Τα τελευταία μαθήματα Προσανατολισμού στις Πανελλαδικές έδωσαν σήμερα, Τετάρτη 12 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, οι οποίοι διεκδικούν μία θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση για την ερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά.
Πιο συγκεκριμένα, οι υποψήφιοι σήμερα εξετάστηκαν στα μαθήματα: Ιστορία (Ο.Π. Ανθρωπιστικών Σπουδών), Φυσική (Ο.Π. Θετικών Σπουδών και Σπουδών Υγείας) και Οικονομία (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Πολλά και δύσκολα γεμάτα ανούσιες και αχρείαστες παγίδες, χαρακτήρισε τα θέματα της Φυσικής η ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών) κάνοντας λόγο για τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών.
Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος “Φυσική” πατήστε εδώ
Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ:
• Ο χρόνος επίλυσής τους ξεπερνά κατά πολύ τις 3 ώρες κάτι που γίνεται εύκολα και γρήγορα αντιληπτό.
• Δεν υπήρχε διαβάθμιση θεμάτων, με αποτέλεσμα να αδικηθούν οι μαθητές με μεσαίες βαθμολογίες.
• Ο βαθμός δυσκολίας τους δεν ανταποκρίνεται στον αριθμό ωρών διδασκαλίας της φυσικής στο Λύκειο.
• Δεν έλαβαν υπόψη τις σημερινές καιρικές συνθήκες για να κινηθούν ανάλογα.
ΘΕΜΑ Α (25 ΜΟΝΑΔΕΣ)
Απαιτούσε πολύ καλή γνώση της θεωρίας με έμφαση στις λεπτομέρειες.
ΘΕΜΑ Β (25 ΜΟΝΑΔΕΣ)
Πρόκειται για τρεις συνδυαστικές ασκήσεις η επεξεργασία των οποίων απαιτεί αρκετούς ποσοτικούς υπολογισμούς.
ΘΕΜΑ Γ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ)
Μεγάλο και απαιτητικό για Γ θέμα. Στο Γ2 ζητήθηκε απόδειξη μετά από δεκαετίες.
ΘΕΜΑ Δ (25 ΜΟΝΑΔΕΣ)
Μια «υπερπαραγωγή» από αυτές που έχουν «κουράσει». Πρόκειται για δυο πυκνογραμμένες σελίδες με διψήφιο αριθμό ερωτημάτων που απαιτούν εξαιρετικά καλή γνώση της Α΄ και της Β΄ Λυκείου
Τα σημερινά θέματα της Ιστορίας κρίνονται ως απαιτητικά, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, εξέταζαν μεγάλο εύρος της ύλης και αναμένεται να δυσκολέψουν ακόμη και τους καλά προετοιμασμένους υποψηφίους, σημειώνει στο σχόλιο της η ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών)
Για να δείτε τις απαντήσεις του μαθήματος “Ιστορία” πατήστε εδώ
Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος “Ιστορία” πατήστε εδώ
Πιο συγκεκριμένα:
Στο ΘΕΜΑ Α1 που παραδοσιακά εξετάζει κατανόηση ιστορικών όρων ζητήθηκαν δύο όροι που δεν είχαν τεθεί ποτέ πιο πριν στις εξετάσεις (Μακεδονική Επιτροπή και «σκωρίες»), ενώ ο τρίτος όρος (Συμφωνία Μουρνιών) είχε ζητηθεί στις επαναληπτικές Πανελλήνιες εξετάσεις του 2017.Η σωστή περιγραφή των όρων αναμένεται να δυσκολέψει τους μαθητές.
Το ΘΕΜΑ Α2 δόθηκε ως ερώτηση κλειστού τύπου με τη μορφή ΣΩΣΤΟ/ΛΑΘΟΣ, όπως γίνεται τα τελευταία χρόνια. Οι προτάσεις α, β, δ μπορούν να θεωρηθούν ως σαφείς, ενώ οι προτάσεις γ και ε σίγουρα θα δημιουργήσουν ζητήματα στους μαθητές καθώς η διατύπωσή τους είναι προβληματική.
Το ΘΕΜΑ Β1 ήταν σαφές και απλό και απαιτούσε απάντηση από συγκεκριμένη ενότητα του σχολικού βιβλίου (σελ.52, ενότητα 6).
Το ΘΕΜΑ Β2 ήταν «επανάληψη» ερωτήματος που είχε τεθεί και στις Πανελλήνιες εξετάσεις του 2008, με την απάντηση να προκύπτει από δύο διαδοχικές ενότητες του σχολικού βιβλίου (σελ. 217-218 του σχολικού βιβλίου).
Το ΘΕΜΑ Γ1 είναι χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με δύο παραθέματα προς εξέταση. Το υποερώτημα α ενδέχεται να δημιουργήσει προβλήματα στους μαθητές και να απαντήσουν στηριγμένοι σε άλλο απόσπασμα του σχολικού από αυτό που απαιτεί η απάντηση, ενώ το β υποερώτημα δεν έκρυβε δυσκολίες.
Το ΘΕΜΑ Δ1 – πιο απαιτητικό από το Γ1 – ήταν επίσης χωρισμένο σε δύο υποερωτήματα με τρία παραθέματα προς εξέταση. Και τα δύο υποερωτήματα ήταν σαφή με την απάντηση να βρίσκεται σε διαδοχικές σελίδες του σχολικού βιβλίου (σελ.60-61).
Γενικά, το φετινό διαγώνισμα της Ιστορίας ήταν το πιο απαιτητικό των τελευταίων ετών, απαιτούσε μακροσκελείς απαντήσεις και αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις,επισημαίνει η ΟΕΦΕ.
Για να δείτε τις απαντήσεις του μαθήματος “Οικονομία” πατήστε εδώ
Για να δείτε τα θέματα του μαθήματος “Οικονομία” πατήστε εδώ
Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών) το σημερινό διαγώνισμα, είναι πολύ καλά δομημένο, με εξέταση σχεδόν του συνόλου της ύλης. Σαφής διατύπωση και εξέταση βασικής μεθοδολογίας και θεωρίας.
Αναλυτικότερα:
Θέμα Α’: Ερωτήσεις κλειστού τύπου που καλύπτουν μεγάλο μέρος της εξεταστέας ύλης.
Θέμα Β’: Ανάλυση με χρήση διαγραμμάτων από το 5ο κεφάλαιο (μικροοικονομία).
Θέμα Γ’: Άσκηση από το 3ο κεφάλαιο (μικροοικονομία) που απαιτεί αλγεβρικές πράξεις. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το Γ4, που όμως δεν θα προβληματίσει τους μαθητές.
Θέμα Δ’: Συνδυαστική άσκηση από το 7ο κεφάλαιο (μακροοικονομία), το 9ο
κεφάλαιο (μακροοικονομία) και το 1ο κεφάλαιο (μικροοικονομία) της ύλης. Οι πράξεις δεν είναι απαιτητικές αλλά τα ερωτήματα Δ4 και Δ5 απαιτούν την κριτική σκέψη των υποψηφίων.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος