Επιστήμονες ισχυρίζονται ότι ανακάλυψαν χημικό κοκτέιλ που αντιστρέφει τη γήρανση

Η νέα μελέτη βασίστηκε σε προηγούμενη ανακάλυψη της επιστημονικής ομάδας.

Μια σημαντική ανακάλυψη στον τομέα της γήρανσης πέτυχαν επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ. Η ομάδα με επικεφαλής τον Ντέιβιντ Σινκλέρ, καθηγητή στο Τμήμα Γενετικής στο Χάρβαρντ, ανέπτυξε έναν συνδυασμό φαρμάκων που μπορεί να αντιστρέψει τη διαδικασία της γήρανσης μέσα σε μία μόνο εβδομάδα. Η μελέτη διεξήχθη σε ποντίκια και περιλάμβανε τη χορήγηση τριών διαφορετικών φαρμάκων: αυξητική ορμόνη, μετφορμίνη και ένα φάρμακο που ενεργοποιεί το ένζυμο AMPK. Η θεραπεία είχε ως αποτέλεσμα την αναζωογόνηση των γερασμένων μυών, του ηπατικού ιστού και άλλων οργάνων των τρωκτικών.

Η νέα μελέτη βασίστηκε σε προηγούμενη ανακάλυψη της επιστημονικής ομάδας, σύμφωνα με την οποία, η έκφραση συγκεκριμένων γονιδίων, που ονομάζονται παράγοντες Γιαμανάκα, θα μπορούσε να μετατρέψει τα ενήλικα κύτταρα σε επαγόμενα πολυδύναμα βλαστοκύτταρα (iPSCs).

«Έχουμε δείξει προηγουμένως ότι η αντιστροφή της ηλικίας είναι δυνατή με τη χρήση γονιδιακής θεραπείας για την ενεργοποίηση εμβρυϊκών γονιδίων. Τώρα δείχνουμε ότι είναι δυνατή με χημικά κοκτέιλ, ένα βήμα προς την προσιτή αναζωογόνηση ολόκληρου του σώματος», έγραψε ο Σινκλέρ σε ανάρτησή του στο Twitter.

Οι επιστήμονες του Χάρβαρντ χρησιμοποίησαν μια χημική προσέγγιση για να επαναπρογραμματίσουν τα ανθρώπινα κύτταρα σε νεότερη κατάσταση. Αναζήτησαν μόρια τα οποία θα μπορούσαν, συνδυαστικά, να αναστρέψουν την κυτταρική γήρανση και να αναζωογονήσουν τα ανθρώπινα κύτταρα και κατάφεραν να εντοπίσουν έξι κοκτέιλ χημικών που αναστρέφουν την κυτταρική γήρανση σε λιγότερο από μια εβδομάδα.

«Μέχρι πρόσφατα, το καλύτερο που μπορούσαμε να κάνουμε ήταν να καθυστερήσουμε τη γήρανση. Νέες ανακαλύψεις δείχνουν τώρα ότι μπορούμε να την αντιστρέψουμε» δήλωσε ο Σινκλέρ.

«Μελέτες στο οπτικό νεύρο, στον εγκεφαλικό ιστό, στα νεφρά και στους μύες έχουν δείξει ελπιδοφόρα αποτελέσματα, με βελτιωμένη όραση και παράταση της διάρκειας ζωής σε ποντίκια και, πρόσφατα, τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, βελτιωμένη όραση σε πιθήκους», έγραψε ο Σινκλέρ.

Ο ερευνητής μίλησε πρόσφατα στο India Today Conclave 2023 για την πρωτοποριακή έρευνά του σχετικά με την αναστροφή της γήρανσης. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, αναφέρθηκε στη σημασία του εντοπισμού των βιολογικών μηχανισμών που ελέγχουν τη διαδικασία γήρανσης. Η κατανόησή τους, τόνισε, θα βοηθήσει στην έρευνα της αναστροφής της γήρανσης και της παράτασης της διάρκειας ζωής.

«Όταν ξεκίνησα στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, θεωρούνταν τρελό ακόμη και να σκεφτεί κανείς να επιβραδύνει τη διαδικασία γήρανσης, πόσο μάλλον να την αντιστρέψει», δήλωσε.

Τα ευρήματα της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο ιατρικό περιοδικό «Aging».

ΠΗΓΗ: Business Today