Το Ιράν εκτίμησε την Παρασκευή (26/6) ότι το χθεσινό κοινό ανακοινωθέν των χωρών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου (GCC) και των ΗΠΑ περιέχει «παρεμβατικές, ανεύθυνες και προκλητικές θέσεις» και τόνισε ότι η αμερικανική παρουσία στην περιοχή του Κόλπου αποτελεί πηγή ανασφάλειας και διχασμού.
Στην ανακοίνωσή του το ιρανικό υπουργείο Εξωτερικών επανέλαβε τη θέση της Τεχεράνης ότι θα πρέπει να διαχειρίζεται τα Στενά του Ορμούζ μαζί με το Ομάν, όπως προβλέπεται στο μνημόνιο κατανόησης που υπέγραψε με τις ΗΠΑ.
«Η βιώσιμη περιφερειακή ειρήνη και σταθερότητα απαιτούν να απαντηθούν στο σύνολό τους οι ιρανικές απειλές, συμπεριλαμβανομένων των βαλλιστικών πυραύλων (του Ιράν), των μη επανδρωμένων αεροσκαφών και της υποστήριξής του στις ένοπλες οργανώσεις της περιοχής», ανέφεραν οι υπουργοί του GCC στο κοινό ανακοινωθέν τους μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασής τους στο Μπαχρέιν, παρουσία του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ Μάρκο Ρούμπιο.
«Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι καμία πλευρά αυτής της συμφωνίας δεν θα πλήξει (…) την ασφάλεια, τη σταθερότητα ή την ευημερία κάποιου από τους εταίρους μας στην περιοχή του Κόλπου», υπογράμμισε από την πλευρά του ο Ρούμπιο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος