Δίχως τα πλήθη ξένων τουριστών, που τέτοια εποχή κατακλύζουν τη γαλλική πρωτεύουσα, οι επαγγελματίες στο Παρίσι στηρίζονται στον εσωτερικό τουρισμό, που ελπίζουν ότι θα διασώσει την καλοκαιρινή περίοδο.

Το ίδιο παρατηρείται και στα πλοιάρια που διαπλέουν τον Σηκουάνα και συνήθως ξεχειλίζουν από ξένους τουρίστες.
«Οι Γάλλοι έρχονται σαφώς πρώτοι, με πολλές οικογένειες στις κρουαζιέρες το απόγευμα, καθώς τα παιδιά κάτω των 12 ετών δεν πληρώνουν φέτος το καλοκαίρι», διευκρινίζει εκπρόσωπος της εταιρείας που διοργανώνει τις δραστηριότητες αυτές. Οι Γάλλοι φαίνεται να αντισταθμίζουν τους τουρίστες από τις ΗΠΑ και τη Λατινική Αμερική, «δύο μεγάλες αγορές που απουσιάζουν φέτος».

Εκμεταλλευόμενοι τον καλό καιρό, οι Παριζιάνοι απολαμβάνουν επίσης τους πολλούς και πλέον διευρυμένους υπαίθριους χώρους της πρωτεύουσας· τα μπαρ και τα εστιατόρια έχουν επεκταθεί στα πεζοδρόμια και σε θέσεις στάθμευσης: «Χωρίς τους υπαίθριους χώρους, θα ήμαστε νεκροί. Είναι μια ανάσα», λέει ένας ιδιοκτήτης εστιατορίου, ο Στεφάν Μανιγκόλντ. «Εξυπηρετούμε 36 τραπέζια στον υπαίθριο χώρο. Στο εσωτερικό, με την απόσταση, θα πέφταμε στα δέκα ή στα δεκαπέντε και δεν θα ανοίγαμε. Ο υπαίθριος χώρος μας επέτρεψε να βγάλουμε όλους τους υπαλλήλους μας από τη μερική ανεργία, ακόμη και να προσλάβουμε έναν βοηθό κουζίνας και έναν σερβιτόρο» συνεχίζει.

Αντίθετα με αυτόν τον εστιάτορα, πάντως, για πολλά ξενοδοχεία η κατάσταση είναι ζοφερή, με πληρότητα μόλις 18% τον Ιούνιο και 30% τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ιουλίου: «Δεν έχει ξανασυμβεί» ποτέ κάτι ανάλογο, σύμφωνα με τον Βαγγέλη Παναγιώτη.
Από την πλευρά της, η Ντίσνεϊλαντ του Παρισιού άνοιξε τις πύλες της μόλις στα μέσα Ιουλίου, έπειτα από τέσσερις μήνες, με ενισχυμένα μέτρα υγιεινής και μειωμένη ικανότητα υποδοχής. Ο πρώτος σε δημοφιλία ιδιωτικός τουριστικός προορισμός στην Ευρώπη δεν προσελκύει πια τόσους τουρίστες, όπως παλιότερα, προς την πρωτεύουσα.
Κι έτσι, μπορεί η Γαλλία να είναι ο πρώτος τουριστικός προορισμός παγκοσμίως, με ενενήντα εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως, όμως ο δυναμισμός του τομέα είναι τελικά πολύ στενά συνδεδεμένος με την τοπική πελατεία. Πέρυσι, οι Γάλλοι δαπάνησαν 110 δισ. ευρώ, σχεδόν τα διπλάσια σε σχέση με τους ξένους επισκέπτες.
Πηγή: ΑΜΠΕ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος