Με ιδιαίτερη λαμπρότητα τελέστηκε σήμερα Κυριακή 1 Ιουνίου 2025 η Συνοδική Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αθηνών, με αφορμή τη συμπλήρωση 1.700 ετών από τη σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου στη Νίκαια της Βιθυνίας. Προεξάρχων ήταν ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, ενώ θεολογική ομιλία εκφώνησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος. Η Εκκλησία της Ελλάδος τίμησε με αυτόν τον τρόπο το ιστορικό και θεολογικό βάθος της πρώτης Οικουμενικής Συνόδου, αναδεικνύοντας τη διαχρονική σημασία της για την Ορθοδοξία και την εκκλησιαστική παράδοση.
H λειτουργία έγινε παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας ενώ την κυβέρνηση εκπροσώπησε η υπουργός Σοφία Ζαχαράκη. Στον Καθεδρικό Ναό Αθηνών βρέθηκαν επίσης οι Μάξιμος Χαρακόπουλος (ΝΔ), Μιλένα Αποστολάκη (ΠΑΣΟΚ), Νίνα Κασιμάτη (ΣΥΡΙΖΑ), Νίκος Φίλης (Νέα Αριστερά) καθώς και εκπρόσωποι των Σπαρτιατών, της Νίκης, της Ελληνικής Λύσης και από την Περιφέρεια Αττικής και τον Δήμο Αθηναίων. Το παρών έδωσαν εκπρόσωποι των Πατριαρχιών Αλεξανδρείας, Ιεροσολύμων καθώς εκπρόσωποι της Στρατιωτικής Ηγεσίας, της ΕΛΑΣ, Πυροσβεστικής και ξένες αντιπροσωπείες με τους πρέσβεις Κύπρου, Σερβίας, Ουκρανία, Μολδαβίας και Μαυροβουνίου.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος
«Κατόπιν της από 11ης Μαρτίου 2025 αποφάσεως της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, τελέσθηκε σήμερα, Κυριακή 1 Ιουνίου 2025, Συνοδική Θεία Λειτουργία στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αθηνών, προεξάρχοντος του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, με την ευκαιρία της συμπληρώσεως 1700 ετών από τη σύγκληση της Α’ Οικουμενικής Συνόδου, η οποία πραγματοποιήθηκε στη Νίκαια της Βιθυνίας το έτος 325.
Κατά τη Θεία Λειτουργία ομίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, με θέμα: «Η Α’ Οικουμενική Σύνοδος και η σημασία της».
Ο Σεβασμιώτατος στην αρχή τόνισε ότι το έργο της Οικουμενικής Συνόδου ήταν θεόπνευστο, ακριβώς γιατί συμμετείχαν θεόπνευστοι Πατέρες και κινήθηκαν σε δύο μέρη. Πρώτον στο θεολογικό μέρος, αφού συνέταξαν τα πρώτα άρθρα του Συμβόλου της Πίστεως, αντιμετωπίζοντας τον γνωστικισμό, που υποστήριζε ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε από τον Λόγο, ως κατώτατο Θεό, και τον αρειανισμό που υποστήριζε ότι ο Λόγος δεν είναι Θεός. Δεύτερον εξέδωσε είκοσι (20)
Ιερούς Κανόνες που ρυθμίζουν εκκλησιαστικά θέματα και καθόρισε τα σχετικά με τον εορτασμό του Πάσχα.
Έπειτα, ο Σεβασμιώτατος παρουσίασε τα δύο θεολογικά ρεύματα που εκφράστηκαν στη Σύνοδο‧ το ένα είναι το φιλοσοφικό και θεολογικό ρεύμα των Αρειανών, που καταδικάστηκε, και το άλλο, το εμπειρικό-ησυχαστικό ρεύμα των Πατέρων που στηρίζονταν στην Αποκάλυψη του Ασάρκου Λόγου στους Προφήτες της Παλαιάς Διαθήκης και του Σεσαρκωμένου Λόγου της Καινής Διαθήκης.
Κατέληξε ότι σεβόμενοι τους θεοφόρους Πατέρες της Α’ Οικουμενικής Συνόδου θα πρέπει να θεολογούμε «κατά τας των αγίων θεοπνεύστους θεολογίας και το της Εκκλησίας ευσεβές φρόνημα» και να είμαστε «δέκτες, φύλακες και μεταδότες» της Ορθοδόξου Παραδόσεως».
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος