Σ. Αναγνωστόπουλος στο Πρώτο για market pass: Aπευθείας στην τσέπη του καταναλωτή τα χρήματα – Θα το πάρει σχεδόν το 80% της χώρας (audio) 

«Το μέτρο της επιδότησης των καταναλωτών για την αγορά τροφίμων είναι ένα μέτρο το οποίο αφορά ένα πολύ μεγαλύτερο κομμάτι καταναλωτών, σχεδόν περίπου 8,1 εκατομμύρια καταναλωτές, άρα μιλάμε σχεδόν για το 80% της χώρας» επισήμανε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Πρωινές Διαδρομές στο Πρώτο» με την Μαρία Γεωργίου και τον Βασίλη Αδαμόπουλο, για το market pass.

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος, αφορά τους πολίτες που ανήκουν σε μονομελή οικογένεια, με εισόδημα μέχρι 16.000 ευρώ, φορολογητέο εισόδημα, 24.000 ευρώ εισόδημα για τα ζευγάρια είτε έγγαμοι ή αποτελούν μέρη συμφώνου συμβίωσης, όπως επίσης υπάρχει προσαύξηση κατά 5.000 ευρώ για κάθε φιλοξενούμενο μέλος ή παιδί στο συγκεκριμένο νοικοκυριό. Υπάρχουν επίσης περιουσιακά όρια, 250.000 ευρώ για ένα μονομελές νοικοκυριό και 400.000 ευρώ για έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης. «Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά περίπου 3 εκατομμύρια νοικοκυριά και συνολικά περίπου 8-8,5 εκατ. καταναλωτές, άρα σχεδόν όλοι όσοι έχουν ανάγκη» τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Το μέτρο θα εξειδικευτεί τις επόμενες ημέρες από το υπουργείο Οικονομικών, σε κάθε περίπτωση όμως υπάρχει ήδη εμπειρία για το πώς δίνονται τα χρήματα αυτά και με το fuel pass στο παρελθόν, εξήγησε ο κ. Αναγνωστόπουλος. «Υπάρχουν δύο τρόποι. Ο ένας τρόπος είναι ψηφιακός μέσω μιας ψηφιακής κάρτας την οποία μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς στο POS κάθε επιχείρησης προκειμένου να εξαργυρώσει αυτή την επιδότηση η οποία του δίνεται, υπάρχει και η περίπτωση να μπουν τα χρήματα κατευθείαν στον λογαριασμό του πολίτη. Σε αυτή την περίπτωση όμως θα είναι κάπως μειωμένα, ακριβώς επειδή μπορεί να χρησιμοποιηθούν και σε άλλες αγορές. Μην ξεχνάμε ότι αυτό είναι ένα στοχευμένο πρόγραμμα το οποίο προσπαθεί να βοηθήσει τους ανθρώπους που έχουν πραγματικά ανάγκη να αγοράσουν τρόφιμα. Όμως δίνεται αυτή η δυνατότητα για κατάθεση σε λογαριασμό, επειδή καταλαβαίνουμε ότι όλοι οι συμπολίτες μας δεν είναι πάρα πολύ εξοικειωμένοι με τα ηλεκτρονικά συστήματα» ανέφερε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

«Σε ένα μονομελές νοικοκυριό καλύπτεται μέχρι 220 ευρώ μηνιαίας δαπάνης το 10%, άρα μιλάμε για 22 ευρώ σε μηνιαία βάση για 6 μήνες συνολικά, δηλαδή θα είναι 132 ευρώ σε εξαμηνιαία βάση. Αυτό το 10% των αγορών ουσιαστικά είναι ισοδύναμο με τον μέσο πληθωρισμό, ας το πούμε έτσι των τελευταίων μηνών» προσέθεσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου. Στα 32 ευρώ θα είναι η μηνιαία ενίσχυση για το ζευγάρι και άλλα 10 ευρώ για κάθε έξτρα εξαρτώμενο μέλος, καλύπτοντας μέχρι το 10% των λογαριασμών στα σουπερμάρκετ και σε καταστήματα τροφίμων που φτάνουν μέχρι και τα 1000 ευρώ.

Το πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή του μέτρου είναι τεχνικό ζήτημα σημείωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος, ενώ σύντομα αναμένονται οι υπουργικές αποφάσεις από το υπουργείο Οικονομικών. «Σίγουρα αυτό θα είναι πάρα πολύ σύντομα, υπό την έννοια ότι καταλαβαίνουμε ότι ένα τέτοιο μέτρο, από τη στιγμή που ανακοινώνεται προκειμένου να είναι αποτελεσματικό, θα πρέπει να μπορεί να εξαργυρωθεί το συντομότερο δυνατό. Σε κάθε περίπτωση όμως, αυτά τα χρήματα ουσιαστικά ξεκινούν από τον επόμενο μήνα, το πότε θα τα λάβουν οι πολίτες είναι ένα θέμα τεχνικό» ανέφερε. Το αν θα συμπεριληφθούν οι λαϊκές αγορές είναι μια τεχνική λεπτομέρεια που εξετάζει το Υπ. Οικονομικών, συμπλήρωσε ο κ. Αναγνωστόπουλος, αλλά σε κάθε περίπτωση, για να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί το συγκεκριμένο μοντέλο χρηματοδότησης των πολιτών πρέπει να υπάρχει POS και στις λαϊκές δεν υπάρχει παντού.

Στην επισήμανση του δημοσιογράφου πως η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση πως αυτό είναι ένα μέτρο το οποίο ουσιαστικά οδηγεί τα χρήματα στις τσέπες του μεγάλου κεφαλαίου και των βιομηχανιών τροφίμων, αντί να προχωρήσει σε μειώσεις φόρων, ο κ. Αναγνωστόπουλος τόνισε πως «από οικονομική άποψη ακούγεται κάπως οξύμωρο». «Αν περικοπτόταν ο ΦΠΑ» ανέφερε «αντί να δοθεί αυτή η επιδότηση απευθείας στους καταναλωτές προφανώς αυτή η επιδότηση, αν θα έφτανε στους καταναλωτές, θα έφτανε ένα μικρό μόνο ποσοστό στην τσέπη του καταναλωτή».

Μια μείωση στους συντελεστές του ΦΠΑ είναι κάτι που θα καρπώνονταν απευθείας οι επιχειρήσεις, υποστήριξε ο κ. Αναγνωστόπουλος, ενώ με το συγκεκριμένο μέτρο συμβαίνει το αντίθετο, καθώς «ουσιαστικά τα χρήματα αυτά πηγαίνουν απευθείας στην τσέπη του καταναλωτή χωρίς μεσολαβητές, χωρίς να μεσολαβήσει η επιχείρηση που θα εισπράξει τον ΦΠΑ και ό,τι περισσέψει θα το δώσει στους καταναλωτές». «Εδώ τα χρήματα πηγαίνουν απευθείας στους καταναλωτές. Δηλαδή μιλάμε για μια αδιαμεσολάβητη επιχορήγηση των καταναλωτών» είπε χαρακτηριστικά ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος