Εγκρίθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη για το κέντρο της Λάρισας

Mε ευρεία πλειοψηφία εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο σήμερα το απόγευμα το πρώτο στάδιο της κυκλοφοριακής μελέτης εφαρμογής στην κεντρική περιοχή της Λάρισας στο πλαίσιο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Εγκρίθηκε η κυκλοφοριακή μελέτη για το κέντρο της Λάρισας

Με την ολοκλήρωση του Σχεδίου, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Απόστολος Καλογιάννης, η Λάρισα θα μετατραπεί σε μια σύγχρονη, μεσαίου μεγέθους ευρωπαική πόλη. Μια πόλη η οποία μάλιστα θα αποτελέσει πρότυπο για τη χώρα καθώς είναι η πρώτη που θέτει σε εφαρμογή το ΣΒΑΚ.

Η κυκλοφοριακή μελέτη αφορά την περιοχή:

-Τμήμα της κεντρικής περιοχής του Δήμου που περιβάλλεται από τις οδούς Ανθίμου Γαζή – Κύπρου -Νικηταρά – Ηρώων Πολυτεχνείου και

– περιοχή βόρεια του Σταθμού του ΟΣΕ, η οποία περιβάλλεται από τις οδούς Φαρσάλων, Ηρώων πολυτεχνείου, Βόλου, Σαπφούς, Παλαιολόγου και Πτολεμαίου

ΒΑΣΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΕΤΗΣ

Οι κύριες παρεμβάσεις για τη διευκόλυνση της κίνησης των λεωφορείων, είναι οι ακόλουθες:

• Το τμήμα της οδού Βενιζέλου μεταξύ Φιλελλήνων και Ολύμπου και το τμήμα της οδού Φιλελλήνων, μεταξύ των οδών Βενιζέλου και Κύπρου, θα λειτουργούν ως οδοί αποκλειστικής διέλευσης δημόσιας μαζικής μεταφοράς προσώπων.

• Δημιουργία λωρίδας αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων, ομόρροπης κατεύθυνσης με την κίνηση των οχημάτων, στο τμήμα της οδού Κύπρου, μεταξύ των οδών Ολύμπου και Παπαναστασίου και δημιουργία λωρίδας αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων αντίθετης κατεύθυνσης (contra flow bus lane), στο τμήμα της οδού Κύπρου μεταξύ των οδών Φιλελλήνων και Παπαναστασίου.

• Δημιουργία λωρίδας αποκλειστικής κίνησης Λεωφορείων (Βus Lane),κατά τη φορά κίνησης των οχημάτων στο τμήμα της οδού Παπαναστασίου μεταξύ των οδών Κύπρου και Ηπείρου.

ΟΔΟΙ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – ΣΤΟΧΟΣ

Απώτερος στόχος της μετατροπής των οδών σε ήπιας κυκλοφορίας, αποτελεί:

• Η επαναφορά της έννοιας της γειτονιάς, στον κεντρικό ιστό της πόλης. Με αυτό τον τρόπο δημιουργούνται συνθήκες αντίστοιχες με εκείνες ενός πεζοδρόμου, ενώ παράλληλα εξυπηρετούνται οι ανάγκες στάθμευσης των κατοίκων, οι οποίες είναι ανελαστικές.

• Η αποτροπή των διαμπερών κινήσεων μέσω των τοπικών οδών.

• Η δημιουργία κυκλοφοριακών κυψελών κατοικίας – γειτονιών, προστατευμένων από κινήσεις που δεν έχουν ως τελικό προορισμό τις παρόδιες ιδιοκτησίες. Ο σχεδιασμός και η διαμόρφωση των οδών ήπιας κυκλοφορίας είναι απόρροια των πρακτικών του ΣΒΑΚ για αποθάρρυνση της χρήσης του Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης και ενθάρρυνση της κίνησης με ήπια μέσα και Μ.Μ.Μ. Εξυπηρετείται η πρόσβαση (μέσω του συλλεκτήριου δικτύου) στις παρόδιες ιδιοκτησίες με χαμηλές ταχύτητες (20χλμ/ώρα), συγχρόνως όμως, αποθαρρύνεται και αποτρέπεται η συστηματική χρήση του από διερχόμενους οδηγούς

ΟΔΟΙ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ – ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ

• Όλες οι τοπικές οδοί, όπως προβλέπεται στο εγκεκριμένο ΣΒΑΚ, διαμορφώνονται και λειτουργούν ως οδοί ήπιας κυκλοφορίας

. • Δημιουργία ενιαίου (ομοεπίπεδου) καταστρώματος, για την μικτή κίνηση όλων των χρηστών της οδού (οχήματα, πεζοί, ποδήλατα), στις περιοχές των γειτονιών.

• Συχνή εναλλαγή στη φορά της κίνησης των οχημάτων.

• Σχεδιάσθηκε, όπου είναι εφικτό από το διαθέσιμο πλάτος, οφιοειδής (μορφής μαιάνδρου) διάδρομος κίνησης των οχημάτων , έτσι ώστε, σε συνδυασμό με τα υλικά διάστρωσης (π.χ. με κυβόλιθους) και τη δημιουργία εστιών πρασίνου, να υποχρεώνει τους οδηγούς να κινούνται με χαμηλή ταχύτητα (20km/h).

• Σε περιοχές με μεγάλο όγκο μετακινήσεων, π.χ. πλησίον των εκπαιδευτηρίων και των αθλητικών εγκαταστάσεων, δημιουργούνται διακριτοί διάδρομοι κίνησης των πεζών

ΟΔΟΙ ΗΠΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

• Όπου δεν υπάρχει ειδικός διάδρομος για τα ποδήλατα, η κίνηση των ποδηλάτων θα γίνεται ομόρροπα στο ίδιο κατάστρωμα κυκλοφορίας με τα λοιπά οχήματα.

• Όπου προβλέπεται από το ΣΒΑΚ, σχεδιάστηκε λωρίδα αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων, με φορά κίνησης αντίθετη με εκείνη της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας (π.χ. οδός Κολοκοτρώνη).

• Η λωρίδα αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτου θα διαχωρίζεται από την λωρίδα κίνησης ή στάθμευσης των οχημάτων με νησίδα πρασίνου ή πεζοδρομίου ελάχιστου πλάτος 0,50μ.

• Η λωρίδα αποκλειστικής κίνησης ποδηλάτων, διαχωρίζεται με χρήση διαφορετικού χρώματος υλικού, από το διαθέσιμο στη μηχανοκίνητη κυκλοφορία χώρο.

• Η αποκλειστική λωρίδα ποδηλάτων αντίθετης ροής με την υπόλοιπη κυκλοφορία, θεωρείται ασφαλής υποδομή, αφού οι χρήστες της οδού έχουν οπτική επαφή μεταξύ τους και μπορούν να προσαρμόσουν την οδική συμπεριφορά τους για να αντιμετωπίσουν πιθανούς κινδύνους

Επιφυλάξεις για την απαγόρευση κυκλοφορίες στην οδό Μ. Αλεξάνδρου διατύπωσε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Ρένα Καραλαριώτου σημειώνοντας πως υπάρχει κίνδυνος να επιδεινώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης και το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί με τις θέσεις στάθμευσης

Τη διασφάλιση της προσβασιμότητας των ασθενοφόρων και των πυροσβεστικών οχημάτων, ζήτησαν με παρεμβάσεις του η διευθύντρια του ΕΚΑΒ και εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος