Μ. Στεφανίδης στο Πρώτο: Ερασιτεχνική η κλοπή των πινάκων – Ερασιτεχνικά λειτούργησε και η Πινακοθήκη (audio)

«Αυτοί που έκλεψαν τους πίνακες είναι ερασιτέχνες. Φάνηκε από την όλη διαδικασία. Ερασιτεχνική ήταν και η λειτουργία της Εθνικής Πινακοθήκης», τόνισε ο καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης στο ΕΚΠΑ, Μάνος Στεφανίδης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στον εκπομπή «Στον αέρα» με τον Δημήτρη Κοτταρίδη και τον Γιάννη Πιτταρά, αναφορικά με την εξιχνίαση της υπόθεσης κλοπής δυο πολύτιμων έργων του Πικάσο και του Μοντριάν, από την Εθνική Πινακοθήκη, το 2012.

«Δεν μπορεί να μπει κάποιος στον πειρασμό να κλέψει ένα έργο χωρίς να ξέρει την τιμή του και που μπορεί να τον διαθέσει», τόνισε.

Όπως εξήγησε, η μοναδικότητά του συγκεκριμένου έργου του Πικάσο, ήταν και η άμυνά του, η ασφάλειά του. «Ένα τέτοιο έργο που έχει γίνει πολύ γνωστό μέσα από την προβολή από τα διεθνή ΜΜΕ, δεν μπορεί να βρει αγοραστή. Όποιος το πάρει θα πρέπει να το κρύψει και όχι να το εκθέσει. Και οι συλλέκτες που διαθέτουν αυτά τα ποσά, τα παίρνουν τα έργα περισσότερο από ένα ναρκισσιστικό σύνδρομο. Υπάρχουν μόνο μέσα από πολύ σπουδαία έργα τα οποία πρέπει να τα προβάλλουν», τόνισε.

Αναρωτήθηκε γιατί ένας τέτοιος πίνακας να κοστολογείται μόνο στα 20 εκατομμύρια ευρώ, όταν έργα του Πικάσο, πωλούνται συχνά σε δημοπρασίες έναντι 100 εκατομμυρίων, 150 εκατομμυρίων ακόμη και 200 εκατομμυρίων ευρώ. Πόσο μάλλον το συγκεκριμένο έργο, το οποίο έχει υπογράψει ο Πικάσο, έχει συντάξει ένα μικρό κείμενο και είναι προσφορά του διάσημου ζωγράφου προς τον αγωνιζόμενο ελληνικό λαό. Σημείωσε ότι το έργο του Μοντριάν είναι πολύ πιο ακριβό και πολύ πιο σπάνιο.

Ο κ. Στεφανίδης, επέρριψε ευθύνες και στην Εθνική Πινακοθήκη, λέγοντας ότι δεν πρόσεξε τους πίνακες. «Τα έργα ήταν ανασφάλιστα, χωρίς προστατευτικό κρύσταλλο σε μια αίθουσα που δεν ήταν καν αίθουσα περιοδικών εκθέσεων. Οι δράστες θα μπορούσαν να μπουν μέρα μεσημέρι και να τα πάρουν. Το πόρισμα του τότε Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, Λέανδρου Ρακιντζή, ήταν καταπέλτης για την διοίκηση της Πινακοθήκης, αλλά τιμωρήθηκε μόνο ένας φύλακας ο οποίος μάλιστα κυνήγησε άοπλος του δράστες», υπογράμμισε.

«Το ευχάριστο είναι ότι βρέθηκαν. Η αστυνομία έκανε καλά τη δουλειά της και η Ιντερπόλ φρόντισε να κλείσει τις εξόδους του έργου στη διεθνή αγορά», τόνισε, υπενθυμίζοντας ότι έχουν γίνει κλοπές έργων από το Λούβρο και από πολλά μουσεία σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης επισήμανε ότι «η αγορά Τέχνης είναι ίσως η μεγαλύτερη επένδυση μαύρου χρήματος στον πλανήτη, περισσότερο από τα ναρκωτικά και τη σωματεμπορία, γιατί μιλάμε για αμύθητα ποσά. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και τις αρχαιότητες».

Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην Κίνα και στα Αραβικά Εμιράτα, όπου εκατομμυριούχοι και σεΐχηδες αγοράζουν έργα Τέχνης, τα οποία δεν μπορούν να βρεθούν ποτέ, γιατί εκτίθενται σε ιδιωτικούς χώρους.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος