Εύσημα στην έμπειρη πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας που κατάφερε να εγκαταλείψει εγκαίρως το αεροσκάφος και να σωθεί και η ίδια κατά την τροχοδρόμηση του Mirage 2000 στο αεροδρόμιο της Τανάγρας έδωσε ο Κωνσταντίνος Ιατρίδης, πτέραρχος εν αποστρατεία. Μιλώντας στις «Συνδέσεις» του ΕΡΤΝews o αμυντικός αναλυτής απέδωσε το παρ’ ολίγον ατύχημα σε αστοχία υλικού στο σύστημα πέδησης του γαλλικού μαχητικού αεροσκάφους. Αστοχία που όπως είπε μπορεί να οφείλεται στην προμήθεια υλικών και από άλλους κατασκευαστές.
«Αυτό που μετράει είναι η ζωή του πιλότου και στην προκειμένη περίπτωση πήγανε όλα καλά. Η πιλότος σώθηκε και το αεροπλάνο έπαθε μικρές ζημιές και θεωρώ ότι σε μικρό και εύλογο χρονικό διάστημα θα είναι εντάξει» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ιατρίδης.
Σχολιάζοντας τα όσα έχουν γίνει γνωστά μέχρι τώρα ανέφερε «ότι κατά τη διάρκεια της προσγείωσης και στην προσπάθεια της πιλότου να φρενάρει δηλαδή το αεροσκάφος, φαίνεται ότι τα φρένα κάποιου τροχού κόλλησαν με αποτέλεσμα να υπάρξει απότομη εκτροπή του αεροσκάφους, να τείνει να βγει εκτός αεροδιαδρόμου και αυτό είναι επικίνδυνο και έκανε αυτό που έπρεπε να κάνει να τραβήξει τη χειρολαβή και να εγκαταλείψει το αεροσκάφος».
Όπως είπε εάν η πιλότος παρέμενε εντός του κοκπιτ υπήρχε ο κίνδυνος, σε περίπτωση που το αεροσκάφος βγει εκτός διαδρόμου, όπως και έγινε να σπάσουν οι τροχοί, να συρθεί στο έδαφος και να πάρει φωτιά.
Με 600 ώρες πτήσεως η πιλότος του Μirage
«Η συγκεκριμένη πιλότος ήταν έμπειρη. Είχε πάνω από 500 – 600 ώρες (πτήσεως). Είχε συμμετέχει σε πολλές αερομαχίες με τουρκικά αεροσκάφη. Είχε εγκλωβίσει πολλούς Τούρκους πιλότους. Συμμετείχε σε διεθνείς ασκήσεις, όπως τελευταία στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Και μάλιστα οι πιλότοι της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας και της βρετανικής έδωσαν συγχαρητήρια και μην είναι ενθουσιασμένοι και εντυπωσιασμένοι από τις δυνατότητές της και τις ικανότητές της», πρόσθεσε ο πτέραρχος ε.α.
Έχοντας και ο ίδιος την εμπειρία της εγκατάλειψης ενός μαχητικού ο κ. Ιατρίδης εξήγησε πώς κατάφερε η πιλότος και το εγκατέλειψε με επιτυχία χωρίς να τραυματιστεί. Kαι όπως είπε «το κάθισμα αυτό είναι “zero feet, zero speed”» δηλαδή ο πιλότος μπορεί να εκτιναχθεί έξω από το πιλοτήριο από μηδέν ταχύτητα και μηδέν πόδια. «Φτάνει σε ένα ύψος ασφαλές ούτως ώστε να ανοίξει το αλεξίπτωτο και στη συνέχεια έπεσε στο έδαφος, οπότε εκεί την παρέλαβαν για να την πάνε για προληπτικούς λόγους στο ΓΝΑ» δήλωσε ο κ. Ιατρίδης.
Αναφορικά με το τι έφταιξε και συνέβη αυτό το αεροπορικό ατύχημα τόνισε ότι «κανένα αεροσκάφος δεν δίνεται για πτήση εάν δεν είναι πολύ καλά συντηρημένο». Όσον αφορά το συγκεκριμένο μαχητικό εκτίμησε ότι «καμιά φορά υπάρχει και αστοχία υλικού» καθώς όπως είπε ενίοτε τα υλικά αγοράζονται και από άλλους προμηθευτές και όχι μόνο από την κατασκευάστρια εταιρεία.
Να σημειωθεί ότι το αεροσκάφος που βγήκε εκτός διαδρόμου φέρει μικρές ζημιές στο δεξί σκέλος και θα πραγματοποιηθούν οι απαραίτητοι έλεγχοι ώστε να επισκευαστεί εντός της Μονάδας από τους έμπειρους μηχανικούς της μοίρας των Mirage 2000-5.
Σχετική είδηση:
Εγκατάλειψη αεροσκάφους Μ2000-5 στην Τανάγρα – Σώα η πιλότος
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος