Κομοτηνή: Η μάθηση δεν πρέπει να σταματά ποτέ

Η Κατερίνα Κεδράκα είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια στο ΔΠΘ και έχει ασχοληθεί πολλά χρόνια με την εκπαίδευση ενηλίκων . Είναι σημαντικός, όπως λέει, ο μετασχηματισμός της μάθησης, εκτός από το πρώτο επίπεδο, την εργαλειακή μάθηση, η κάθε μάθηση θα πρέπει να αλλάζει και σε κάτι τους ανθρώπους, να τους προβληματίζει, να επεξεργάζονται λίγο τις παραδοχές τους, να ξαναβλέπουν τα πράγματα, δηλαδή να αλλάζει κάτι μέσα μας, να μην είναι επιφανειακή και να μην είναι μόνο χρηστική. «Λίγο να μας κάνει και να αναθεωρούμε κάποια πράγματα, να μας βάζει και σε ένα άλλο “τρυπάκι”» αναφέρει χαρακτηριστικά μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής για τη δια βίου εκπαίδευση.

«Αυτό επιτυγχάνεται με τον κριτικό στοχασμό. Με μια σειρά βημάτων, μια μεθοδολογία την οποία αν την ακολουθήσει κανείς, μπορεί να βοηθήσει τους ενήλικους εκπαιδευόμενους να ανέβουν ένα επίπεδο και να μπουν σε μια προβληματική.»

Κατερίνα Κεδράκα, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο ΔΠΘ: Η εκπαίδευση ενηλίκων δεν έχει σχολικό χαρακτήρα

Κομοτηνή: Η μάθηση δεν πρέπει να σταματά ποτέ
Η κα Κατερίνα Κεδράκα

Μιλώντας για το προφίλ του ενήλικα εκπαιδευόμενου σημειώνει πως δεν είναι η κύρια δουλειά τους οι σπουδές. «Έχουν ένα σωρό «πακέτα» ζωής φορτωμένα, δουλειά, σπίτια, παιδιά, γονείς, ανεργία και παράλληλα κάνουν χώρο στη ζωή τους να αναλάβουν και το ρόλο του σπουδαστή, του φοιτητή, του εκπαιδευόμενου. Είναι ο διαρκώς μανθάνων.» ανέφερε και σημείωσε ότι «θα μπορούσε να είναι και μια διαφυγή γι αυτούς η δια βίου μάθηση, καθώς οι περισσότεροι τη χρησιμοποιούν, ωστόσο, ως εργαλείο ανέλιξης επαγγελματικής. Έχει αυτό το αρχικό κίνητρο, αλλά στη συνέχεια γίνεται κάτι πιο ουσιαστικό και πιο σημαντικό για τη ζωή τους.»

Τέλος δεν παραλείπει να προτρέψει όλους και όλες να τολμήσουν να μπουν σε μια διαδικασία μάθησης γιατί η εκπαίδευση ενηλίκων δεν έχει σχολικό χαρακτήρα και πρακτικές σχολικές, δεν απομνημονεύει κανείς την ύλη, δεν μαθαίνει με αυτόν τον τρόπο. «Αξιοποιείς την εμπειρία που έχεις ως άνθρωπος και ως εργαζόμενος και προσπαθείς αυτή να την μετουσιώσεις σε μάθηση γύρω από το εργασιακό σου περιβάλλον , γύρω από ό,τι σου χρειάζεται.» δηλώνει προσθέτοντας πως η μάθηση δεν πρέπει να σταματά ποτέ. «Γηράσκω αει διδασκόμενος. Αυτό είναι ελληνικό και συνεχίζει να ισχύει.»

Κομοτηνή: Η μάθηση δεν πρέπει να σταματά ποτέ
Ο κος Γιάννης Πουρνάρας

Γιάννης Πουρνάρας: «Προσπαθείς αυτά που μαθαίνεις να τα περάσεις στην καθημερινή πράξη»

Ο Γιάννης Πουρνάρας, τελείωσε το Μεταπτυχιακό στις Επιστήμες της Αγωγής στο ΕΑΠ. Όταν κληρώθηκε στο συγκεκριμένο μεταπτυχιακό, που ήταν το δεύτερο, ήξερε ότι κάνει μόνο από εσωτερική ανάγκη κι αυτό ήταν το σημαντικότερο. «Το βασικό είναι ότι είναι εσωτερικά τα κίνητρα. Να πάμε ένα βήμα παραπέρα τις σκέψεις μας, τις πράξεις μας, τις πρακτικές μας. Μπορεί να είναι και μια απόδραση, αλλά σίγουρα είναι και ευχαρίστηση.» υποστηρίζει ο Γιάννης Πουρνάρας και εκμυστηρεύεται  πως όταν γινόταν οι συναντήσεις και γνωρίζονταν με τους καθηγητές και  τους συμφοιτητές, ήταν γι αυτόν μια πολύ σημαντική εμπειρία. «Μετά το να δουλεύεις μόνος για να κάνεις τις εργασίες και τη διατριβή ήταν πολύ σημαντική εμπειρία επίσης. Είναι πράγματα που μένουν. Η ανέλιξη είναι εξωτερικό κίνητρο, δεν μπορεί να είναι εσωτερικό» δηλώνει και σημειώνει «Προσπαθείς αυτά που μαθαίνεις να τα περάσεις στην καθημερινή πράξη κυρίως στην εργασία και προσωπικά και μάθαμε να αναζητούμε εναλλακτικούς τρόπους συμπεριφοράς και πρακτικής, να ακούμε τον άλλον,να αποκτάμε κριτικό στοχασμό»

Φώτο: Κατερίνα Κεδράκα και Γιάννης Πουρνάρας ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφίες: Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος