Καστοριά: Επιστολή του Ζ. Τζηκαλαγια στον Περιφερειάρχη για το δρόμο Δισπηλιού

Επιστολή απέστειλε ο βουλευτής, Ζήσης Τζηκαλάγιας, στον περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργο Κασαπίδη, για το δρόμο Δισπηλιού Καστοριάς και την επίλυση του χρόνιου προβλήματος κατοίκων και επιχειρηματιών της Καστοριάς.

Ο κ Τζηκαλάγιας αναφέρει “Όπως όλοι γνωρίζουμε εδώ και πενήντα (50) και πλέον χρόνια στην διαδρομή Δισπηλιού- Καστοριάς κτίζονται συνεχώς κατοικίες και λειτουργούν επιχειρήσεις και ξενοδοχεία. Γι αυτό και θεσμικοί παράγοντες όπως ο Νομάρχης Καστοριάς αλλά και υπηρεσίες όπως ΔΕΣΕ Δ. Μακεδονίας και Δ.Τ.Υ Νομαρχίας Καστοριάς έχουν χαρακτηρίσει παλαιότερα την περιοχή κατοικημένη στην προσπάθειά τους να βοηθήσουν, όπως είχαν υποχρέωση. Από τον Σεπτέμβριο τον 2020 έγινα δέκτης ενυπόγραφου αιτήματος από τριάντα τρείς (33) κατοίκους και επιχειρηματίες της περιοχής προκειμένου να δρομολογηθούν λύσεις γι’ αυτούς για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετώπιζαν. Την αφορμή αποτέλεσε η απόρριψη αιτήματος αδειοδότησης νέας επιχείρησης γουνοποιίας, με το επιχείρημα της απουσίας συγκοινωνιακού κόμβου. Ταυτόχρονα άρχισαν συζητήσεις για τον τρόπο λειτουργίας όλων των υπολοίπων, την νομιμότητα και κυρίως την ασφάλεια αυτών. Και αυτό γιατί όπως είναι χαρακτηρισμένη η παλαιά Εθνική οδός Κοζάνης – Καστοριάς απαγορεύεται η στροφή αριστερά (με κατεύθυνση προς Καστοριά) και η στροφή αριστερά (με κατεύθυνση προς Κοζάνη) γιατί υπάρχει διπλή γραμμή”

Σημειώνει ακόμα ότι, “σύμφωνα με τους κανόνες της Δημοκρατίας η Κυβέρνηση αποφασίζει και φέρει την ευθύνη. Έτσι λοιπόν ο Υφυπουργός Μεταφορών κ. Γ. Κεφαλογιάννης δίνει λύση. Ο δρόμος Δισπηλιού – Καστοριάς μετατρέπεται από τριτεύον εθνικό δίκτυο σε πρωτεύον επαρχιακό. Σε αντιστάθμισμα μετατρέπεται ο δρόμος από Δυτική έξοδος Εγνατίας – Μανιάκι σε δευτερεύον εθνικό από πρωτεύον επαρχιακό. Για όλα τα ανωτέρω, που ίσως ηχούν παράξενα, να επισημάνω πως με πρόσφατη απόφασή του το Συμβούλιο της Επικράτειας αποφάσισε οριστικά και τελεσίδικα να δικαιώσει προσφυγόντες πολίτες και ο δρόμος Δισπηλιό – Καστοριά επιστρέφει σε τριτεύον εθνικό δίκτυο από δευτερεύον (δηλαδή ορθώς ο Υπουργός είχε μετατρέψει τον δρόμο από δευτερεύον σε τριτεύον ικανοποιώντας τις ανάγκες της εποχής). Ο χαρακτηρισμός τον δρόμου και η εξ’ αυτού η επίλυση θεμάτων ανάπτυξης και οδικής ασφάλειας ουδεμία σχέση έχει με ζητήματα δόμησης ή προστασία περιβάλλοντος, περιοχή Ναtυrα κλπ (η απόφαση τον ΣτΕ τα έλαβε όλα υπόψιν). Ως Βουλευτής τον Νομού και Θεσμικά ως φωνή και εκπρόσωπος της Κυβέρνησης στο Νομό προσπαθώ να εκτελέσω το χρέος μου. Να δώσω λύση στο δίκαιο αίτημα των πολιτών. Θέλω να σας διαβεβαιώσω, πως δεν Θα προέβαινα σε αυτόν τον αγώνα, εάν είχα αμφιβολίες ή υποψίες πως με την απόφαση θίγονται συμφέροντα άλλων πολιτών. Δίνοντας την λύση που αποφάσισε ο Υπουργός, α) λυτρώνουμε τους 33 και πλέον και β) δεν προξενούμε βλάβη στους κατοίκους των Μανιάκων ή του Δισπηλιού”.

Τέλος σημειώνει: “Σας καλώ να πράξετε και εσείς το αυτονόητο χρέος, που σε αυτή την φάση είναι διαβιβαστικό – διεκπεραιωτικό. Ο Υπουργός μπορεί να ζητήσει κάποια μελέτη οδικής ασφάλειας, που πολύ σύντομα και εύκολα μπορούμε να αποστείλουμε. Στην συνέχεια μπορεί πριν την τελική Υπουργική Απόφαση να χρειασθεί να αποφανθείτε ως Περιφερειακό Συμβούλιο. Σας ζητώ να μην καθυστερείτε άλλο”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος