Τέλος στις εικόνες ντροπής, με την πολύωρη αναμονή ασθενών έξω από τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ βάζει η κυβέρνηση. Από τις 16 Ιουνίου ξεκινά η νέα υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ για την αποστολή φαρμάκων, κατ’ οίκον. Επισκεπτόμενος, το πρωί, το Συνεδριακό Κέντρο του ΕΟΠΥΥ, στην Πεύκη, ο Πρωθυπουργός ανέφερε ότι η νέα υπηρεσία έρχεται να ικανοποιήσει ένα χρόνιο αίτημα των Ενώσεων Ασθενών, για το αυτονόητο δικαίωμα στην αξιοπρέπεια.
Eιδικότερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης παρέστη το πρωί στην εκδήλωση του ΕΟΠΥΥ όπου παρουσιάστηκε η νέα υπηρεσία αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους κατ’ οίκον, υπηρεσία που παρέχεται δωρεάν για πρώτη φορά από ασφαλιστικό οργανισμό στην Ευρώπη.
Σήμερα περισσότεροι από 120.000 ασθενείς επισκέπτονται τα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ ανά μήνα για να προμηθευτούν φάρμακα υψηλού κόστους. Από τις 16 Ιουνίου κάθε ασθενής μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση, να λαμβάνει τα φάρμακά του, είτε είναι ψυχρής αλυσίδας (ψυγείου) είτε όχι, στο σπίτι του, το γραφείο, ή ακόμα και το εξοχικό του τους καλοκαιρινούς μήνες, εντός 24 έως 48 ωρών. Το μόνο που χρειάζεται είναι να διαθέτει ηλεκτρονική συνταγή, άυλη γνωμάτευση και να έχει ενεργοποιήσει την υπηρεσία αποστολής κατ’ οίκον ηλεκτρονικά, μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ. Οι συνταγές ελέγχονται και εκτελούνται από φαρμακοποιούς ενώ η διακίνηση των φαρμάκων γίνεται από πιστοποιημένη εταιρεία.
Για την υποστήριξη των πολιτών ο οργανισμός έχει προβλέψει γραφείο υποστήριξης (helpdesk) στα φαρμακεία του και στα σημεία διανομής, καθώς και τηλεφωνικό κέντρο.
Η υπηρεσία κατ’ οίκον παράδοσης ΦΥΚ τέθηκε σε λειτουργία πιλοτικά πέρυσι την άνοιξη, εξυπηρετώντας ασθενείς που πάσχουν από συγκεκριμένες παθήσεις, και πλέον εισέρχεται στη φάση της καθολικής εφαρμογής, καλύπτοντας όλους τους ασθενείς που εκτελούν τέτοιου είδους συνταγές.
«Σήμερα πράγματι είναι μια πολύ σημαντική και πολύ συγκινητική μέρα, θα έλεγα, καθώς ένα χρόνιο όραμα, ένα αίτημα των ενώσεων ασθενών για το αυτονόητο, θα έλεγα, δικαίωμα στην αξιοπρέπεια και στη φροντίδα του κράτους, γίνεται πραγματικότητα.
Σκεφτόμαστε πολλές φορές ποιος είναι ο ρόλος και το νόημα της πολιτικής και περνάμε μέσα από πολλές δυσκολίες και πολλές αντιξοότητες, είναι όμως ορισμένες μέρες που πραγματικά αισθάνεται κανείς ότι όλη αυτή η προσπάθεια αξίζει τον κόπο, ειδικά όταν μπορεί μέσα από τέτοιου είδους παρεμβάσεις να κάνει καλύτερη τη ζωή των συμπολιτών μας, που έχουν και τη μεγαλύτερη ανάγκη τελικά», σημείωσε ο Πρωθυπουργός.
Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε: «Ένας από τους βασικούς μου στόχους είναι η μείωση της ταλαιπωρίας των ανθρώπων στις ουρές του ΕΟΠΥΥ. Για τη μείωση αυτών των ωρών, κύριε Πρωθυπουργέ, έχουμε ήδη υλοποιήσει τα εξής: έχουμε φτιάξει ηλεκτρονική πλατφόρμα για να μπορείς να κλείνεις ραντεβού ηλεκτρονικά και να μην χρειάζεται να περιμένεις, το eticket.eopyy.gov.gr, και ήδη δουλεύει αρκετά. Έχουμε προσλάβει 25 επιπλέον φαρμακοποιούς και έχουμε βάλει στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ για να ενισχύουν το προσωπικό. Υλοποιούμε τώρα την καθολική εφαρμογή διανομής κατ’ οίκον και θα ανακοινώσουμε τις επόμενες μέρες τον τρόπο της συνεργασίας μας με τα ιδιωτικά φαρμακεία».
Από την πλευρά της, η Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ Θεανώ Καρποδίνη επισήμανε: «Δεν μιλάμε για μία απλή παροχή. Μιλάμε για την πρώτη τέτοια υπηρεσία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Μία υπηρεσία που χτίστηκε πάνω σε τρεις αξίες: σεβασμός, φροντίδα, αξιοπρέπεια και παράλληλα διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων. Ποια είναι τα οφέλη για τον ασθενή; Λιγότερη γραφειοκρατία, λιγότερη ταλαιπωρία, ασφαλέστερη και πιο έγκαιρη πρόσβαση στη θεραπεία και κυρίως βελτίωση της ποιότητας ζωής του, τόσο του ασθενούς όσο και του οικογενειακού του περιβάλλοντος και των φροντιστών του».
«Η μεταφορά της φαρμακευτικής αγωγής στην οικία του ασθενούς, ιδιως για τις ευάλωτες πληθυσμιακές ομάδες ή για όσους διαμένουν σε απομακρυσμένες περιοχές, συνιστά αναβάθμιση των υπηρεσιών υγείας, εξοικονόμηση χρόνου, πόρων αλλά και ουσιαστική ανακούφιση. Αυτό είναι η ποιότητα ζωής», σημείωσε η Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ασθενών Ελλάδας Μέμη Τσεκούρα.
«Σκεφτείτε τους ανθρώπους που δεν έχουν φροντιστές, που είναι κλινήρεις, που δεν έχουν παιδιά ή κάποιον να τους φροντίσει. Το ότι φθάσαμε το φάρμακο στο κρεβάτι του ασθενή, κι ενός ασθενή που είναι κλινήρης, είναι πολύ σημαντικό έργο για όλους μας», τόνισε η Πρόεδρος του Συλλόγου Πνευμονικής Υπέρτασης Ιωάννα Αλυσανδράτου.
«Φανταστείτε την εικόνα να προσπαθώ να φθάσω από τη Ροδόπη ή οπουδήποτε σε ένα φαρμακείο για να πάρω ένα φάρμακο όταν έχω περιθώριο λίγων ωρών. Οπότε αυτή η διαδικασία είναι πολύ σημαντική», επισήμανε ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης Σπανίων Ασθενών Ελλάδος Δημήτρης Αθανασίου.
«Το να έχεις εύκολη, άμεση πρόσβαση στα φάρμακά σου είναι ένας παράγοντας που συντελεί στο να μην αμελήσεις κάποιες δόσεις, να μην διακόψεις τη θεραπεία σου. Να συμμορφώνεται ο ασθενής είναι το πρώτο βήμα για την ίαση, τη μείωση της εξέλιξης της νόσου», ανέφερε η Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ομοσπονδίας Καρκίνου Παρασκευή Μιχαλοπούλου.
«Μέσα από αυτό το πρόγραμμα εξοικονομούμε πολύ χρόνο καθημερινά από τις μετακινήσεις και την αναμονή στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ και βοηθά πάρα πολύ την καθημερινότητά μας καθώς τα φάρμακα αυτά τα παίρνουμε καθημερινά, εφ΄όρου ζωής. Και πρόκειται για θεραπείες οι οποίες είναι επαναστατικές, αλλάζουν τη ζωή μας και μας δίνουν περισσότερα και καλύτερα χρόνια ζωής», υπογραμμισε η Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Κυστικής Ίνωσης Άννα Σπίνου.
Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Πρωθυπουργού:
«Κύριε Υπουργέ, κυρία Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, αγαπητές και αγαπητοί εκπρόσωποι των ενώσεων ασθενών, σήμερα πράγματι είναι μια πολύ σημαντική και πολύ συγκινητική μέρα, θα έλεγα, καθώς ένα χρόνιο όραμα, ένα αίτημα των ενώσεων ασθενών για το αυτονόητο, θα έλεγα, δικαίωμα στην αξιοπρέπεια και στη φροντίδα του κράτους, γίνεται πραγματικότητα.
Σκεφτόμαστε πολλές φορές ποιος είναι ο ρόλος και το νόημα της πολιτικής και περνάμε μέσα από πολλές δυσκολίες και πολλές αντιξοότητες, είναι όμως ορισμένες μέρες που πραγματικά αισθάνεται κανείς ότι όλη αυτή η προσπάθεια αξίζει τον κόπο, ειδικά όταν μπορεί μέσα από τέτοιου είδους παρεμβάσεις να κάνει καλύτερη τη ζωή των συμπολιτών μας, που έχουν και τη μεγαλύτερη ανάγκη τελικά.
Θυμάμαι πότε ευαισθητοποιήθηκα για πρώτη φορά βλέποντας τις εικόνες της ντροπής, όπως τις χαρακτήρισε ο Υπουργός, στον ΕΟΠΥΥ και είπα μέσα μου: δεν μπορεί, πρέπει να υπάρχει κάποιος καλύτερος τρόπος για να μπορούμε να εξυπηρετούμε τους συμπολίτες μας οι οποίοι έχουν ανάγκη πρόσβασης σε αυτά τα φάρμακα.
Και, πράγματι, μέσα από πολύ συστηματική δουλειά του Υπουργείου και του ΕΟΠΥΥ, βρισκόμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μπορούμε να εξαγγείλουμε την καθολική κατ΄ οίκον διανομή των φαρμάκων του ΕΟΠΥΥ, η οποία θα ξεκινήσει από τις 16 Ιουνίου.
Εγώ δεν μπορώ να πω πολλά περισσότερα, διότι νομίζω ότι τα είπατε όλα μιλώντας ως εκπρόσωποι των ασθενών που χρησιμοποιείτε τις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ.
Αυτό που θέλω απλά να επισημάνω και να το τονίσω, είναι ότι πίσω από κάθε τέτοια πρωτοβουλία κρύβεται πολύ σκληρή δουλειά. Δουλειά κανονιστική, δουλειά ρυθμιστική, δουλειά στο πεδίο, έτσι ώστε να είναι κανείς σίγουρος ότι αυτό το σχέδιο θα υλοποιηθεί με την αποτελεσματικότητα και με τη χρονική συνέπεια που αυτό επιβάλλει.
Θα ξεκινήσουμε, λοιπόν, στις 16 Ιουνίου, με μια, όπως είπε ο Άδωνις, συνεργασία με εταιρεία πιστοποιημένη. Ζητούμε από τους συμπολίτες μας να εμπιστευθούν αυτό το καινούργιο κανάλι διανομής, το οποίο πράγματι θα κάνει τη ζωή σας πολύ καλύτερη και πολύ ευκολότερη.
Δύο λέξεις συγκρατώ από αυτή την εκδήλωση: «αξιοπρέπεια», το είπατε κι εσείς, δεν είναι αξιοπρεπές ένας καταπονημένος συμπολίτης μας να περιμένει ώρες στην ουρά του ΕΟΠΥΥ για ένα φάρμακο το οποίο μπορεί -και αποδεικνύεται στην πράξη ότι μπορεί- να φτάσει στο σπίτι του και να γλιτώσει αυτή την ταλαιπωρία.
Και η δεύτερη λέξη είναι η «φροντίδα». Ένα κράτος το οποίο φροντίζει τους συμπολίτες μας, ειδικά αυτούς που το έχουν περισσότερο ανάγκη, και ουσιαστικά υλοποιεί στην πράξη αυτό το πολύ ωραίο logo του ΕΟΠΥΥ, το οποίο δείχνει ουσιαστικά τέσσερις ανθρώπους οι οποίοι είναι αγκαλιασμένοι, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο τη φροντίδα και την ευαισθησία που ειδικά ένας οργανισμός σαν τον ΕΟΠΥΥ πρέπει να επιδεικνύει.
Θα φροντίσουμε να είμαστε από πάνω στην υλοποίηση του προγράμματος, έτσι ώστε οποιεσδήποτε δυσκολίες αρχικές μπορεί να υπάρχουν να ξεπεραστούν το συντομότερο δυνατόν.
Και να κλείσω, ευχαριστώντας και πάλι τις ενώσεις ασθενών, διότι πιστεύω ότι έχουμε καταφέρει να αναπτύξουμε έναν πολύ ουσιαστικό και εποικοδομητικό διάλογο με το Υπουργείο.
Είστε θεσμοθετημένοι συνομιλητές μας, αλλά είστε και οι άνθρωποι που μπορείτε να μας μεταφέρετε από πρώτο χέρι τη δική σας πραγματική εμπειρία, διότι ξέρουμε πολύ καλά ότι η πραγματικότητα πολλές φορές είναι διαφορετική από αυτή που μας παρουσιάζεται, γι΄ αυτό και ο διάλογος αυτός έχει τόσο μεγάλη σημασία.
Και πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να κάνουμε πολλά ακόμα σημαντικά πράγματα ως προς τη δημιουργία αυτού του νέου Εθνικού Συστήματος Υγείας που οραματιζόμαστε με τον Υπουργό, στα πλαίσια των συνολικών πρωτοβουλιών που έχουμε αναλάβει: από τις σημαντικές, σημαντικότατες δράσεις που αφορούν την πρόληψη, μέχρι την αναμόρφωση των υποδομών του Εθνικού Συστήματος Υγείας σε επίπεδο πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας φροντίδας, στο οποίο εξελίσσεται ένα πρόγραμμα μοναδικό για τα δεδομένα του ελληνικού Συστήματος Υγείας.
Πολλά συγχαρητήρια, λοιπόν, και πάλι σε όσους δρομολόγησαν αυτό το πρόγραμμα και καλή αρχή στις 16 Ιουνίου με τις πρώτες κατ΄ οίκον παραδόσεις φαρμάκων σε αυτούς που τα έχουν περισσότερο ανάγκη. Σας ευχαριστώ πολύ».
Κυρ. Μητσοτάκης: Κάτι πραγματικά αλλάζει προς όφελος των συμπολιτών μας με αναπηρία
Στη συνέχεια ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε το νέο, πλήρως προσβάσιμο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας στο Γαλάτσι, το οποίο άνοιξε τις πύλες του τον Απρίλιο. Σε συνδυασμό με τον υπερδιπλασιασμό των γιατρών που υπηρετούν στο ειδικό σώμα των ΚΕΠΑ, οι οποίοι πλέον υπερβαίνουν τους 1.200, η νέα δομή έχει συμβάλλει ουσιαστικά στον ταχύτερο προγραμματισμό ραντεβού, καθώς διαθέτει έξι αίθουσες συνεδρίασης Υγειονομικών Επιτροπών.
Ο Πρωθυπουργος ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις του Κέντρου από την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως και τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Αλέξανδρο Βαρβέρη και συνομίλησε με ιατρούς, άλλους εργαζόμενους καθώς και πολίτες.
Στο πλαίσιο της επίσκεψης είχε την ευκαιρία να δει τη λειτουργία της υπηρεσίας εξ αποστάσεως διερμηνείας που παρέχει μέσω ειδικής εγκατάστασης το Εθνικό Ίδρυμα Κωφών και η οποία θα επεκταθεί σταδιακά στο σύνολο των ΚΕΠΑ.
«Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την εικόνα την οποία αντίκρισα σήμερα: ένα σύγχρονο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας, το οποίο ετοιμάστηκε μέσα από την εξαιρετική συνεργασία του e-ΕΦΚΑ και του Δήμου Γαλατσίου. Μπορεί να εξυπηρετεί τους συμπολίτες μας σε συνθήκες αξιοπρέπειας, ταχύτητας και προφανώς και εύκολης προσβασιμότητας, κάτι το οποίο αφορά ιδιαίτερα τα άτομα με αναπηρία.
Κληρονομήσαμε -η αλήθεια είναι- στα ζητήματα της πιστοποίησης της αναπηρίας πολλές εκκρεμότητες από το παρελθόν. Αλλά με πολύ συστηματική προσπάθεια η κατάσταση πιστεύω ότι εξομαλύνεται. Μίλησε η Υπουργός για τη σημαντική μείωση στους χρόνους αναμονής για να μπορούν οι συμπολίτες μας να έχουν το ραντεβού το οποίο επιζητούν και ευχόμαστε σύντομα αυτός ο χρόνος να μηδενιστεί.
Στην καλύτερη διαλειτουργικότητα μεταξύ των υπηρεσιών και του e-ΕΦΚΑ και του ΕΟΠΥΥ, στην πρόσληψη παραπάνω γιατρών και, φυσικά, σε κάτι το οποίο αναφέρθηκε η Υπουργός, στην αυτονόητη διεύρυνση της λίστας εκείνων των αναπηριών οι οποίες είναι μη αναστρέψιμες. Θεωρώ αδιανόητο να ζητούμε από ένα συμπολίτη μας να επαναπιστοποιείται η αναπηρία του όταν γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται ποτέ να αλλάξει η κατάστασή του.
Κινούμαστε σε αυτή την κατεύθυνση, έχουμε και άλλα βήματα να κάνουμε, αλλά σίγουρα οι χρήστες των υπηρεσιών νομίζω πρώτοι θα αναγνωρίσουν ότι εδώ έχει συντελεστεί μία σημαντική πρόοδος. Εδώ κάτι πραγματικά αλλάζει προς όφελος των συμπολιτών μας με αναπηρία», δήλωσε ο Πρωθυπουργός.
Η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως σημείωσε: «Οι γιατροί που υπηρετούν στα Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας τους τελευταίους μήνες έχουν υπερδιπλασιαστεί. Είχαμε, κύριε Πρόεδρε, 500 γιατρούς, πλέον έχουμε 1.200. Αυτό μεταφράζεται σε ταχύτερη, καλύτερη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας και σε μείωση των εκκρεμοτήτων για ραντεβού. Είχαμε πριν από ένα χρόνο 30.000 εκκρεμή αιτήματα για προγραμματισμό ραντεβού, σήμερα έχουμε κάτω από 10.000, είμαστε στις 9.000».
Ο Δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος ανέφερε: «Σήμερα ολοκληρώνεται μια τεράστια προσπάθεια της κυβέρνησης, που ξεκίνησε το 2020, γιατί φτιάχτηκε ένα σύγχρονο διοικητικό κέντρο από τέσσερις δημόσιες υπηρεσίες και ύστερα από την παραχώρηση που έγινε ολοκληρώνεται αυτή, όπως είπα, η τεράστια προσπάθεια. Και μας δίνεται η δυνατότητα να πούμε ένα τεράστιο ευχαριστώ».
Ν. Κεραμέως: Πάνω από 3.000 πολίτες τον μήνα μπορούν να εξυπηρετούνται στο νέο ΚΕΠΑ στο Γαλάτσι
Πάνω από 3.000 πολίτες τον μήνα μπορούν ήδη να εξυπηρετούνται στο νέο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) στο Γαλάτσι, όπως ανέφερε η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, με αφορμή τη σημερινή επίσκεψη του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.
Συγκεκριμένα, η κ. Κεραμέως σημείωσε σε ανάρτησή της σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης τα εξής:
«Υποδεχθήκαμε σήμερα τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο νέο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας, που ιδρύσαμε στο Γαλάτσι. Πάνω από 3.000 συμπολίτες μας τον μήνα μπορούν ήδη να εξυπηρετούνται στο νέο, σύγχρονο, πλήρως προσβάσιμο Κέντρο, με εκτενές διαθέσιμο πάρκινγκ.
Στόχος μας να βελτιώνουμε την καθημερινότητα των συμπολιτών μας με αναπηρία και, γι’ αυτό, πορευόμαστε σε τρεις κατευθύνσεις:
– Βελτιώνουμε τις κτιριακές υποδομές: Νέο ΚΕΠΑ στο Γαλάτσι. Τους επόμενους μήνες, θα λειτουργήσει και νέο, σύγχρονο, πλήρως προσβάσιμο ΚΕΠΑ στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
– Ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό: Έχουμε ήδη υπερδιπλασιάσει τους ιατρούς που υπηρετούν στα ΚΕΠΑ από 500 σε 1.200 τους τελευταίους μήνες.
– Απλοποιούμε και ψηφιοποιούμε διαδικασίες: Πρόσφατο παράδειγμα η διεύρυνση της λίστας μη αναστρέψιμων παθήσεων, που δεν θα απαιτούν πλέον επαναλαμβανόμενη πιστοποίηση.
Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω: Σε έναν χρόνο, οι εκκρεμότητες για ραντεβού στα ΚΕΠΑ έχουν μειωθεί από 30.000 σε λιγότερες από 10.000 και συνεχίζουμε την προσπάθεια για μείωση των χρόνων αναμονής και ολοένα και καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Ευχαριστούμε θερμά τη διοίκηση και το προσωπικό του e-ΕΦΚΑ για την εξαιρετική και μεθοδική δουλειά και τον δήμαρχο Γαλατσίου, Γιώργο Μαρκόπουλο, για την άψογη συνεργασία στη λειτουργία του νέου ΚΕΠΑ στο Γαλάτσι».
Φωτογραφίες: Eurokinissi
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος