Ροδόπη – Σάπες-Δ. Πρασόπουλος: Το σημαντικό είναι να έχουμε γνώση, όχι να φοβόμαστε ένα σεισμό (ηχητικό)

Με αφορμή τη συμμετοχή του Γυμνασίου & Λυκείου Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Σαπών στο Διαγωνισμό «Φτιάξε το δικό σου ψηφιακό σεισμογράφο» για το σχολικό έτος 2020-2021 μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» ο κ. Δημήτρης Πρασόπουλος , φυσικός στο Γυμνάσιο & Λύκειο Σαπών. Όλα τα παιδιά του σχολείου έμαθαν πώς φτιάχνεται ένας σεισμογράφος, πληροφορήθηκαν για τον τρόπο ανίχνευσης και ειδοποίησης κυμάτων P – Γυμνάσιο & Λύκειο Σαπών.

«Στο Γυμνάσιο Σαπών έχει εγκατασταθεί από τον Ιανουάριο του 2020 ένας σχολικός σεισμογράφος μέσω του προγράμματος/δίκτυο SNAC-Erasmus+ : School Network Alerts Citizens και χρησιμοποιείται από μια μικρή ομάδα μαθητών που επεξεργαζόμαστε συνεχώς όλη την περίοδο από τότε (και το καλοκαίρι) έως και σήμερα (και ίσως όλο το καλοκαίρι), τα δεδομένα που μας παρέχει το δίκτυο αυτό. Προσπαθήσαμε ερευνητικά να δώσουμε ένα ενδιαφέρον στους μαθητές, να φτιάξουμε έναν ακόμη ψηφιακό σεισμογράφο. Για μας πιο πολύ σημασία έχει το ταξίδι και όχι η λειτουργηκότητα. » δήλωσε ο κος Πρασόπουλος σημειώνοντας πώς στόχος τους ήταν να ενημερώσουν τους μαθητές για το σεισμό και να τους εξηγήσουν για τα σεισμικά κύματα. «Να καταλάβουν δηλαδή ότι υπάρχει μια χρονική καθυστέρηση στο κύριο κύμα, το δεύτερο. Καλό είναι σαν άνθρωποι να μάθουμε να ζούμε με τους σεισμούς γιατί η Ελλάδα είναι από τις ιδιαίτερα σεισμογενής χώρες στην Ευρώπη, βρίσκεται στην δεύτερη θέση».
Όπως είπε ο έμπειρος φυσικός πρέπει να εκπαιδευτούμε και το σημαντικό είναι να έχουμε γνώση, όχι να φοβόμαστε ένα σεισμό. “Ο πανικός είναι άσχημος σύμβουλος γι αυτό και προτιμώ να ενημερώσω τους μαθητές, να ξέρουν, να μπορούν, να ανιχνεύσουν, να ερευνήσουν.Να μην περιμένουν πάντα από τους άλλους να τους δώσουν πληροφορίες». Όσον αφορά στα σχόλια των μαθητών του; «Ήταν πολλά» είπε σημειώνοντας «όταν για παράδειγμα προκαλούσαν ένα σεισμικό γεγονός χοροπηδώντας οι διπλανές τάξεις φοβόντουσαν κι αναρωτιόνταν τι ακριβώς έχει συμβεί. Χωρίς εμείς να καταλαβαίνουμε τι έχουμε κάνει».

Όπως τόνισε ο κος Πρασόπουλος: « Οι δραστηριότητες όμοια με αυτή έχουν σκοπό να αυξήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών και μαθητριών για την επιστήμη αλλά και για την καλύτερη κατανόηση μίας φυσικής καταστροφής. Είναι πολύ σημαντικό τα παιδιά να γνωρίζουν έτσι, να ενημερώνουν γονείς και φίλους, συγχωριανούς αλλά και μεγαλύτερους» τόνισε ο δραστήριος καθηγητής.

Ο σεισμογράφος του σχολείου μπορεί να ανιχνεύει τα σεισμικά κύματα P και να ακούγεται ένα ηχητικό σήμα προειδοποίησης. Ιδιαίτερη βαρύτητες δίνεται στις ευρωπαϊκές έρευνες για την ανίχνευση αυτού του σήματος. «Δεν ήμασταν σίγουροι αν θα καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε επιτυχημένα την προσπάθειά μας αλλά πολλές φορές γνωρίζουμε ότι έχει σημασία το “ταξίδι”.» κατέληξε ο κος Πρασόπουλος έχοντας καταφέρει να έλξει το ενδιαφέρον όλων μαθητών του Γυμνασίου και τριών τάξεων του Λυκείου όπου διδάσκει συνεχίζοντας την εξαιρετική δουλειά του.
Συνέντευξη –κείμενο:Μαρία Νικολάου
Ακούστε εδώ:

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος