Κομοτηνή: Η παραβατική συμπεριφορά εντός των σχολείων

Array

«Είναι γεγονός ότι τα σχολεία μας τα τελευταία χρόνια έρχονται αντιμέτωπα με έντονα προβλήματα παραβατικής συμπεριφοράς, η οποία έχει τις ρίζες της σε πάρα πολλές παραμέτρους.» δηλώνει στην ΕΡΤ Κομοτηνής η Σχολική Σύμβουλος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στον Έβρο κα Ευαγγελία Σεραφείμ και εξηγεί με ποιο τρόπο οι εκπαιδευτικοί  πρέπει να αντιδρούν σ’ αυτά τα φαινόμενα. «Οι εκπαιδευτικοί επιδρούν στους παράγοντες εντός του σχολείου ώστε να μην δημιουργούνται από εμάς τέτοιου είδους προβλήματα κι όταν μας έρχονται απ΄έξω να μπορούμε να παρέμβουμε και εκεί ώστε μέσα στο σχολείο να μπορεί το παιδί να αλλάξει συμπεριφορά.»

Κομοτηνή: Η παραβατική συμπεριφορά εντός των σχολείωνΠοιες, όμως, είναι οι παραβατικές συμπεριφορές; Συνήθως η επιθετικότητα, δηλώνει η έμπειρη εκπαιδευτικός και μιλά για  συμπεριφορές που αφορούν το ίδιο το άτομο, όπως παραίτηση, απουσία φιλοδοξιών και κινήτρων, αλλά και συμπεριφορές που αφορούν στην αδυναμία συνεργασίας, αδυναμία διαχείρισης συγκρούσεων κ.α.

«Σε ένα ετερογενές περιβάλλον αν μπορέσουμε να επιβιώσουμε είμαστε υπέρ διπλασίως δυνατότεροι»

«Σαν σχολική σύμβουλος έχοντας την εποπτεία, κατανοώντας το πρόβλημα και τις αλλαγές στόχος μου είναι να στηρίξω τον εκπαιδευτικό μέσω συμβουλών που “πατούν” στα επιστημονικά δεδομένα, ώστε το κάθε παιδί που παρουσιάζει μια τέτοια προβληματική συμπεριφορά να απεμπλακεί από αυτή διότι είναι δυσάρεστη για το ίδιο το άτομο που είναι φορέας αυτής της συμπεριφοράς, αλλά και να γίνει αποδεκτό από το ευρύτερο σύνολο. Μόνο τότε θα  δούμε τη σχολική τάξη να μετατρέπεται σε μια ομάδα που ενδυναμώνει τα άτομα της κι εκείνα  αλληλοστηρίζονται και προχωρούν όλοι μαζί.» δηλώνει η σχολική σύμβουλος.

Αναφορικά με τα φαινόμενα  ετερογένειας που παρουσιάζονται στους σχολικούς χώρους  κάνει λόγο για γενικευμένη κατάσταση στην Ελλάδα. «Στη Ροδόπη εμείς θεωρούμαστε ομοιογενής περίπτωση  σε σχέση με τα μεγάλα αστικά κέντρα. Η διαφορετικότητα στο πολιτισμικό υπόβαθρο είναι μια από τις αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν ασυμφωνία καταρχήν, αδυναμία κατανόησης και συγκρουσιακή διαδικασία.» δηλώνει προσθέτοντας, όμως,  πως «Μπορούμε να τις παλέψουμε τις ετερογένειες με κοινά προγράμματα.”
Προγράμματα που θα βοηθήσουν, όπως τονίζει, στην κατανόηση. Στο πώς σκέφτεται ο άλλος, τι είναι λάθος και τι είναι σωστό. Πώς ρυθμίζει την καθημερινότητα της η κάθε εθνοτική ομάδα. “Είναι καλό  να το δούμε σαν μια πρόκληση. Όταν βρεθούμε σε ένα ετερογενές περιβάλλον και μπορέσουμε να επιβιώσουμε, είμαστε υπέρ διπλάσια δυνατότεροι από αυτή την διαδικασία παρά αν ήμασταν μεγαλωμένοι σε ένα μονολιθικό, ιδρυματικά πολιτισμικό περιβάλλον και με συγκεκριμένες παραμέτρους οι οποίες δεν είναι καθόλου αστάθμητες.» σημειώνει με νόημα.

«Το σχολείο χωρίς την οικογένεια είναι μισό»
Όσον αφορά στην Κρίση φαίνεται πως και εδώ έχει αφήσει τα χνάρια της «Τα προβλήματα συμπεριφοράς έχουν αυξηθεί διότι τελευταία η Ελληνική κοινωνία βιώνει αυτό που λέμε Κρίση σε πολιτισμικό, κοινωνικό επίπεδο.» δηλώνει η κα Σεραφείμ κι εξηγεί πως οι μαθητές καθρεφτίζουν την οικογένεια. «Οι δυσκολίες των γονέων, η αδυναμία τους να παρίστανται στο σπίτι δημιουργούν προβλήματα. Το σχολείο χωρίς την οικογένεια είναι μισό. Αν δεν έχουμε τη συνεργασία της οικογένειας, η παρέμβασή μας άριστη να είναι δεν θα φέρει αποτέλεσμα. Πρέπει να μας κρατάει το χέρι η οικογένεια. Δεν ζητούμε πολλά από την οικογένεια, θέλουμε ένα ήρεμο, υποστηρικτικό περιβάλλον, αυτό το πολύ απλό είναι και πολύ δύσκολο κάποιες φορές.»
Φώτο: Ευαγγελία Σεραφείμ Ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφίες:Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος