Τ. Γαϊτάνης στο Πρώτο: Μεγάλη αβελτηρία στην Αττική Οδό – Η Περιφέρεια υπεύθυνη για τους μεγάλους άξονες, δεν υλοποιήθηκαν οι διαβεβαιώσεις (audio)

«Κανένας δεν υποτίμησε την κακοκαιρία, μια αστοχία ήταν ότι οι προβλέψεις, τα μοντέλα που υπήρχαν στην Πολιτική Προστασία έλεγαν ότι θα ξεκινήσει το φαινόμενο αργά το μεσημέρι και νωρίς το απόγευμα της Δευτέρας», τόνισε ο εκπρόσωπος της ΝΔ, Τάσος Γαϊτάνης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Το GPS της επικαιρότητας» με τον Θάνο Σιαφάκα.

«Δεν θα δώσουμε “ραντεβού” με τον χιονιά. Υπήρχε μεγάλη αβελτηρία στην Αττική Οδό. Αν από την αρχή είχε συνεργαστεί σωστά η εταιρεία και είχε ενημερώσει την Πολιτεία, θα  είχαν ληφθεί ακριβώς τα ίδια μέτρα που ελήφθησαν για την Εθνική Οδό, εκεί όπου η Πολιτεία έκανε αυτό που έπρεπε χωρίς να υπάρξουν προβλήματα. Υπήρχε μια καλύτερη συνεργασία με την εκεί εταιρεία, πράγμα που δεν συνέβη με την Αττική Οδό. Από εκεί και πέρα, μόλις διαπιστώθηκε το έντονο πρόβλημα ότι η τροχαία δεν μπορεί να διαχειριστεί την κατάσταση, αμέσως δόθηκε εντολή στον στρατό να ξεκινήσει την διαδικασία απεγκλωβισμού. Τα κλιμάκια άρχισαν την επιχείρηση στις 5 το απόγευμα.

«Είχαμε ένα πολύ δύσκολο φαινόμενο, προφανώς το αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που θέλαμε, έχει ταλαιπωρηθεί πάρα πολύς κόσμος από τη Δευτέρα το μεσημέρι. Υπάρχουν πράγματα που έχουν γίνει σωστά, υπάρχουν και αρκετά πράγματα που έχουν πάει λάθος, με συνέπεια την ταλαιπωρία των συμπολιτών μας. Όλα αυτά θα αξιολογηθούν, η κυβέρνηση ούτε κρύβεται ούτε συγκαλύπτει λάθη, είναι παρούσα και διαφανής σε όλες τις αποφάσεις και τις διαδικασίες. Και σίγουρα πρέπει να γίνει ανασκόπηση με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο ώστε να εξαχθούν συμπεράσματα για να μην υπάρξουν ξανά λάθη», επισήμανε.

Ο ίδιος είπε ότι δεν θέλει να δικαιολογήσει ούτε να ωραιοποιήσει την κατάσταση, σημειώνοντας ότι η κακοκαιρία «Ελπίδα» ήταν πολύ πιο δύσκολη από τον περσινή «Μήδεια».

«Στην εθνική οδό τα πράγματα λειτούργησαν πολύ καλύτερα, δεν εγκλωβίστηκε κανένας, η εταιρεία που διαχειρίζεται τον δρόμο σε συνεργασία με την Τροχαία απαγόρευσε τη διέλευση βαρέων οχημάτων πολύ νωρίς, από αργά το απόγευμα της Δευτέρας έκλεισε ο δρόμος με ευθύνη της Τροχαίας. Εκεί τα πράγματα λειτούργησαν εξαιρετικά. Ελήφθη νωρίς η απόφαση να μην λειτουργήσουν τα σχολεία», υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον κ. Γαϊτάνη, «από την ώρα που διαπιστώθηκε το πρόβλημα στην Αττική Οδό, ξεκίνησε η επιχείρηση απεγκλωβισμού από τον στρατό και την αστυνομία και μέχρι το βράδυ είχαν απεγκλωβιστεί 3.500 συμπολίτες μας και 1.800 αυτοκίνητα που δίχως άλλο ταλαιπωρήθηκαν. Στην Αττική Οδό δεν λειτούργησε το ζήτημα, από εκεί δημιουργήθηκε το μεγάλο πρόβλημα».

Ερωτηθείς για τα μεγάλη προβλήματα στην Αττική Οδό, τόνισε ότι υπήρχε διαβεβαίωση όλο το Σαββατοκύριακο ότι η Αττική Οδός έχει την τεχνική επάρκεια, την υποδομή και τη γνώση για να κρατήσει τον δρόμο ανοιχτό. «Αυτό δεν συνέβη και για αυτό το λόγο παραιτήθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Για αυτό το λόγο και οι αποζημιώσεις στους οδηγούς. Ο αρμόδιος υπουργός, ο κ. Καραμανλής, με το νομικό πλαίσιο που έχει διαμορφώσει η δική μας κυβέρνηση, θα διερευνήσει τυχόν ευθύνες της εταιρείας για να επιβληθούν ενδεχόμενες κυρώσεις», ανέφερε.

«Σε μια τόσο μεγάλη κακοκαιρία, προφανώς θα υπάρξουν και προβλήματα. Βλέπουμε ότι στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, σε χώρες πολύ πιο έμπειρες στην αντιμετώπιση τέτοιων καιρικών φαινομένων, συμβαίνουν αντίστοιχα φαινόμενα. Για τις άλλες χώρες δεν το λέω για να δικαιολογήσω κάποια κατάσταση. Το χιόνι πάντα δημιουργεί προβλήματα, ο σκοπός της Πολιτείας είναι να τα μηδενίσει, να τα ελαχιστοποιήσει», συμπλήρωσε.

Ερωτηθείς για τα προβλήματα σε άλλους οδικούς άξονες όπως η Μεσογείων, η Κατεχάκη, η Μαραθώνος και η Κηφισίας, ο εκπρόσωπος της ΝΔ επανέλαβε ότι «η κατάσταση δεν μας αφήνει ικανοποιημένους – υπάρχουν ευθύνες σε όλα τα επίπεδα». «Η Περιφέρεια έχει την ευθύνη για τους μεγάλους οδικούς άξονες του λεκανοπεδίου και οι δήμοι για τους μικρότερους δρόμους. Η Πολιτική Προστασία είναι η ομπρέλα για όλα αυτά. Υπήρχαν οι διαβεβαιώσεις από άλλους φορείς ότι θα κρατήσουν τους δρόμους ανοιχτούς, είδαμε ότι η υλοποίηση αυτού του σχεδιασμού δεν πέτυχε. Θα διερευνηθούν οι λόγοι», δήλωσε.

«Είναι άλλο πράγμα να επιτρέπεις σε ένα αυτοκίνητο να μπαίνει σε έναν δρόμο που έχει κλείσει, και διαφορετικό μια τεχνική βλάβη να ακινητοποιεί ένα όχημα σε έναν δρόμο και να δημιουργείται μποτιλιάρισμα σε συνδυασμό με το χιόνι», διευκρίνισε ο ίδιος.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος