Οι ανατιμήσεις στο κόστος εμπορευμάτων λόγω του αυξημένου κινδύνου διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ εξαιτίας των επιθέσεων των Χούθι της Υεμένης άρχισαν να γίνονται αισθητές σε όλο τον κόσμο με την Ελλάδα και το λιμάνι του Πειραιά να μην μένει ανεπηρέαστο. Ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών μίλησε στην ΕΡΤ για την πρωτόγνωρη κατάσταση και το πώς επηρεάζει την αγορά.
«Αυτή τη στιγμή 200.000 κοντέινερ δεν έχουν έρθει στον Πειραιά λόγω του αποκλεισμού (της διώρυγας του Σουέζ) και ουσιαστικά αυτό που υποχρεώνονται τα πλοία αυτά είναι να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, κάτι που σημαίνει 15 έως 20 μέρες καθυστέρηση» εξήγησε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.
Μιλώντας στους δημοσιογράφους της εκπομπής «Νewsroom» Στέλλα Παπαμιχαήλ και Γιώργο Σιαδήμα ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Αθηνών δήλωσε ότι η καθυστέρηση αυτή εκτός από τον μεγαλύτερο χρόνο παράδοσης έχει επιπτώσεις και στο κόστος μεταφοράς αποκαλύπτοντας ότι κάθε κοντέινερ επιβαρύνεται πλέον με 6.000 δολάρια αλλά και αυξημένα ασφάλιστρα.
Kαι όπως επισήμανε η χώρα μας εισάγει καύσιμα με δεξαμενόπλοια που μέχρι πρόσφατα περνούσαν από το Σουέζ γεγονός που σημαίναι ότι όσο το πλοίο καθυστερεί τα καύσιμα θα πωληθούν σε αυξημένη τιμή. «Η αύξηση και ο πληθωρισμός θα είναι παντού» σημείωσε ο κ. Χατζηθεοδοσίου.
Πηγή: Νewsroom
Διαβάστε επίσης:
- ΗΠΑ – Υεμένη: Το αμερικανικό τάνκερ Chem Ranger απέφυγε τους πυραύλους των Χούθι – Ελληνική εταιρεία διαχειρίζεται το πλοίο
- Ερυθρά Θάλασσα – Επιθέσεις Χούθι: Παγκόσμιες αναταράξεις στην οικονομία
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος