Μελέτη: Το επικαιροποιημένo εμβόλιο κατά της Όμικρον μειώνει κατά 81% τον κίνδυνο νοσηλείας

Array

Το επικαιροποιημένo διδύναμo εμβόλιo Covid-19 των Pfizer/BioNTech κατά της παραλλαγής Όμικρον μειώνει κατά 81% τον κίνδυνο νοσηλείας σε άτομα άνω των 65 ετών, σύμφωνα με ισραηλινή μελέτη.

Οι επιστήμονες της μελέτης διαπίστωσαν μείωση κατά 81% των νοσηλειών μεταξύ των ατόμων ηλικίας 65 ετών και άνω που είχαν λάβει το επικαιροποιημένο εμβόλιο, σε σχέση με εκείνους που είχαν λάβει μόνο δύο δόσεις εμβολίου κατά της Covid-19.

Η μελέτη διεξήχθη από τα τέλη Σεπτεμβρίου έως τα μέσα Δεκεμβρίου και εξέτασε 622.701 άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω. Μεταξύ αυτών, 85.314, δηλαδή το 14%, είχαν λάβει το επικαιροποιημένο εμβόλιο.

Αν και η μείωση της θνησιμότητας κατά 86% ήταν στατιστικά οριακή λόγω των σχετικά χαμηλών ποσοστών θνησιμότητας στη χώρα, ήταν ωστόσο σημαντική, δήλωσαν οι ερευνητές.

«Οι συμμετέχοντες που έλαβαν το νέο εμβόλιο είχαν χαμηλότερα ποσοστά νοσηλείας και θνησιμότητας σε σχέση με όσους δεν το είχαν λάβει, έως και 70 ημέρες μετά τον εμβολιασμό», σημείωσαν οι επιστήμονες.

Πρόκειται για την πρώτη αξιολόγηση μεγάλης κλίμακας στον κόσμο του προσαρμοσμένου εμβολίου κατά της Όμικρον. Αν και η μελέτη επικεντρώθηκε στα εμβόλια της Pfizer, η επιστημονική ομάδα της μελέτης δηλώνει αισιόδοξη για την αποτελεσματικότητα του εμβολίου της Moderna που χρησιμοποιεί παρόμοια τεχνολογία.

Η μελέτη των ερευνητών από τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης Clalit, το Πανεπιστήμιο Ben-Gurion του Negev και το Sapir College δεν έχει ακόμη αξιολογηθεί από ομοτίμους.

ΠΗΓΗ: Reuters