Ξάνθη: Ένας ιπτάμενος εθελοντής στο πλευρό της Πολιτικής Προστασίας

Ένας ιπτάμενος εθελοντής στο πλευρό των δυνάμεων της Πολιτικής Προστασίας και της Πυροσβεστικής είναι ο κος Σωτήρης Τσιακίρογλου, ιδρυτικό μέλος της Αερολέσχης Ξάνθης. Είναι ο τελευταίος που έχει απομείνει να πετά ακόμη στην Ξάνθη και εξακολουθεί να στηρίζει τις προσπάθειές όποτε του ζητηθεί.

«Από την ίδρυση της Αερολέσχης, από το 1999 – 2000 και την απόκτηση των αεροσκαφών ξεκινήσαμε κάθε χρόνο, το καλοκαίρι, σε συνεργασία με την πολιτική προστασία του Νομού μας να κάνουμε τις επιβλέψεις από ψηλά, τις επίμαχες ώρες από το μεσημέρι, έως το απόγευμα, ώστε εάν υπάρξει κάποια εστία φωτιάς να μπορέσουμε να ειδοποιήσουμε. Να προλάβουμε την εξάπλωσή της, διότι εάν η φωτιά προβλεφθεί στην αρχή και σβηστεί δεν θα υπάρχει εξάπλωση» δήλωσε σήμερα Πέμπτη,4 Αυγούστου ο κος Τσιακίρογλου μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες»(4-8-2021)

Όπως ανέφερε ο κος Τσιακίρογλου αυτή η εναέρια βοήθεια δίνεται σε τακτά και συχνά χρονικά διαστήματα, βοηθώντας το όλο έργο της Πυροσβεστικής, που έχει επωμιστεί τη Δασοπυρόσβεση. «Πολλές φορές έχουμε παραβρεθεί να βοηθήσουμε και σε άλλες καταστάσεις, όπως είναι η εξεύρεση των ανθρώπων, που έχουν χαθεί στην ξηρά ή στη θάλασσα».

Ανατρέχοντας στη μακρά εμπειρία που έχει αποκομίσει σημειώνει ότι: «Πριν χρόνια του ζητήθηκε, από το διοικητή της Ξάνθης, να πάει σε μια πυρκαγιά η οποία ήταν στα Ελληνο-βουλγαρικά σύνορα προς την πλευρά της Ελλάδος. Ήταν το αεροσκάφος, προσεγγίσαμε την περιοχή, είδαμε ότι η φωτιά ήταν έρπουσα , στο σημείο που βρισκόταν η φωτιά και είδαμε ότι πολύς κόσμος από τον ορεινό όγκο, από τα Πομακο-χώρια, είχανε μεταβεί με τα αγροτικά τους οχήματα προκειμένου να περιορίσουν τη φωτιά. Έσπευσαν πρώτοι και αυτό ήταν κάτι πολύ θετικό».

Αυτό που τον λυπεί ιδιαίτερα είναι οι καμένες εκτάσεις. «Είναι πολύ λυπηρό φαινόμενο. Εικόνα πάρα πολύ άσχημη. Όταν πετάς πάνω από την Πίνδο, με τα ψηλά τα Έλατα, την Χλωρίδα και την Πανίδα, που υπάρχει με τις μικρές λίμνες είναι μεγάλη η ομορφιά. Η αντίθεση μπορεί να δείξει το μέγεθος της καταστροφής που υπάρχει» δήλωσε ο κος Τσιακίρογλου σημειώνοντας ως παράδειγμα λυπηρό τις καταστροφές στις πυρκαγιές στο Μάτι. Αλλά και μένοντας στα ωραία των πτήσεων «Πετούσα έχοντας από αριστερά τα Τρίκαλα και από δεξιά τα Γρεβενά πηγαίνοντας προς τα Γιάννενα, μια πολύ μεγάλη περιοχή. Μπορείς να την ελέγξεις, να την παρατηρήσεις και να προλάβεις το κακό που πιθανόν να έρθει» σημειώνει.

Βλέπει και παρατηρεί ό,τι γίνεται. Ιδιαίτερα το μεσημέρι, οι πτήσεις είναι συνεχείς των αεροσκαφών, που έχουν επιβραδυντικό υγρό. « Μπορούν να επέμβουν και να παρέμβουν άμεσα . Αυτά είναι σε ζεύγη , δύο αεροπλάνα κάθε φορά, και είναι πάνω από τον ουρανό της Περιφέρειας. Είναι μια πολύ καλή δουλειά η πρόληψη για την κατάσβεση των πυρκαγιών». Όπως τονίζει παλαιότερα υπήρχε κλιμάκιο στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης. «Περιμένανε πιθανή φωτιά, ήταν μεγάλα ρωσικά ελικόπτερα που περίμεναν για το αν θα υπάρξει φωτιά. Αυτό υπήρχε παλιά και ήταν μια πολύ καλή ενέργεια διότι τα πτητικά μέσα κάνουν πάρα πολύ καλή δουλειά σε φωτιές» σημείωσε.

Ερωτηθείς για την ανάγκη στήριξης των Αερολεσχών σημειώνει: «Εκπαιδευτήκαμε στην Αερολέσχη της Αλεξανδρούπολης τη δεκαετία του 90. Δεν υφίσταται πλέον. Υπάρχει της Ξάνθης με εμένα και της Κομοτηνής. Δεν υπάρχουν κίνητρα στους νέους ώστε να έρθουν στις αερολέσχες και να αποτελέσουν και τα φυτώρια τω Ικάρων της επόμενης γενιάς, πράγμα το οποίο γίνεται και σε άλλες χώρες. Μπορεί κάποιος να είναι άριστος μαθητής το ιδανικότερο, όμως, είναι να είναι άριστος και ικανός σε πτήση. Δεν συμβαδίζουν πάντα και τα δύο. Όταν συμβαίνουν και τα δύο είναι το ιδανικότερο».

Συνέντευξη-κείμενο: Μαρία Νικολάου φώτο αρχείο ΕΡΤ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος