Τουρισμός: Ελπίδες στην Κέρκυρα – 163 κρουαζιερόπλοια αναμένει η Κρήτη

Απογοητευμένοι από τις δηλώσεις του πρωθυπουργού Μπόρις Τζόνσον δηλώνουν οι φορείς του τουρισμού στην Ελλάδα. Το τι θα ακολουθήσει σχετικά με τα ταξίδια στο εξωτερικό παραπέμφθηκε για τις 17 Μαΐου με πολλά αν και ίσως. Από την Κέρκυρα έως την Κρήτη όλοι ήλπιζαν ότι θα ανοίξει η αγορά της Βρετανίας. Σε κάθε περίπτωση αισιοδοξούν ότι θα καλύψουν μέρος των ζημιών.

Με μεγάλες απώλειες βλέπει και την φετινή σεζόν η Κέρκυρα. Όπως εξηγεί ο Παναγιώτης Ζαρούχας, αντιδήμαρχος τουρισμού, λόγω της πανδημίας έχουν σταματήσει τα διεθνή συνέδρια και οι εκθέσεις τουρισμού, οπότε αναζητούνται νέοι τρόποι προβολής του προϊόντος. «Πλέον στοχεύουμε στα Social Media και σε Bloggers, προκειμένου να πετύχουμε έστω το 50% της κίνησης που είχαμε το 2019. Δυστυχώς με την γενική υγειονομική εικόνα στην Ελλάδα δεν μπορούμε να μιλάμε για επισκέπτες το Πάσχα και για αυτό προσδοκούμε στις αφίξεις από το εξωτερικό. Οι αεροπορικές πτήσεις είναι περιορισμένες σε αριθμό επιβατών κατά 40% λόγω των υγειονομικών μέτρων και αυτό σημαίνει μια αντίστοιχη μείωση των επισκεπτών».

Μόλις 500 επισκέπτες, όχι αναγκαστικά τουρίστες, προσγειώθηκαν στο Ηράκλειο της Κρήτης από τις 27 Μαρτίου έως σήμερα προερχόμενοι από Γερμανία, Ολλανδία και Ελβετία. Οι ελπίδες στρέφονται αλλού. Το κύμα του τουρισμού που προσδοκούν οι επαγγελματίες του κλάδου στην Κρήτη φτάνει στην κυριολεξία από την θάλασσα. Σύμφωνα με πληροφορίες και άνευ απροόπτου, στο νησί πρόκειται να ελλιμενιστούν 163 κρουαζιερόπλοια από τις 14 Μαΐου. Ανάλογη ήταν η κινητοποίηση για την επαναλειτουργία των αρχαιολογικών χώρων, με πρώτο εκείνον της Κνωσού που άνοιξε προ τριημέρου έπειτα από σχεδόν τέσσερις μήνες.

Η κρίση της πανδημίας μπορεί να εξελιχθεί σε ευκαιρία εξηγεί ο Μηνάς Παπαδάκης, διευθύνων σύμβουλος Ο.Λ.Η.. Καθώς έχουν κλείσει οι κλασσικοί προορισμοί, με απαγόρευση της κρουαζιέρας στην Καραϊβική, μόνο η Μεσόγειος έμεινε ως εναλλακτική. Ωστόσο, έκλεισε και η Ισπανία. Έτσι, η Ελλάδα βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, που προσφέρει πολλές δυνατότητες για να καλύψει τις απαιτήσεις των τουριστών.

Ο κ. Παπαδάκης εκτιμά ότι θα επεκταθεί χρονικά η τουριστική περίοδος και αισιοδοξεί ότι πάνω από 100.000 επιβάτες θα αποβιβαστούν στο Ηράκλειο, με το λιμάνι πανέτοιμο σε υποδομές για να τους υποδεχθεί.

Το 2020 ήταν μια κάκιστη χρονιά για τις κρουαζιέρες. Οι κορυφαίες εταιρείες   έκλεισαν με χρέη. Ενδεχομένως αυτό θα αλλάξει, αλλά θα είναι ένας ακόμη πιο  ακριβός τρόπος ταξιδιών από ότι ήταν στο παρελθόν και για πολύ λίγους. Τα αυστηρά πρωτόκολλα υγιεινής και αποστάσεων αυξάνουν το κόστος ανά επιβάτη.

Ένας αναμενόμενος, αλλά ανασταλτικός παράγοντας για τους Βρετανούς να ταξιδέψουν στο εξωτερικό είναι η προσαρμογή στην μετά-BREXIT εποχή, που επιβάλλει μετακινήσεις με διαβατήριο. Σύμφωνα με το αρμόδιο Γραφείο του Ην. Βασιλείου οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να υποβάλουν αίτηση άμεσα, καθώς αναμένεται καθυστέρηση στην έκδοσή τους έως και δυόμιση μήνες. Επίσης, το κόστος των τέστ για COVID-19 ενίοτε υπερβαίνει τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων εταιρειών χαμηλού κόστους και ξεπερνά τα 400 ευρώ ανά άτομο. Ακόμη και αν οι ενήλικες είναι εμβολιασμένοι, τα παιδιά κάτω των 18 ετών θα υποχρεώνονται να προσκομίσουν αρνητικό test, προκειμένου να ταξιδέψουν. Προς το παρόν το ταξίδι στην Ελλάδα με επιστροφή απαιτεί πέντε test, με κόστος 370 λίρες ανά άτομο και για μια τετραμελή οικογένεια 1.480 λίρες ή 1.740 ευρώ.[1] Αυτό σημαίνει ότι τα διεθνή ταξίδια ανοίγουν για όσους μπορούν να τα πληρώσουν.

Την ίδια ώρα το 56% των Ευρωπαίων δηλώνουν πρόθυμοι να ταξιδέψουν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, ενώ μόνο το 27% είναι αρνητικό για το επόμενο εξάμηνο. Ωστόσο, το 36% επιλέγουν διακοπές στην χώρα τους. Ένας στους δύο Ευρωπαίους αισθάνονται πιο αισιόδοξοι για τα ταξίδια ως αποτέλεσμα του εμβολιασμού. Εκείνο που τους ανησυχεί είναι εάν θα μπορούν να απολαύσουν ένα πλήρες πακέτο διακοπών, δηλ. όπως στο παρελθόν.[2]

[1] https://www.which.co.uk/news/2021/03/how-much-does-a-covid-19-test-cost-to-travel-to-france-greece-spain-italy-and-the-us/

[2] Monitoring sentiment for domestic and intra-European travel, Wave 6, 4-2021, Co-funded by the European Union.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος