«Η κυκλοφοριακή κατάσταση στην Αττική έχει φτάσει σε σημείο κορεσμού, και δεν υπάρχει λύση με μαγικό ραβδί», δήλωσε στο ΕΡΤΝews ο Kωνσταντίνος Ιαβέρης, σύμβουλος Οδικής Ασφάλειας Περιφέρειας Αττικής, με αφορμή τις εικόνες μποτιλιαρίσματος στον Κηφισό. Λέγοντας ότι το πρόβλημα της κυκλοφορίας στον κεντρικό οδικό άξονα επέμεινε στο ότι η λύση θα βρεθεί με στρατηγικές κινήσεις από την Πολιτεία και ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς.
Όπως εξήγησε στην εκπομπή «Συνδέσεις», η αύξηση των οχημάτων συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό, με περίπου 200.000 νέα αυτοκίνητα να προστίθενται κάθε χρόνο στην αγορά, ενώ μόνο το 20% αυτών αποσύρεται. «Αυτό οδηγεί σε τεράστια αύξηση της κυκλοφορίας, γεγονός που επιβαρύνει τους δρόμους και ειδικά τον Κηφισό, όπου από πέρυσι έως φέτος η αύξηση ανέρχεται στο 7,5%», τόνισε. «Η μέση ηλικία των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Αττική είναι 17,5 έτη, κάτι που επίσης εντείνει το πρόβλημα λόγω των εγκαταλελειμμένων και φθαρμένων οχημάτων».
Επιπλέον, όπως είπε, στις αρχές Σεπτέμβρη με την έναρξη της σχολικής χρονιάς είχαμε μια αύξηση της τάξης του 6% στο σύνολο της κίνησης. Γεγονός που δείχνει το μέγεθος τους προβλήματος όταν στον Κηφισό κινούνται και σχολικά λεωφορεία παράλληλα με τα επιβατικά οχήματα.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους Χριστίνα Βίδου και Κώστας Παπαχλιμίντζος ο κ. Ιαβέρης υπογράμμισε ότι η λύση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα δεν είναι τα περισσότερα αυτοκίνητα, αλλά η βελτίωση και επέκταση των μέσων μαζικής μεταφοράς. «Το νέο στρατηγικό σχέδιο για την αστική συγκοινωνία πρέπει να επεκταθεί σε περιοχές που αυτή τη στιγμή δεν εξυπηρετούνται, όπως τα βόρεια προάστια», ανέφερε, προσθέτοντας πως «το μέλλον ανήκει στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς είναι η μόνη λύση που εφαρμόζουν και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις».
Έδωσε επίσης έμφαση στην ανάγκη αύξησης των δρομολογίων στα σημεία όπου υπάρχει μεγάλη ζήτηση, όπως στον Άγιο Στέφανο, όπου οι πολίτες αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα πρόσβασης στα μέσα μεταφοράς εστιάζοντας στη σημασία της συνδεσιμότητας και της συχνότητας των δρομολογίων.
Αναφορικά με τη συνολική κυκλοφορία, ανέφερε ότι στην Αττική κυκλοφορούν περίπου 4,5 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων τα 3,5 εκατομμύρια είναι αυτοκίνητα και οι 750.000 μοτοσικλέτες, ενώ ιδιαίτερη αύξηση σημειώνουν τα φορτηγά λόγω της εντατικής ανάπτυξης των logistics στην περιοχή του Ασπροπύργου και του λιμανιού του Πειραιά. «Η αύξηση των φορτηγών συνδέεται άμεσα με την εισαγωγή προϊόντων, τα οποία εξυπηρετούν όχι μόνο την Αττική, αλλά και ολόκληρη την Ελλάδα», πρόσθεσε.
Ο κ. Ιαβέρης αναφέρθηκε επίσης στο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών για την αναβάθμιση της παλαιάς εθνικής οδού προς Θήβα, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027-2028. Ωστόσο, προειδοποίησε ότι με την ετήσια αύξηση της κυκλοφορίας κατά 7%, τα προβλήματα θα συνεχίσουν να επιδεινώνονται.
«Δεν υπάρχει λύση με μαγικό ραβδί», επανέλαβε ο κ. Ιαβέρης λέγοντας ότι χρειάζονται βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες προσπάθειες για να λυθεί η καθημερινή κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος