Αμεση αναθεώρηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο δήμο Λαρισαίων ζητά το ΤΕΕ

Παρέμβαση στην διαδικτυακή συνεδρίαση της επιτροπής διαβούλευσης του Τεχνικού Πρόγραμματος και τον Προϋπολογισμό για το έτος 2023 του Δήμου Λαρισαίων, πραγματοποίησε ο Πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής και Δυτικής Θεσσαλίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Νίκος Παπαγεωργίου. Στην εισήγησή του αναφέρθηκε στα προβλήματα που έχει δημιουργήσει στην πόλη το εφαρμοζόμενο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), τονίζοντας ότι το ΤΕΕ/ΤΚΔΘ έχει επανειλημμένως αναδείξει τα εν λόγω προβλήματα, έχοντας μάλιστα προτείνει και λύσεις.

Ο κ. Παπαγεωργίου, εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η Δημοτική Αρχή άθελά της έχει δημιουργήσει τα εν λόγω προβλήματα στην πόλη και την κάλεσε να προχωρήσει σε αναθεώρηση του Τεχνικού Προγράμματος και του Προϋπολογισμού του 2023, καθώς και στην άμεση αναθεώρηση του ΣΒΑΚ, όπως ορίζει μάλιστα η νομοθεσία.

Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ στην παρέμβαση του σημείωσε μεταξύ άλλων ότι “το πρώτο και ίσως το πιο σημαντικό είναι η έλλειψη μετρήσιμων στόχων. Εν τέλει, σχεδόν 8 χρόνια από την εφαρμογή του ΣΒΑΚ, τι βελτιώσαμε ακριβώς; Και αν βελτιώσαμε, σε τι ποσοστό; Πετύχαμε τους στόχους που είχαμε θέσει; Βεβαίως, τεράστιο είναι το ζήτημα των θέσεων στάθμευσης. Ένα ζήτημα στο οποίο δεν εστιάζουμε μόνο εμείς ως ΤΕΕ, αλλά ένα ζήτημα που έχει γίνει το πάγιο καθημερινό παράπονο χιλιάδων πολιτών. Με το ΣΒΑΚ -έτσι όπως το εφαρμόσατε- έχετε αποδεδειγμένα πλέον δημιουργήσει μεγάλο έλλειμμα θέσεων στάθμευσης. Προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα αυτό, σας προτείναμε ενδεικτικές θέσεις για δωρεάν στάθμευση 6.000 αυτοκινήτων.
Αμεση αναθεώρηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο δήμο Λαρισαίων ζητά το ΤΕΕ

Δύο χρόνια έχουν περάσει από την πρότασή μας, αλλά δυστυχώς δεν έχει γίνει τίποτα προς αυτήν την κατεύθυνση.

Η αλήθεια είναι πως στο Τεχνικό Πρόγραμμα του 2023 βλέπουμε την δημιουργία θέσεων στάθμευσης στην Νεάπολη σε τελική έγκριση προς προκήρυξη. Ωστόσο, οφείλουμε να πούμε ότι η Νεάπολη δεν είναι βιώσιμη λύση, καθώς η μελέτη σας προβλέπει περιφερειακά πάρκινγκ γύρω από τον δακτύλιο της Ηρώων Πολυτεχνείου.

Πέραν τούτου όμως, βλέπουμε ότι στο τεχνικό πρόγραμμα προβλέπεται και κατασκευή πάρκινγκ στο Αλκαζάρ, στην Καλλιθέας, στην Γεωργιάδου και στα ΚΤΕΛ. Αναρωτιόμαστε όμως σε τι στάδιο ωριμότητα βρίσκονται αυτά τα έργα.

Επιπλέον, προβλέπεται αγορά ηλεκτρικών οχημάτων για τη διασύνδεση των περιφερειακών πάρκινγκ με το κέντρο της πόλης. Μια σκέψη που είναι μεν στη σωστή κατεύθυνση, αλλά και εδώ υπάρχουν ερωτηματικά. Δεν έχουμε προϋπολογισμό, δεν έχουμε κανένα άλλο στοιχείο.

Για να συνοψίσω, ο σχεδιασμός σας δυστυχώς γεννά τον φόβο, ότι το μεγάλο πρόβλημα της στάθμευσης και του κυκλοφοριακού φόρτου θα συνεχίσει να ταλαιπωρεί τους Λαρισαίους και τους επισκέπτες της πόλης για τα επόμενα δύο χρόνια τουλάχιστον.

Οφείλουμε να δούμε την πραγματικότητα. Και η σημερινή πραγματικότητα μόνο βιώσιμη δεν είναι, καθώς η μετάβαση στο κέντρο της πόλης είναι κοινώς ομολογουμένως ένα μαρτύριο, για όσους αναγκαστικά επιλέξουν να μετακινηθούν με αυτοκίνητο. Ως αποτέλεσμα, έχουμε ένα κυκλοφοριακό κομφούζιο σε ώρες αιχμής, και άναρχη και παράνομη στάθμευση παντού. Μάλιστα, σε περιπτώσεις ιδιαίτερων συμβάντων -όπως έχει δείξει η καθημερινότητα- όλο το κέντρο παραλύει με μεγάλη επικινδυνότητα καθώς είναι αδύνατη η προσέγγισή του από ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα κλπ.
Αμεση αναθεώρηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στο δήμο Λαρισαίων ζητά το ΤΕΕ
Αυτή η κατάσταση εξαντλεί την υπομονή των συμπολιτών μας. Χαρακτηριστικά παραδείγματα ο περυσινός σεισμός, και πρόσφατα γεγονότα που αφορούσαν παράνομη στάθμευση κατοίκου, και τραυματισμό πεζού.

Τι έχετε πετύχει λοιπόν μέχρι σήμερα; Μέσα σε λίγα χρόνια, πετύχατε μια πόλη επίπεδη, να έχει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα.

Τα προβλήματα όμως του υφιστάμενου ΣΒΑΚ δεν σταματούν εκεί δυστυχώς. Και εξηγώ: Το πιο σημαντικό κομμάτι της πόλης, ο Πηνειός, αποτελεί ένα άλλο πρόβλημα του εφαρμοζόμενου ΣΒΑΚ, καθώς οι αλλαγές που επίκεινται επί της οδού Καλλιθέας θα είναι καταστροφικές για το ποτάμι και την πόλη. Να θυμίσω ότι ως ΤΕΕ/ΤΚΔΘ έχουμε ήδη εκφράσει την άποψή μας αναλυτικά και για αυτό το ζήτημα.

Τέλος, οι δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας και οι χρήσεις γης συμβάλλουν στο κυκλοφοριακό κομφούζιο που έχετε επιτρέψει να δημιουργηθεί. Μια κατάσταση που θα επιβαρυνθεί ακόμη περισσότερο με τις παρεμβάσεις σας στην οδό Ανθίμου Γαζή και στους γύρω δρόμους.
Καταθέτοντας λοιπόν αυτούς τους προβληματισμούς, προτείνουμε την αναθεώρηση του Τεχνικού Προγράμματος και αντίστοιχα του Προϋπολογισμού, ώστε να ξεκινήσει άμεσα η επίλυση των μεγάλων προβλημάτων που πιστεύω άθελά της, η Δημοτική αρχή έχει προκαλέσει στην πόλη. Και βεβαίως, προτείνουμε -και πάλι και μετ’ επιτάσεως- την άμεση αναθεώρηση του ΣΒΑΚ“.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος