Λέσβος: Επαναχάραξη της παραλίας Ερεσού ζήτησε ο δήμαρχος

Την επαναχάραξη των ορίων αιγιαλού και παραλίας της Σκάλας Ερεσού ζήτησε με έγγραφό του από την Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου ο Δήμαρχος Λέσβου Σπύρος Γαληνός μετά τον κίνδυνο να τσιμεντοποιηθεί έκταση 27 στρεμμάτων, σε μια από τις πιο όμορφες παραλίες της χώρας. Το θέμα της λαθεμένης χάραξης του αιγιαλού κοινοποίησε ο Σπύρος Πιπεράς, πρώην πρόεδρος του συλλόγου των απανταχού Ερεσίων «Ο Θεόφραστος» με αφορμή την τσιμεντοποίηση ιδιοκτησίας πάνω στην αμμουδιά. Ναι μεν στα χαρτιά φαίνονται όλα νόμιμα, το όλο σκεπτικό όμως στηρίζεται σε λάθος  χάραξη της παραλίας το 2012.

Ο κύριος Πιπεράς  μιλώντας στην ΕΡΑ ΑΙΓΑΙΟΥ  τόνισε ότι από τις 14 Φεβρουαρίου του 2012 που δημοσιοποιήθηκε η νέα χάραξη, διαπιστώσαμε τα λάθη και αγωνιζόμαστε να προλάβουμε την καταστροφή της παραλίας. Όπως αναφέρει απόφαση του Ε’ τμήματος του Συμβουλίου Επικρατείας  : ο αιγιαλός δεν δημιουργείται με σχετική πράξη της Πολιτείας, αλλά προκύπτει από φυσικά φαινόμενα, δηλαδή τις μεγαλύτερες αλλά συνήθεις αναβάσεις των κυμάτων, η δε προβλεπόμενη στον νόμο διαδικασία καθορισμού των ορίων του δεν αποσκοπεί παρά στη διαπίστωση του πραγματικού αυτού γεγονότος . Η παραλία είναι μέχρι εκεί που φτάνει το κύμα και σε ορισμένα σημεία η παραλία φτάνει τα 160 μέτρα , πώς να το κάνουμε , τόνισε ο κύριος Πιπεράς συμπληρώνοντας ότι υπάρχει σαφέστατο εδάφιο στη νομοθεσία που προβλέπει ότι εμπράγματα δικαιώματα πολιτών επί της παραλίας,  απαλλοτριώνονται επί δημοσίου συμφέροντος. Πρόκειται για λάθος χάραξη , θα καταστραφεί η πανέμορφη παραλία της  Σκάλας Ερεσού και αυτό πρέπει να σταματήσει, δεν είναι δυνατό να καταστρέφουμε αυτά τα αγαθά της χώρας. Στο παρελθόν έγιναν λάθη , έχτισαν πάνω στη θάλασσα και τώρα κινδυνεύουν ακόμα και σπίτια».

Ο δήμαρχος Λέσβου που έστειλε το αίτημα στην κτηματική υπηρεσία του δημοσίου τόνισε στην ΕΡΑ ΑΙΓΑΙΟΥ «προτεραιότητα και ανάγκη είναι η προστασία των παραλιών και ιδιαιτέρα παραλίες  φυσικού κάλλους όπως είναι της Ερεσού της οποία ένα μεγάλο μέρος έχει καταστραφεί από τέτοιες ενέργειες . Οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί , να προστατεύσουμε ότι έχει μείνει και παράλληλα να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να αποκαταστήσουμε ότι έχει καταστραφεί. Ήδη εκπονούνται μελέτες προς αυτή την κατεύθυνση και ελπίζω σύντομα να είμαστε σε θέση να το καταφέρουμε».

Μετά το αίτημα του δημάρχου στην κτηματική υπηρεσία του δημοσίου θα πρέπει να σταματήσει κάθε οικοδομική δραστηριότητα, αφού σε άλλο ΦΕΚ προβλέπεται ότι «σε περίπτωση  εσφαλμένου καθορισμού της οριογραμμής, του αιγιαλού επιτρέπεται ο επανακαθορισμός  , που κινείται είτε από την ΚΕΔ είτε από κάθε ενδιαφερόμενο που προσκομίζει στοιχεία που να αποδεικνύουν το σφάλμα» .

Στο θέμα θέση είχε πάρει και η ΟΛΣΑ:  «Παρακολουθώντας με αγωνία και ενδιαφέρον το δημόσιο διάλογο στα ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα, σχετικά με την επικείμενη καταστροφή της δυτικής παραλίας του Γιαλού (Σκάλας) Ερεσού, με αφορμή την τσιμεντοποίηση ιδιοκτησίας πάνω στην αμμουδιά, ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΟΜΑΣΤΕ και ως Ομοσπονδία Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής (Ο.Λ.Σ.Α.), ΖΗΤΑΜΕ να παρέμβουν όλοι οι αρμόδιοι φορείς, τόσο του δημοσίου, όσο και του Δήμου Λέσβου, ώστε να σταματήσει το περιβαλλοντικό έγκλημα. Με έρεισμα την εξόφθαλμη παράλογη απόφαση της Κτηματικής Εταιρία Δημοσίου (ΚΕΔ) δημοσιευμένη στο ΦΕΚ το 2012, απεφασίσθη η επαναχάραξη του αιγιαλού, του παλαιού αιγιαλού και της παραλίας, εις βάρος του περί δικαίου αισθήματος και καταστρατηγώντας κάθε έννοια προστασίας της πανέμορφης παραλίας και του περιβάλλοντος χώρου, απλά και μόνο για να εξυπηρετηθεί η εν λόγω ιδιοκτησία».

Στην καταγγελία που έφτασε και στο Υπουργείο Περιβάλλοντος ο κύριος Πιπεράς με συγκεκριμένα στοιχεία και διαγράμματα διευκρίνιζε :

 «Στη χάραξη του 2012, ενώ στο πριν από τον Ψαροποταμό κομμάτι της Αμμουδιάς η μπλε γραμμή ταυτίζεται με τον αγροτικό δρόμο, μετά τον Ψαροποταμό γυρίζει προς τη θάλασσα, καβαλάει την κίτρινη γραμμή και ταυτίζεται με την κόκκινη, μηδενίζοντας την έκταση του Παλαιού Αιγιαλού σ’ όλο το μήκος της ακτογραμμής ανάμεσα στα κοινά σημεία 10’’ και 11’’ της μπλε-κόκκινης γραμμής.

Ο ισχυρισμός πως τα συγκεκριμένα 27 περίπου στρέμματα Αμμουδιάς (σ.σ. που διακρίνονται στο σχέδιο, κάτω από τις μπλε κοκκίδες, σε σχήμα φορτηγού) αποτελούν τελεσίδικα αναγνωρισμένες από τον Αρειο Πάγο ιδιωτικές εκτάσεις και έπρεπε γι’ αυτό να “βγουν” εκτός Παλαιού Αιγιαλού αντιφάσκει προς άλλες ιδιωτικές εκτάσεις και νόμιμα κτίσματα που αφέθηκαν εντός του Παλαιού Αιγιαλού στις παρυφές του οικισμού, ΝΔ του σημείου 1’’ της μπλε γραμμής!

Αυτά λοιπον τα δύο σημεία 10’’ και 11’’ της χάραξης που γίνεται 14 χρόνια μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου του 1998 (και όταν εν τω μεταξύ η Αμμουδιά στα ανατολικά έχει εξαφανισθεί λόγω διάβρωσης), επιβάλλεται να μετακινηθούν προς Βορρά, ώστε η μπλε γραμμή να συνεχίσει την οριογραμμή του Παλαιού Αιγιαλού, όπως είναι τοποθετημένη ανατολικά του Ψαροποταμού και δυτικά του ξενοδοχείου “ΑΙΟΛΙΑΝ”, δηλαδή κατά το μεγαλύτερο μήκος της, επί του αγροτικού δρόμου.

Διαφορετικά, σύμφωνα με τη χάραξη αυτή του 2012, με μηδενισμένη την έκταση του παλαιού αιγιαλού κατά το μέτωπο όπου μπλε και κόκκινη γραμμή ταυτίζονται, υπεξαιρείται έκταση του Δημοσίου, διότι: “Ο παλαιός αιγιαλός και η παλαιά όχθη ανήκουν στην ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου και καταγράφονται ως δημόσια κτήματα” [Αρθρο 2, εδ. 5 του Ν. 2971/2001]».

Ρεπορτάζ: Μυρσίνη Τζινέλλη

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος