Στις σιδηροδρομικές συνδέσεις της Ελλάδας με την Αλβανία και τη Βόρεια Μακεδονία αναφέρθηκε με δήλωση της η Βουλευτής Φλώρινας και Αν. Τομεάρχη Περιβάλλοντος & Ενέργειας Π. Πέρκα.
Μεταξύ άλλων ανέφερε “Αρχικά, σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας, ακούστηκε ότι «πρόκειται μόνο για μια ιδέα, η οποία πρέπει να ωριμάσει». Ακόμα, ότι η Κυβέρνηση θα προσπαθήσει να ωριμάσει την ιδέα αυτή και θα εξηγήσει επί τόπου στις τοπικές κοινωνίες τα σχέδια της.
Η αλήθεια είναι όμως ότι πρόκειται για ένα έργο εξαιρετικά ώριμο, για το οποίο οι πρώτες μελέτες εκπονήθηκαν ήδη από το 1993, ενώ σήμερα το εν λόγω έργο εντάσσεται στον ευρωπαϊκό σχεδιασμό, αφού αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του Διευρωπαϊκού Δικτύου και του δικτύου των Δυτικών Βαλκανίων και έχει ήδη εξασφαλισμένη ευρωπαϊκή χρηματοδότοση για τις πρώτες αναγκαίες μελέτες σε ποσοστό 100%.
Η μη επιτάχυνση των εργασιών για να υλοποιηθεί η σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας μέσω Φλώρινας, με σύνδεση και της Καστοριάς, αποτελεί μέγιστο σφάλμα που θα πρέπει να διορθωθεί. Η αδράνεια, εκτός των άλλων, θα έχει αρνητικά αποτελέσματα σε βάρος των διεθνών συνδέσεων της Ελλάδας, ενώ παράλληλα, θα χαθούν εξασφαλισμένα Ευρωπαϊκά κονδύλια”.
Όσον αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Βορείου Μακεδονίας μέσω της γραμμής Φλώρινα-Μπίτολα (Μοναστήρι), η κα. Πέρκα τόνισε “η γραμμή λειτουργούσε για πάρα πολλά χρόνια, ενώ ήδη από το 2018 έχει ξεκινήσει η συνεργασία των δύο χωρών για να τεθεί πάλι σε λειτουργία. Τα έργα έχουν ολοκληρωθεί και ειλικρινά μας κάνει εντύπωση το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει επαναλειτουργήσει η γραμμή, γεγονός σε βάρος των τοπικών συμφερόντων, το οποίο και δε σχετίζεται με τεχνικούς ή οικονομικούς λόγους. Εδώ και σχεδόν δύο χρόνια, η σύνδεση είναι έτοιμη και απλώς περιμένει κάποιες κυβερνητικές ενέργειες, από το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών όμως δε φαίνεται να υπάρχει πολιτική βούληση”.
Σημειώνει τέλος ότι “η προσπάθεια παράκαμψης της Φλώρινας από τον εγκεκριμένο σχεδιασμό είναι ακατανόητη αλλά και έωλη. Από τη ΠΕ Φλώρινας, διέρχεται η ΜΟΝΗ υφιστάμενη ενεργή σιδηροδρομική γραμμή, ενώ οι τροποποιήσεις που επιχειρούνται (από ποιους άραγε;) βασίζονται σε «τυφλά» σημεία και δίκτυα, χωρίς ίχνος σιδηροδρομικής γραμμής. Είναι άηθες και καταστροφικό να πεταχτούν λεφτά σε μελέτες για έργα που είναι αντίθετα με τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό και εν τέλει να ‘στοιβαχτούν΄ στα συρτάρια της ΕΡΓΟΣΕ. Ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό;”.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος