Κ. Μουτζούρης: Επιβάλλεται ο “κόντρα μόλος” στη Γαρίτσα

Η βασική αιτία για την κατάρρευση του παραλιακού τείχους της Γαρίτσας είναι η κλιματική αλλαγή. Εντονότερες βροχοπτώσεις, εντονότεροι άνεμοι και κατά συνέπεια εντονότεροι κυματισμοί. Αυτό δήλωσε μιλώντας στην ΕΡΤ Κέρκυρας ο Πρόεδρος της Ρυθμιστικής αρχής λιμένων και καθηγητής ακτομηχανικής και λιμενικών έργων Κώστας Μουτζούρης. Η λύση είναι να ανακοπούν οι κυματισμοί με βράχους που θα τοποθετηθούν είτε μπροστά από το τείχος είτε βαθύτερα. Ο καθηγητής θεωρεί ότι πρέπει να αποκλειστεί η λύση τοποθέτησης βράχων κοντά στην ακτή για να μην παραμορφωθεί η εμβληματική για την Κέρκυρα εικόνα της Γαρίτσας. Για τον ίδιο λόγο και στη δεύτερη περίπτωση οι ύφαλοι πρέπει να είναι βυθισμένοι και να μην φαίνονται καθόλου. Διευκρίνισε ότι πρέπει να υπάρχουν ανοίγματα ώστε να υπάρχει κυκλοφορία των ρευμάτων της θάλασσας και η θέση τους πρέπει να είναι τέτοια ώστε να μην προκαλούν προβλήματα συσσώρευσης φυκιών. Προφανώς να υπάρξει σήμανση, με «σπίθες» πιθανόν, ώστε να μην αποτελούν κίνδυνο για τα διερχόμενα σκάφη. Οι ύφαλοι πρέπει να έρθουν κοντά στην ακτή ώστε να μην προκαλούν προβλήματα στα θαλάσσια σπορ, αν υπάρχουν, στην περιοχή. Ποιο σημείο είναι αυτό; Η απάντηση θα δοθεί μετά την βυθομετρική αποτύπωση από τον ΟΛΚΕ. Παράλληλα ο κος Μουτζούρης θεωρεί ότι πρέπει να αποκατασταθεί και το λεγόμενο «πέδιλο» του τοιχίου αλλά αυτό από μόνο του δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Στη συνέχεια η μελέτη μπορεί να είναι έτοιμη ακόμη και μέχρι τον Ιούνιο. Όλη αυτή η εργασία θα είναι ανεξάρτητη από τη σημερινή εργολαβία αποκατάστασης του τείχους του ΝΑΟΚ και της παραλιακής. Ο κος Μουτζούρης ρωτήθηκε αν πιθανόν μπορούν να τοποθετηθούν «δέστρες» πάνω στον κόντρα μόλο και απάντησε χαρακτηριστικά: «δεν θα το ήθελα». Όταν ρωτήθηκε αν η δική του αισθητική δέχεται την δημιουργία, πιθανόν, μιας μαρίνας στον όρμο της Γαρίτσας όπως παλαιότερα είχε ειπωθεί, απάντησε απολύτως αρνητικά. «Δεν θα τα κάνουμε όλα μαρίνες». Να σημειώσουμε, τέλος, ότι η άποψη του κου Μουτζούρη είναι ότι η παραλιακή της Γαρίτσας «δεν έχει κανένα λόγο να ανήκει στο λιμάνι». Μάλιστα ανέφερε ότι όταν ο ίδιος ήταν Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είχε ζητήσει από τα λιμάνια να δηλώσουν ποιο κομμάτι της χερσαίας ζώνης τους χρειάζεται και τα υπόλοιπα να αποδοθούν στις τοπικές κοινωνίες. Το σχέδιο όμως «υπέπεσε σε αφάνεια» μετά την αποχώρηση του από το Υπουργείο.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος