Την επανεκκίνηση της “ατμομηχανής” των έργων επιχειρεί η κυβέρνηση μέσα σ΄ένα πολύ στενό χρονοδιάγραμμα. Η χώρα μας εξασφάλισε το περιθώριο να απορροφήσει τα κονδύλια του ΕΣΠΑ ως τον Μάρτιο του 2017, διαφορετικά θα υποχρεωθεί να επιστρέψει όλες τις κοινοτικές επιδοτήσεις, που υπολογίζονται σε 4-5 δισ. ευρώ! Την ίδια ώρα η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση στην απορρόφηση των κονδυλίων του τρέχοντος ΕΣΠΑ 2007-2013.
Ιστορικό ρεκόρ πρωτιάς πέτυχε η χώρα μας στην απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Με το ποσοστό απορρόφησης να ξεπερνά το 97%, και ακολουθούν: Λουξεμβούργο/Λιθουανία/Εσθονία/Λετονία/Πορτογαλία/Σλοβενία: 95%
Ωστόσο, σε αγώνα δρόμου έχει επιδοθεί η κυβέρνηση για να μην χαθεί ούτε ένα ευρώ από το παλαιό ΕΣΠΑ, ενώ την ίδια ώρα ο χρόνος πιέζει ασφυκτικά. Στις 31 Δεκεμβρίου εκπνέει και το περιθώριο για την απορρόφηση κάθε διαθέσιμου κοινοτικού πόρου. Μέχρι τον Μάρτιο του 2017 έχει περιθώριο η χώρα μας να ολοκληρώσει τα έργα των αυτοκινητόδρομων και να απορροφήσει τις κοινοτικές επιδοτήσεις.
Σε περίπτωση που δεν τα καταφέρει εντός της προθεσμίας, θα υποχρεωθεί να επιστρέψει κοινοτικές επιδοτήσεις, ύψους 4-5 δισ. ευρώ.
Το στοίχημα είναι να μην χαθούν χρήματα και να μεταφερθούν όσο γίνεται λιγότερα έργα- γέφυρες στο νέο ΕΣΠΑ, υπογραμμίζει ο υφυπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης.
Τα έργα που απομένουν να ολοκληρωθούν είναι οι αυτοκινητόδρομοι, οι επεκτάσεις του Μετρό και τα σιδηροδρομικά, ενώ σε ότι αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης υπάρχει παράταση της χρηματοδότησης έως και τον Μάρτιο του 2020.
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ1
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΑΝΤΖΥ ΜΑΝΟΥΣΕΛΗ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος