το πότε και πώς θα κάνω το ταξίδι της επιστροφής”.

Πηγή: CNN travel

Επιμέλεια Δημήτρης Τάτσης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος