Κορονοϊός: Ανησυχία για την υποπαραλλαγή Pirola

Προβληματισμός επικρατεί στην επιστημονική κοινότητα για την υποπαραλλαγή του κορονοϊού BA.2.86 η οποία ονομάστηκε «Pirola», σύμφωνα με τον Μουν-Κιτ Λου, διεθνή συντάκτη του ιατρικού περιοδικού BMJ.

Στο άρθρο του που δημοσιεύθηκε στον ιστότοπο του BMJ, ο Λου αναφέρει ότι η έρευνα που έχει διεξαχθεί μέχρι στιγμής σχετικά με την υποπαραλλαγή δείχνει ότι έχει τόσο μεγάλο αριθμό μεταλλάξεων που θα μπορούσε να καταπονήσει το ανοσοποιητικό σύστημα των ανθρώπων που έχουν μολυνθεί με άλλες παλαιότερες παραλλαγές του κορονοϊού.

Στο άρθρο του, ο Λου σημειώνει ότι ορισμένοι ερευνητές όπως ο Φρανσουά Μπαλού από το Ινστιτούτο Γενετικής του University College του Λονδίνου, χαρακτηρίζουν το νέο στέλεχος ως την πιο εντυπωσιακή υποπαραλλαγή του κορονοϊού που αναπτύχθηκε μετά την Όμικρον.

Η υποπαραλλαγή έχει ανιχνευθεί στις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο, το Ισραήλ και τη Δανία. Τα κρούσματα περιλαμβάνουν άτομα που δεν είχαν ταξιδέψει πρόσφατα και δεν είχαν σχέση μεταξύ τους, πράγμα που σημαίνει ότι η παραλλαγή έχει εδραιωθεί σε αυτές τις χώρες και πιθανότατα σε πολλές άλλες.

Ο Μπαλού επεσήμανε επίσης ότι η γενετική ποικιλομορφία που βρέθηκε στη νέα υποπαραλλαγή υποδηλώνει ότι κυκλοφορεί εδώ και αρκετούς μήνες. Σημειώνει επίσης ότι η συγκεκριμένη υποπαραλλαγή περιέχει περισσότερες από 30 μεταλλάξεις στην πρωτεΐνη ακίδα του κορονοϊού, η οποία βοηθά τον ιό να εισέλθει και να μολύνει άλλα κύτταρα. Τέτοιες μεταλλάξεις θα μπορούσαν να διευκολύνουν την εξουδετέρωση των αντισωμάτων. Σύμφωνα με τον Λου και τον Κρίστιαν Άντερσεν από το Ερευνητικό Ινστιτούτο Scripps, η νέα υποπαραλλαγή έχει τα περισσότερα, αν όχι όλα τα χαρακτηριστικά που υποδηλώνουν ότι θα μπορούσε να γίνει κυρίαρχο στέλεχος του ιού SARS-CoV-2.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποπαραλλαγή είναι ακόμη τόσο καινούρια που κανείς δεν γνωρίζει πραγματικά πόσο μολυσματική είναι, καθώς συνεχίζει να μεταλλάσσεται. Κανείς δεν γνωρίζει επίσης αν τα συμπτώματα που προκαλεί είναι χειρότερα από τις προηγούμενες παραλλαγές ή πόσο αποτελεσματικά μπορεί να είναι τα σημερινά εμβόλια κατά του κορονοϊού. Σε κάθε περίπτωση, ο Λου προτείνει στις κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να αρχίσουν να δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στη νέα υποπαραλλαγή και ίσως, να αρχίσουν να παρακολουθούν τους αριθμούς των λοιμώξεων, των νοσηλειών και των θανάτων.

ΠΗΓΗ: Medicalxpress