Κομοτηνής: Η “Γαλάζια Οικονομία” δίνει ευκαιρίες απασχόλησης σε χιλιάδες νέους

Η «Γαλαζια Οικονομία» έχει επτά τομείς οι οποίοι είναι και παραδοσιακοί και στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη και πολλοί καινοτόμοι. Γαλάζιες μεταφορές, παράκτιος τουρισμός, αλιεία, ιχθυοκαλλιέργεια, ναυπηγική και δύο πολύ καινοτόμοι κλάδοι της Ωκεάνιας Ενέργειας και της Γαλάζιας Βιοτεχνολογίας.

Γι αυτούς τους κλάδους και τις προοπτικές απασχόλησης που ενημερώνει 40.000 νέους σε όλην Ευρώπη, η ευρωπαϊκή πρωτοβουλία BlueGenerationProject την οποία διευθύνει η Μίλητος Συμβουλευτική μίλησε σήμερα στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» (23-7-2021) η κα Μαριάννα Τερζιδάκη, Σύμβουλος Καριέρας. Εξηγώντας πως η ενημέρωση γίνεται μαζί με άλλους οκτώ εταίρους σε όλη την Ευρώπη: Βέλγιο, Βουλγαρία, Γερμανία, Νορβηγία, Ισπανία, Πολωνίας και Πορτογαλία.
Στόχος όπως είπε αυτής της πρωτοβουλίας είναι να ενημερώσει αυτούς τους 40.000 νέους ώστε να τους παρέχει και κάποια ψηφιακά εργαλεία που θα μπορούν να αξιοποιήσουν, καθώς ψάχνουν να βρουν τι τους ενδιαφέρει να κάνουν στην καριέρα τους.

Η κα Μαριάννα Τερζιδάκη τόνισε επίσης πως είναι αυξανόμενη η ζήτηση για: δύτες, οδηγούς σκαφών, προσωπικό σε ενυδρεία και θαλάσσια πάρκα, στον Οικοτουρισμό και την Ιχθυοκαλλιέργεια, καθώς και για Μηχανικούς Βιοπληροφορικής που είναι από τα επαγγέλματα του μέλλοντος.

«Όλα αυτά τα επαγγέλματα έχουν αυξανόμενη ζήτηση δεν είναι μόνο αυτά γιατί σήμερα στην ΕΕ εργάζονται περίπου 5,5 εκ. άνθρωποι στην Γαλλάζια Οικονομία, στην Ελλάδα αυτό το νούμερο είναι 350.000 και η ευκαιρία είναι ότι αυτός ο αριθμός θα διπλασιαστεί μέσα στη δεκαετία που διανύουμε.

Άρα, η ευκαιρία για τους νέους είναι οι 350.000 θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν στην Ελλάδα, σε όλα αυτά τα επαγγέλματα και σε επαγγέλματα που δεν «πάει» το μυαλό ότι έχουν σχέση με τη γαλάζια οικονομία» είπε η κα Τερζιδάκη προσθέτοντας ως παράδειγμα ότι: «Ένας σεφ μπορεί να εργαστεί σε ένα κρουαζιερόπλοιο, ένας μηχανικός μπορεί να εργαστεί στις τηλε-επικοινωνίες της Ναυτιλίας. Οποιοσδήποτε νέος που έχει σπουδάσει σε εταιρεία με πωλήσεις ή marketing θέλει να ασχοληθεί ή να σπουδάσει σε μια εταιρεία που παράγει είδη διατροφής, πρόσθετη διατροφή από τη θαλάσσια βιοτεχνολογία. Όλο αυτό το εύρος, όλα αυτά τα επαγγέλματα έχουν πολύ μεγάλη ζήτηση αρκεί να ενδιαφερθεί ο νέος και να πλησιάσει αυτούς τους κλάδους. Να τους μάθει από κοντά, να κάνει μια πρακτική και να διασφαλίσει αν του αρέσει και να το «κυνηγήσει»».

Πραγματοποιώντας ενημερώσεις αυτό που διαπίστωσε είναι ότι «Δεν είναι γνώστες των ευκαιριών και των επιλογών που έχουν». Όπως είπε η έμπειρη Σύμβουλος Καριέρας « Βλέπουμε σε ενημερώσεις που κάνουμε σε ΔΙΕΚ και στις Σχολές του ΟΑΕΔ ότι σπουδάζουν πολλές ειδικότητες για παράδειγμα μαγειρικής και δεν έχουν καμία ιδέα πώς θα μπορούσαν να το αξιοποιήσουν στο πλαίσιο της Γαλάζιας Οικονομίας. Οπότε, όταν λέμε σε ένα παιδί που σπουδάζει μάγειρας ότι θα μπορούσε να δουλέψει σε ένα κρουαζιερόπλοιο ή σε ένα πλοίο της ακτοπλοΐας του ανοίγουμε νέους ορίζοντες και εντυπωσιάζονται και τους αρέσει και έρχονται σε μας και ζητάνε να τους πούμε κάτι παραπάνω».

Μάλιστα σε αυτό το σημείο τόνισε ότι δίνεται η ευκαιρία, μέσω συμβουλευτική καριέρας, εντελώς δωρεάν, για εξατομικευμένες συναντήσεις ώστε να βρουν το δρόμο τους και να δικτυωθούν με τους εταίρους που υπάρχουν στην Ευρώπη. «Το μόνο σίγουρο είναι ότι η επαγγελματική αποκατάσταση και η επιτυχημένη καριέρα δεν περνάει μόνο από ένα ΑΕΙ Κινητήριος δύναμη για μια πετυχημένη καριέρα είναι η θέληση και η διάθεση να μαθαίνουμε. Αν κάποιος νέος δεν πέτυχε ένα στόχο του, όπως η εισαγωγή στο ΑΕΙ δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει το όνειρό του» τόνισε η κα Τερζιδάκη προσθέτοντας ότι: «Η επιτυχία κρίνεται στο πώς θα σχεδιάσει αυτό το δρόμο. Να βρει τρόπο να πλησιάσει επιχειρήσεις, να σκεφτεί ιδέες, να συνεργαστεί με άλλους νέους ή με άλλες ομάδες που έχουν ήδη ξεκινήσει μια επιχειρηματική δραστηριότητα μικρή, χωρίς τεράστιες απαιτήσεις».
Μάλιστα ως παράδειγμα ωραίας συνέργειας παράκτιας οικονομίας, τουρισμού, μαγειρικής και αλιείας ανέφερε τον αλιευτικό τουρισμό «Έχουμε θάλασσα, λίμνες ποτάμια και μπορούμε να οργανώσουμε αυτού του είδους τις δράσεις και μάλιστα όχι μόνο το καλοκαίρι» είπε επισημαίνοντας: «Δεν πρέπει να αφεθούν οι νέοι στην απογοήτευση που νιώθουν. Πρέπει να συνεργαστούν και να συνεχίσουν να σκέφτονται δημιουργικά. Να δουν πώς η Γαλάζια Οικονομία προσφέρει τέτοιες ευκαιρίες».
Info
Περισσότερες πληροφορίες με μήνυμα στο:
info@bluegeneration.org

Συνέντευξη-κείμενο:Μαρία Νικολάου Φώτο:αρχείο ΕΡΤ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος