Ελληνική πρόταση: H μεταρρύθμιση του ΦΠΑ και τα διαρθρωτικά φορολογικά μέτρα

Τα κάτωθι μέτρα για την μεταρρύθμιση του ΦΠΑ συμπεριλαμβάνονται στην Greek proposal-July 2015 (ελληνική έκθεση) που εστάλη στους θεσμούς.

Μεταρρύθμιση ΦΠΑ

Θέσπιση νομοθεσίας για τη μεταρρύθμιση του συστήματος ΦΠΑ που θα ισχύσει από την 1η Ιουλίου, 2015. Η μεταρρύθμιση θα έχει ως στόχο μια καθαρή αύξηση των εσόδων του 1.0 τοις εκατό του ΑΕΠ σε ετήσια βάση από παραμετρικές αλλαγές.

Το νέο σύστημα ΦΠΑ θα: (i) ενοποιήσει τους συντελεστές σ’ ένα βασικό 23%, ο οποίος θα περιλαμβάνει τα εστιατόρια και την τροφοδοσία, καθώς και ένα μειωμένο συντελεστή 13% για τα βασικά τρόφιμα, την ενέργεια, τα ξενοδοχεία, και νερό (εξαιρουμένων των αποβλήτων), και ένα σούπερ -μειωμένο συντελεστή 6% για τα φαρμακευτικά προϊόντα, τα βιβλία, και το θέατρο (ii) εξορθολογίσει τις εξαιρέσεις για να διευρυνθεί η βάση και να αυξηθεί ο φόρος στην ασφάλιση και (iii) καταργήσει τις εκπτώσεις στα νησιά, ξεκινώντας από τα νησιά με τα υψηλότερα εισοδήματα και τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς εκτός από τις πιο απομακρυσμένες. Αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2016 με τον προσδιορισμό στοχευμένων φορολογικών, ουδέτερων μέτρων για την αποζημίωση των κατοίκων που έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη. Οι νέοι συντελεστές ΦΠΑ για τα ξενοδοχεία και τα νησιά θα εφαρμοστούν από τον Οκτώβριο του 2015.

Η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ που περιγράφεται παραπάνω μπορεί να επανεξεταστεί στο τέλος του 2016, υπό την προϋπόθεση ότι ισοδύναμα πρόσθετα έσοδα εισπράττονται μέσω των μέτρων που λαμβάνονται κατά της φοροδιαφυγής και για τη βελτίωση της είσπραξης του ΦΠΑ. Οποιαδήποτε απόφαση για την αξιολόγηση και αναθεώρηση θα πραγματοποιηθεί σε διαβούλευση με τους θεσμούς.

3. Τα φορολογικά μέτρα διαρθρωτικού χαρακτήρα

Υιοθέτηση νομοθεσίας για:

• το κλείσιμο των δυνατοτήτων αποφυγής του φόρου εισοδήματος (π.χ.αυστηρότερος ορισμός του επαγγέλματος των αγροτών), την λήψη μέτρων για την αύξηση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων το 2015 και την προκαταβολή 100% για τα εταιρικά εισοδήματα και σταδιακά για τον φόρο εισοδήματος των ατομικών επιχειρήσεων μέχρι το 2017; την σταδιακή κατάργηση της προνομιακής φορολογικής μεταχείρισης των αγροτών στο κώδικα φορολογίας εισοδήματος μέχρι το 2017; την αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης

• την κατάργηση των επιδοτήσεων για τους φόρους κατανάλωσης επί του πετρελαίου ντίζελ για τους αγρότες και βελτίωση της επιλεξιμότητας με στόχο την μείωση κατά το ήμισυ των των επιδοτήσεων για το πετρέλαιο θέρμανσης στον προϋπολογισμό του 2016

• εν όψει οποιασδήποτε αναθεώρησης των αξιών ζώνης των ακινήτων, ρύθμιση των φορολογικών συντελεστών ακίνητης περιουσίας εάν είναι απαραίτητο για τη διασφάλιση των εσόδων από την ακίνητη περιουσία το 2015 και το 2016 στα 2,65 δισ. ευρώ και προσαρμογή του εναλλακτικού ελάχιστου φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων.

• την εξάλειψη του διασυνοριακού φόρου παρακράτησης που θεσπίστηκε με την πράξη (νόμος XXXX / 2015) και αντιστροφή των πρόσφατων τροποποιήσεων στο ITC στη πράξη δημόσιας διοίκησης (νόμος XXXX / 2015), συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής μεταχείρισης του γεωργικού εισοδήματος.

• την θέσπιση μεταρρυθμίσεων που εκκρεμούν σχετικά με τους κώδικες φόρου εισοδήματος, και τις φορολογικές διαδικασίες: την εισαγωγή ενός νέου Ποινικού Νόμου για τη φοροδιαφυγή και την απάτη με τροποποίηση του Ειδικού Ποινικού Νόμου 2523/1997, καθώς και κάθε άλλη σχετική νομοθεσία, και την αντικατάσταση του Αρθρο 55, ¶s 1 και 2 , του TPC, με σκοπό, μεταξύ άλλων, να εκσυγχρονιστεί και να διευρυνθεί ο ορισμός της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής σε όλους τους φόρους; κατάργηση των προστίμων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που επιβάλλονται βάσει του νόμου 2523/1997 την ανάπτυξη του φορολογικού πλαισίου για τα συλλογικά επενδυτικά οχήματα και των συμμετεχόντων συμβατά με την ITC και σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές στην ΕΕ.

• την θέσπιση νομοθεσίας για την αναβάθμιση του οργανικού νόμου για τον προϋπολογισμό: (i) να εισαγάγουν ένα πλαίσιο για ανεξάρτητους οργανισμούς (ii) να καταργήσουν σταδιακά τους εκ των προτέρων ελέγχους του Ελληνικού Ελεγκτικού Συνεδρίου και των αξιωματικών του λογαριασμού (ypologos); (iii) να δώσει GDFSs αποκλειστική ικανότητα των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και GAO εξουσιών για να επιβλέπει τα οικονομικά του δημόσιου τομέα? και (iv) τη σταδιακή κατάργηση γραφεία φορολογικού ελέγχου μέχρι τον Ιανουάριο το 2017.

• την αύξηση του συντελεστή του φόρου χωρητικότητας και τη σταδιακή κατάργηση ειδικών φορολογικών καθεστώτων της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2015, (i) την απλοποίηση της επιστροφής του φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων (ii) τον επανασχεδιασμό και την ένταξη στην ITC του φόρου αλληλεγγύης για τα εισοδήματα του 2016 για να επιτευχθεί μεγαλύτερη προοδευτικότητα του φόρου εισοδήματος; (iii) την έκδοση εγκυκλίου για τα πρόστιμα ώστε να εξασφαλιστεί η ολοκληρωμένη και συνεκτική εφαρμογή του TPC; (IV), και οι άλλες εναπομείνασες μεταρρυθμίσεις, όπως καθορίζονται στο ¶9 της έκθεσης του ΔΝΤ για την χώρα No. 14/151.

Για την υγειονομική περίθαλψη, με ισχύ από την 1η Ιουλίου, 2015, (i) την αποκατάσταση της πλήρους ΙΝΝ συνταγογράφησης, χωρίς εξαιρέσεις, (ii) την μείωση ως πρώτο βήμα της τιμής όλων των εκτός πατέντας (off patent) φαρμάκων στο 50% και όλων των γενοσήμων στο 32,5% της τιμής δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, με την κατάργηση της ρήτρας κεκτημένων δικαιωμάτων για τα φάρμακα που βρίσκονται ήδη στην αγορά το 2012, και (iii)) επανεξέταση και περιορισμό των τιμών των διαγνωστικών εξετάσεων για να ευθυγραμμίσει τις διαρθρωτικές δαπάνες με τους στόχους του claw back και (iv) τη συλλογή του 2014 clawback για τις ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικά και φαρμακευτικά προϊόντα, και την επέκταση του ανώτατου ορίου του clawback στο 2016.

Την έναρξη της αξιολόγησης της Κοινωνικής Πρόνοιας σύμφωνα με τους συμφωνηθέντες όρους αναφοράς και την τεχνική βοήθεια της Παγκόσμιας Τράπεζας με στόχο την εξοικονόμηση μισό τοις εκατό του ΑΕΠ, που μπορεί να βοηθήσει την χρηματοδότηση μιας φορολογικά ουδέτερης σταδιακή εξάπλωση του GMI τον Ιανουάριο το 2016.

την υιοθέτηση νομοθεσίας για την:

• την μείωση του ανώτατου ορίου δαπανών για στρατιωτικές δαπάνες κατά 100 εκατομμύρια ευρώ το 2015 και κατά 200 εκατομμύρια ευρώ το 2016 με μια στοχευμένη δέσμη ενεργειών, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του προσωπικού και των προμηθειών;

• την μεταρρύθμιση του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, [μεταξύ άλλων καλύπτει την φορολογία κεφαλαίου], επενδυτικά οχήματα, αγρότες και αυτοαπασχολούμενους, κλπ .;

• την αύξηση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων από 26% έως 28%

• την εισαγωγή φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις

• την διεξαγωγή δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την απόκτηση των αδειών λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών και τις αντίστοιχες εισφορές των σχετικών συχνοτήτων και

• την επέκταση της εφαρμογής του φόρου πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής άνω των 5 μέτρων και την αύξηση του ποσοστού από 10% έως 13%, με ισχύ από τη συλλογή των φόρων εισοδήματος του 2014;

• την επέκταση της φορολόγησης των συνολικών ακαθάριστων εσόδων Gaming (GGR) με συντελεστή 30% στα VLT παιχνίδια τα οποία αναμένεται να εγκατασταθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και του 2016;

• την είσπραξη εσόδων μέσω της έκδοσης αδειών 4G και 5G.

Θα εξετάσουμε κάποια αντισταθμιστικά μέτρα, στη περίπτωση δημοσιονομικής αστοχίας:

(i) αύξηση του φορολογικού συντελεστή για τα έσοδα από ενοίκια, για κάτω από 12.000 ευρώ ετήσιο εισόδημα στο 15% (από 11%), με επιπρόσθετα έσοδα 160 εκατομμύρια και για τα ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ σε 35% (από 33%) με επιπλέον έσοδα 40 εκ. ευρώ (ii) ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων θα αυξηθεί κατά μια επιπλέον ποσοστιαία μονάδα (δηλαδή από 28% έως 29%), που θα οδηγήσει σε πρόσθετα έσοδα ύψους 130 εκ. ευρώ.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος