Η ανησυχία για τους δασμούς που έχει ανακοινώσει η κυβέρνηση Τράμπ είναι διάχυτη στις διεθνείς αγορές αν και οι επιπτώσεις διαφέρουν ανά χώρα και προϊόν.
Τον προβληματισμό των Ελλήνων οινοπαραγωγών παρουσιάζει ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Πάνος Φωτεινόπουλος από την Σκιλλουντία της Ολυμπίας.
H Αντωνία Χριστοπούλου, οινοποιός, εξηγεί ότι με δεδομένο το 10% δασμών που έχει ήδη εφαρμοστεί, όλοι οι ασχολούμενοι με το κρασί αναζητούν τρόπους για να αντιμετωπίσουν τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.
Η μείωση της αρχικής τιμής πώλησης από την παραγωγή, είναι η λύση στην οποία προσανατολίζονται οι οινοποιοί, προκειμένου φτάνοντας η φιάλη στο αμερικανικό ράφι να είναι ανταγωνιστικό, έναντι άλλων κρασιών.
Το ελληνικό κρασί έχει διεισδύσει στην Αμερική και οι ελληνικές ποικιλίες έχουν μεγάλη ανταπόκριση, όπως συνέβη με το κρασί της Σαντορίνης, το οποίο ουσιαστικά άνοιξε τις αγορές.
Οι οινοπαραγωγοί βρίσκονται σε διαρκή επικοινωνία με τους εμπόρους στις ΗΠΑ και προσβλέπουν σε μια σταθερή συνεργασία, που δεν θα επηρεαστεί ιδιαίτερα. Άλλωστε, σε μια φιάλη των δέκα δολαρίων ένα ή δυο επιπλέον δολάρια δύσκολα επηρεάζουν την απόφαση του αγοραστή για ένα αγαπημένο προϊόν. Δεν είναι Λαμποργκίνι.
Σύμφωνα με την κ. Χριστοπούλου από την στιγμή που δόθηκε τόσο μεγάλος αγώνας για να μπούν οι ελληνικές ετικέτες στην αμερικανική αγορά δεν θα εγκαταλείψουν την μάχη.
Ωστόσο, παράλληλα με την προσπάθεια να παραμείνουν σε μια τόσο μεγάλη αγορά αναζητούν διεξόδους σε άλλες χώρες που θα αντισταθμίσουν τυχόν απώλειες. «Είμαστε διαρκώς ανοικτοί για την διείσδυση σε νέες αγορές».
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος