Η Γκρέτα Τούνμπεργκ επικρίνει τη βιομηχανία της μόδας σε συνέντευξή της στη Vogue

Η Σουηδέζα ακτιβίστρια για την κλιματική αλλαγή, Γκρέτα Τούνμπεργκ, καταδίκασε τη βιομηχανία μόδας για την «τεράστια συμβολή» της στην κλιματική αλλαγή, σε συνέντευξή της στο περιοδικό Vogue Scandinavia.

Η Τούνμπεργκ δήλωσε στη συνέντευξή της ότι η βιομηχανία της μόδας θα πρέπει να αναλάβει την ευθύνη για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των προϊόντων της.

Σε ανάρτηση στο Tweeter, κατηγόρησε ορισμένες εταιρείες ότι προβάλλουν ένα «οικολογικό προσωπείο», με «πράσινες» και «βιώσιμες καμπάνιες».

Η Vogue Scandinavia παρουσίασε την 18χρονη ακτιβίστρια στο εξώφυλλο του πρώτου της τεύχους. Στη συνέντευξη της στο περιοδικό, δήλωσε ότι η τελευταία φορά που αγόρασε καινούργιο ρούχο, ήταν πριν από τρία χρόνια και «ήταν μεταχειρισμένο».

«Απλώς δανείζομαι πράγματα από ανθρώπους που γνωρίζω», δήλωσε.

Στο εξώφυλλο του περιοδικού, η διάσημη ακτιβίστρια εμφανίζεται με ένα μεγάλο παλτό και χαϊδεύει ένα άλογο, που είναι και ένα από τα αγαπημένα της ζώα.

Στην ανάρτησή της η Τούνμπεργκ επέκρινε την «γρήγορη μόδα που πολλοί αντιμετωπίζουν ως προϊόντα μιας χρήσης». Ο όρος «γρήγορη μόδα» (fast fashion) χρησιμοποιείται για να περιγράψει την ταχεία, χαμηλού κόστους παραγωγή ρούχων, για την εξυπηρέτηση της ζήτησης των εποχιακών τάσεων.

Ζητώντας την «αλλαγή του συστήματος», η νεαρή ακτιβίστρια δήλωσε ότι η μόδα δεν μπορεί να παράγεται μαζικά και να καταναλώνεται «με βιώσιμο τρόπο, όπως διαμορφώνεται ο κόσμος σήμερα».

Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, η βιομηχανία της μόδας «θεωρείται ευρέως ως η δεύτερη πιο ρυπογόνος στον κόσμο» και ευθύνεται για περισσότερο από το 20% των υγρών αποβλήτων παγκοσμίως. Περίπου 93 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα νερού – αρκετά για την επιβίωση πέντε εκατομμυρίων ανθρώπων – χρησιμοποιούνται από τη βιομηχανία μόδας κάθε χρόνο.

Όσον αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο κλάδος είναι υπεύθυνος για περίπου το 8% του συνόλου παγκοσμίως. Αυτό είναι περισσότερο από όλες τις διεθνείς πτήσεις και τη ναυτιλία μαζί, λέει ο ΟΗΕ.

Ως απάντηση σε αυτό, οι οίκοι μόδας έχουν αρχίσει να αναλαμβάνουν δράση για τη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Όμως, περιβαλλοντολόγοι και ακτιβιστές όπως η Τούνμπεργκ, λένε ότι πολλές από αυτές προωθούν λύσεις που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα φαινομενικά.

Οι εταιρείες αυτές κατηγορούνται συχνά για «πράσινη πλύση» (greenwashing), η οποία είναι μια μορφή μάρκετινγκ που αποσκοπεί στην παραπλάνηση των καταναλωτών σχετικά με τα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα ενός προϊόντος.

Γνωστή για τις παθιασμένες ομιλίες της, η σουηδέζα ακτιβίστρια έχει γίνει η προσωποποίηση του παγκόσμιου κινήματος για την κλιματική αλλαγή. Η διαμαρτυρία της έξω από το κοινοβούλιο της Σουηδίας το 2018 ενέπνευσε εκατομμύρια νέους και νέες να συμμετάσχουν στην εκστρατεία της σχολικής απεργίας για το κλίμα, με τίτλο «Fridays for Future». Έκτοτε, έχει λάβει υποψηφιότητες για το Νόμπελ Ειρήνης και ταξίδεψε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού με πλοίο, για να συμμετάσχει σε διάσκεψη του ΟΗΕ για το κλίμα στη Νέα Υόρκη.

ΠΗΓΗ: BBC

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος