«Τα αεροπλάναείναι ασφαλή και αυτό το ατύχημα, μέσα στη δραματικότητα του, απέδειξε ότι τα σύγχρονα αεροσκάφη είναι κατασκευασμένα με τέτοια υλικά και τεχνολογίες που καθυστερούν ακόμη και τη φωτιά, με αποτέλεσμα, όπως είδαμε, σχεδόν 400 άτομα να γλιτώσουν από ένα αεροπλάνο που καιγόταν» δήλωσε στην ΕΡΤ ο αντιπτέραρχος ε.α. Ιωάννης Αναστασάκης σχολιάζοντας το δραματικό βίντεο από το φλεγόμενο επιβατικό αεροπλάνο της Japan Airlines.
Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» και στη δημοσιογράφο Χριστίνα Βίδου για τα αποκαλυπτικά βίντεο από την έξοδο των επιβαινόντων μέσα από το φλεγόμενο αεροπλάνο εξήγησε ότι τα υλικά από τα οποία ήταν κατασκευασμένο το αεροσκάφος που κάηκε ολοσχερώς καθυστέρησαν την εξέλιξη της πυρκαγιάς δίνοντας κάποια πολύτιμα λεπτά στο καλά εκπαιδευμένο προσωπικό να κατευθύνει τον κόσμο, ο οποίος υπακούοντας τις εντολές ακολουθήσε τις διαδικασίες εκκένωσης της πτήσης.
Σωτήριες οι πολλές έξοδοι κινδύνου στο αεροπλάνο
Περιγράφοντας τι έγινε τα δευτερόλεπτα μετά την σύγκρουση με το μικρότερο αεροσκάφος με συνέπεια το Airbus να πάρει αμέσως φωτιά ο κ. Αναστασάκης δήλωσε ότι το αεροσκάφος έχει πολλές εξόδους, μπροστά, στη μέση, στα φτερά και στο πίσω μέρος.
«Επειδή καιγόταν το αεροπλάνο, πήγαν όλοι σε μία συγκεκριμένη τσουλήθρα και γλίτωσαν. Η οποία τσουλήθρα στο τέλος κάηκε και αυτή, αλλά ευτυχώς είχαν προλάβει (οι επιβάτες και το πλήρωμα) και είχαν βγει» είπε.
Mεγάλο μέρος της ευθύνης είναι ανθρώπινος παράγων
Σχολιάζοντας τι μπορεί να προκάλεσε το πρωτοφανές αυτό αεροπορικό δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε πέντε επιβαίνοντες στο αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής εκτίμησε ότι ο ρόλο έχει παίξει ο ανθρώπινος παράγοντας.
«Από ό, τι φαίνεται ένα μεγάλο μέρος της ευθύνης είναι ανθρώπινος παράγων. Διότι σε ένα σύγχρονο αεροδρόμιο όπως είναι του Τόκιο, που έχει όλα τα σύγχρονα μέσα, εφόσον λειτουργούσαν -αυτό θα το δείξει η έρευνα- είναι απαράδεκτο να βρεθούν μέσα στον ίδιο χώρο» είπε για τα δύο αεροσκάφη που συγκρούστηκαν.
«Το μεγάλο το αεροπλάνο την ώρα που προσγειωνόταν χτύπησε και έκλεισε ο ριναίος (σύστημα προσγείωσης). Εδώ φαίνεται ότι από τη σύγκρουση έκλεισε ο ριναίος τροχός που χρησιμοποιείται και για την κατεύθυνση του αεροπλάνου στο έδαφος» εξήγησε.
Περιγράφοντας το βίντεο από το φλεγόμενο αεροπλάνο που κινείται για λίγα μέτρα πριν να ακινητοποιηθεί εντός του διαδρόμου προσγείωσης δήλωσε ότι το αεροπλάνο δεν εξετράπη, έμεινε μέσα στο διάδρομο και έτσι κατόρθωσαν να σωθούν οι επιβάτες.
Και όπως είπε «σε όλα τα αεροπλάνα υπάρχει μόνωση η οποία προστατεύει και από το κρύο και από τη ζέστη. Όταν υπάρχει φωτιά, ο καπνός διεισδύει από ρωγμές που έχουν δημιουργηθεί και μπαίνει και μέσα στο χώρο. Αυτό που είδαμε γιατί κάποιοι επιβάτες είχαν το κουράγιο εκείνη τη στιγμή να τραβήξουν κάποια βίντεο».
Διαβάστε επίσης:
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος