Μακρόν για Uber: Είναι πολύ δύσκολο να δημιουργήσεις θέσεις εργασίας χωρίς επιχειρήσεις

«Εγώ, είμαι παρά πολύ περήφανος. (…) είναι πολύ δύσκολο να δημιουργήσεις θέσεις εργασίας χωρίς επιχειρήσεις και χωρίς επιχειρηματίες», είπε ειρωνικά o Εμανουέλ Μακρόν απαντώντας σε ερωτήσεις που του έκαναν δημοσιογράφοι με αφορμή τα χθεσινά δημοσιεύματα του Guardian και της Monde που τον ενέπλεκαν σε μυστικές συμφωνίες με την Uber, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στα γραφεία της επιχείρησης στην Γκρενόμπλ.

«Δημιουργούμε μια είδους ατμόσφαιρα ότι δηλαδή οι επιχειρηματίες, κυρίως οι ξένοι, είναι κακό. Εγώ αναλαμβάνω εντελώς (την ευθύνη) κοιτάζοντας σας στα μάτια! Συνάντησα επιχειρηματίες! Τι τρομερό! Τους είδα, πάντα επίσημα παρουσία συνεργατών. Είμαι περήφανος. Δημιούργησαν δουλειές στη Γαλλία. Είμαι υπερήφανος γι’ αυτό. Και ξέρετε κάτι; Θα το έκανα αύριο και μεθαύριο», τόνισε.

Όταν οι δημοσιογράφοι τον πίεσαν να σχολιάσει τις αποκαλύψεις περί άμεσης εμπλοκής του στην εγκαθίδρυση της Uber στη Γαλλία, ο Γάλλος πρόεδρος είχε την εξής καυστική απάντηση:

«Όπως θα έλεγε ένας προηγούμενος Πρόεδρος, μού ακουμπάνε το ένα χωρίς να κουνηθεί το άλλο», είπε ο Μακρόν αναφερόμενος στους… όρχεις και σε μια περίφημη φράση που είχε πει ο Ζακ Σιράκ όταν το κατηγόρησαν. Με λίγα λόγια, αδιαφορεί τελείως.

ανταπόκριση από Παρίσι: Θωμαϊς Παπαϊωάννου

Μια ταραγμένη ιστορία

Η σύντομη ιστορία της Uber στην Ελλάδα είναι αρκετά ταραγμένη. Η αμερικανική εταιρεία με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, εμφανίστηκε στην Αθήνα το 2014.

Αρχικά πρόσφερε την υπηρεσία uberTAXI και συνεργαζόταν με επαγγελματίες οδηγούς, αποκλειστικά στην Αθήνα. Τα δυνατά χαρτιά της εταιρείας ήταν η μείωση του χρόνου αναμονής, η παρακολούθηση της διαδρομής στο χάρτη και ο εντοπισμός της συντομότερης διαδρομής. Ήταν η πρώτη εταιρεία επίσης που καθιέρωσε την πληρωμή μέσω κάρτας, κάτι που αποδείχτηκε εξαιρετικά χρήσιμο την εποχή των capital controls.

Τα πράγματα άρχισαν να παίρνουν μια διαφορετική τροπή όταν τον Σεπτέμβριο του 2015 εγκαινιάστηκε η υπηρεσία UberX, η οποία έδινε ουσιαστικά τη δυνατότητα σε μη επαγγελματίες οδηγούς που δεν κατείχαν επαγγελματική άδεια και δεν απέδιδαν στο κράτος νόμιμες εισφορές, να εκτελούν μεταφορικό έργο. Σύμφωνα με το νόμο 4093/2012 στον οποίο βασίζεται η Uber, οι οδηγοί είναι υπάλληλοι εταιρειών αδειοδοτημένων από τον ΕΟΤ (γραφεία ενοικίασης οχημάτων και τουριστικά γραφεία) για ενοικίαση Ι.Χ. με οδηγό.

Οι αντιδράσεις από τους οδηγούς ταξί ήταν έντονες σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις, μεταξύ των οποίων το Παρίσι, το Βερολίνο και η Αθήνα. Το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής μάλιστα καλούσε τους οδηγούς να μην ενταχθούν στην υπηρεσία της Uber.

Μετά την ψήφιση το 2018 του αυστηρότερου νόμου για τις μεταφορές που καθιέρωνε ένα σχεδόν ασφυκτικό πλαίσιο λειτουργίας για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικών υπηρεσιών στην Ελλάδα, η Uber ανέστειλε την υπηρεσία UberΧ, διατηρώντας μόνο την υπηρεσία UberTaxi.

H υπόθεση της Uber στην Ελλάδα αποτέλεσε πολύ συχνά πεδίο αντιπαράθεσης ανάμεσα στην τότε κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ.

Με αφορμή την αποκάλυψη του Guardian και της Monde το θέμα επανήλθε στο προσκήνιο με τον ΣΥΡΙΖΑ να ασκεί δριμεία επίθεση στη ΝΔ για την στήριξη που πρόσφερε ως αξιωματική αντιπολίτευση στην εταιρεία.

«Η αλήθεια αποκαλύπτεται καθημερινά, για κάθε ζήτημα που ο κ. Μητσοτάκης, τα στελέχη της ΝΔ και οι συνοδοιπόροι τους, μας λοιδόρησαν, μας συκοφάντησαν, μας στοχοποίησαν, παραπληροφορώντας τον ελληνικό λαό» σχολίασε ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Με πληροφορίες από taxianddriver, kathimerini.gr, BFMTV

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος