Τα «Θετικά πρότυπα» ενώνουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ένα κοινό στόχο

Τα «Θετικά πρότυπα» ενώνουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ένα κοινό στόχοΕίναι η 3η χρονιά που εφαρμόζεται το πρόγραμμα «Θετικά πρότυπα», Role Models. Ήδη πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η δεύτερη επιμόρφωση της φετινής χρονιάς. Πέρσι και πρόπερσι υλοποιήθηκαν δύο επιμορφώσεις, φέτος θα γίνουν τρεις γιατί, όπως λέει η  επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, καθηγήτρια του ΕΚΠΑ  κα Θάλεια Δραγώνα, «νομίζουμε ότι από αυτή την επιμόρφωση κερδίζουν πολλά οι εκπαιδευτικοί και προχωρούν τις σκέψεις και τις δράσεις τους.»Το πρόγραμμα υλοποιείται πιλοτικά σε τέσσερις περιοχές της χώρας (Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Ήπειρος, Κρήτη και Αττική) και χρηματοδοτείται από το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ για τους τομείς της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης.

Τα «Θετικά πρότυπα» ενώνουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ένα κοινό στόχο
Η επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, καθηγήτρια του ΕΚΠΑ κα Θάλεια Δραγώνα

Παράλληλα με τη δουλειά που γίνεται στα σχολεία το ενδιαφέρον εστιάζεται επίσης στη διασύνδεση με τις άλλες περιοχές που υλοποιείται αντίστοιχο πρόγραμμα, δηλαδή: Ιωάννινα, Κρήτη, Αττική. «Γίνεται μια προσπάθεια να γίνει και στα σχολεία των φυλακών, στο Βόλο, στον Αυλώνα και στην Κόρινθο, προσπαθούμε να πάρουμε την άδεια του Υπουργείου, όπως επίσης και σε ένα σχολείο της Αθήνας με παιδιά με εγκεφαλική παράλυση. Μας ενδιαφέρει να δοκιμαστεί αυτό σε διαφορετικούς πληθυσμούς και να αισθανθούν οι εκπαιδευτικοί ότι ανήκουν σε ένα δίκτυο, μέχρι τώρα δεν το πολύ-αισθάνθηκαν οι εκπαιδευτικοί. Ήμασταν επικεντρωμένοι στην περιοχή μας εδώ. Φέτος έχουμε σχολεία και από το Διδυμότειχο , από Καβάλα, από όλα τα σημεία της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κάνουν οι εκπαιδευτικοί πολύ δρόμο για να έρθουν . Νομίζουμε ότι είναι εντυπωσιακό που πολλαπλασιάζεται ο αριθμός και εδώ και πανελληνίως . Έχει τριπλασιαστεί ο αρχικός αριθμός. Μ’ αυτή την έννοια είναι κάτι το οποίο έχει αρχίσει και πιάνει μια μικρή “ρίζα” και βλέπουμε πόσο πολύ οι εκπαιδευτικοί το διασκεδάζουν και σκέφτονται γύρω από αυτό.»
Τα «Θετικά πρότυπα» ενώνουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ένα κοινό στόχοΦέτος , ενώ μέχρι πέρσι τα role models ήταν θετικά πρότυπα, άνθρωποι στο περιβάλλοντα χώρο, φέτος άρχισαν να σκέφτονται και για θετικά πρόσωπα που είναι Ιστορικά πρόσωπα, τα ίδια τα παιδιά στην τάξη με την φροντίδα των εκπαιδευτικών. «Είναι τα παιδιά που το κάνουν, μελετούν μια βιογραφία, κάνουν μια γραμμή ζωής και πάνω σ’ αυτό τοποθετούν τα ίδια τα σημαντικά γεγονότα προσπαθώντας να δούνε ποια από αυτά τα χαρακτηριστικά που έχει αυτό το ιστορικό πρόσωπο και το έκαναν σημαντικό. Μπορούμε να τα δούμε σήμερα στον περίγυρό μας; Σε ποιο βαθμό μπορούμε να ταυτιστούμε με αυτά;»
Τα «Θετικά πρότυπα» ενώνουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ένα κοινό στόχοΟι εκπαιδευτικοί στην επιμόρφωση της Δευτέρας το έκαναν ήδη σχέδιο εργασίας και ήταν ενδιαφέρον το εύρος των επιλογών, από τον Κ. Καραθεοδωρή που είχε τη ρίζα του στη Θράκη έως μια βιβλιοθηκάριο που ανέβηκε στο Έβερεστ! «θέλουμε να δούμε τι από τα ατομικά χαρακτηριστικά και τα κοινωνικά χαρακτηριστικά είναι αυτά που μπορούν να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας. Γίνεται μια συνεχής συζήτηση περί αριστείας που είναι λίγο αυτάρεσκη χωρίς κανείς να καταλαβαίνει ποιο είναι το νόημα της αριστείας και το νόημα της αριστείας είναι όταν το υποκείμενο και οι ομάδες ξεπερνούν οι ίδιες τον εαυτό τους, αυτό είναι η αριστεία δεν υπάρχει μια αντικειμενική αριστεία δεδομένη απέξω και την οποία πρέπει να φτάσουμε.» δηλώνει η κα Δραγώνα, επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, καθηγήτρια του ΕΚΠΑ.
Τα «Θετικά πρότυπα» ενώνουν σχολεία, μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ένα κοινό στόχοΌπως τονίζει το πρόγραμμα επικεντρώνεται σε ομάδες περιθωριοποιημένες, με τη σχολική διαρροή παρούσα. «Στόχος είναι να φτάσουν τα παιδιά που βρίσκονται στο περιθώριο και να δουν ότι και αυτά μπορούν . Και μπορούν, υπάρχουν προοπτικές και χαρακτηριστικά, είτε όταν δουλεύουμε μόνοι είτε όταν δουλεύουμε σε ομάδες να υπερβούμε αυτές τις δυσκολίες.»

Info

Το πρόγραμμα υλοποιείται πιλοτικά σε τέσσερις περιοχές της χώρας (Ανατολική Μακεδονία-Θράκη, Ήπειρος, Κρήτη και Αττική) και χρηματοδοτείται από το ΙΚΥ ως Εθνική Μονάδα Συντονισμού του Προγράμματος Erasmus+ για τους τομείς της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης.
Φώτο: Θάλεια Δραγώνα,  επιστημονικά υπεύθυνη του προγράμματος για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, καθηγήτρια του ΕΚΠΑ -στιγμιότυπα από την τελευταία  συνάντηση της Κομοτηνής ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία: Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος