Θεσσαλονίκη: Επαναρρύθμιση των σηματοδοτών κυκλοφορίας για ταχύτερη κυκλοφορία σχεδιάζει η Περιφέρεια Κ. Μακεδονίας

Στην ανασύνταξη των προγραμμάτων σηματοδότησης ώστε να γίνουν νέες ρυθμίσεις στους φωτεινούς σηματοδότες σε συγκεκριμένους οδικούς άξονες της Θεσσαλονίκης πρόκειται να προχωρήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με στόχο τη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας στην πόλη. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Πάρι Μπίλλια, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προέκυψαν από την κατασκευή του flyover (Υπερυψωμένη Λεωφόρος Ταχείας κυκλοφορίας), διατυπώθηκε αίτημα προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την αναρρύθμιση κάποιων φωτεινών σηματοδοτών που ακόμη λειτουργούν με τα παλιά προγράμματα, στα σημεία που δεν έχουν εγκατασταθεί τα «έξυπνα φανάρια». Η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής της Περιφέρειας ενέκρινε, σήμερα, τη δημοπράτηση του εν λόγω έργου, ενώ σύμφωνα με τις αρμόδιες υπηρεσίες, η λειτουργία των φωτεινών σηματοδοτών μετά την αναρρύθμιση θα είναι εφικτή με τη νέα χρονιά.

Ο κ. Μπίλλιας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, υπενθύμισε ότι «τα ‘έξυπνα φανάρια’ λειτουργούν στον άξονα Εθνικής Αντιστάσεως, Βασιλίσσης Όλγας και Τσιμισκή μέχρι τα Δικαστήρια και στον άξονα Κωνσταντίνου Καραμανλή, Εγνατίας μέχρι την Πλατεία Δημοκρατίας». Σε αυτούς τους άξονες είχαν τοποθετηθεί αισθητήρες και συστήματα μέτρησης της κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, τεχνητής νοημοσύνης και ευφυούς διαχείρισης της κυκλοφορίας καθώς και λογισμικό που ανάλογα με τη σύνθεση της κίνησης των οχημάτων πριμοδοτεί τον πράσινο ή τον κόκκινο σηματοδότη. Σύμφωνα, άλλωστε, με τις μετρήσεις που είχαν γίνει, είχε διαπιστωθεί ότι με τη λειτουργία των έξυπνων φαναριών στους δύο άξονες μειώθηκε ο κυκλοφοριακός φόρτος κατά 10 με 12%.

Σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους οδικούς άξονες, ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε ότι «υπάρχουν κάποιες κρίσιμες διαδρομές στις οποίες, σύμφωνα με τις προτάσεις των συγκοινωνιολόγων, χρειάζεται να γίνει μια νέα ρύθμιση των φαναριών». «Κυρίως μιλάμε για την περιοχή της Λαγκαδά, της Αγίου Δημητρίου και Κασσάνδρου, που έχουν επιβαρυνθεί περισσότερο», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως τη διαδικασία συντονίζει το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας που λειτουργεί η Περιφέρεια. Μετά και τη νέα ρύθμιση, μάλιστα, αναμένεται καλύτερος συντονισμός των φαναριών, μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και της ταλαιπωρίας των πολιτών. «Τώρα θα μένει να δούμε στην πράξη το ποσοστό μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου, αν για παράδειγμα θα φτάσει το 8, 10 ή 12%», συμπλήρωσε.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την τεχνική περιγραφή του έργου, προκειμένου η Περιφέρεια να προχωρήσει στην ανασύνταξη των προγραμμάτων σηματοδότησης θα συλλέξει δεδομένα από το υφιστάμενο δίκτυο μέτρησης/ανίχνευσης κυκλοφορίας της φωτεινής σηματοδότησης, από μετρήσεις κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών για τις στρέφουσες κινήσεις κάθε μεμονωμένου κόμβου καθώς και από δεδομένα τηλεματικής υψηλής ακριβείας για τους σηματοδοτούμενους κόμβους όπου δεν υπάρχει αντίστοιχο εγκατεστημένο δίκτυο.

Οι μετρήσεις αυτές αφορούν τους κυκλοφοριακούς φόρτους έτσι ώστε να ποσοτικοποιηθεί το επίπεδο εξυπηρέτησης ανά σηματοδοτημένο κόμβο μέσω εξιδεικευμένων δεικτών (π.χ. μήκος ουράς και χρόνος καθυστέρησης ανά εισερχόμενη οδική πρόσβαση στο σηματοδοτημένο κόμβο). Οι μετρήσεις αυτές θα αφορούν τόσο τους σηματοδοτούμενους κόμβους αρμοδιότητάς της αλλά και σηματοδοτούμενους κόμβους αρμοδιότητας των Δήμων. Κατόπιν της ανασύνταξης και εφαρμογής των προγραμμάτων σηματοδότησης, οι κυκλοφοριακές συνθήκες που θα επικρατούν στο σύνολο του οδικού δικτύου θα παρακολουθούνται και θα αξιολογείται η εφαρμογή των νέων μέτρων διαχείρισης της κυκλοφορίας (νέα προγράμματα σηματοδότησης) με μηνιαίες σχετικές αναφορές. Οι αναφορές αυτές πρέπει να περιλαμβάνουν την αποτίμηση και την αξιολόγηση των νέων προγραμμάτων σηματοδότησης, μέσω σύγκρισης ειδικά ορισμένων δεικτών μέτρησης της απόδοσης του δικτύου, τόσο πριν όσο και μετά την εφαρμογή τους. Με τον τρόπο αυτό θα επιτυγχάνεται η ακριβής ποσοτικοποίηση των βελτιώσεων μέσω των νέων μέτρων.

Ειδικότερα, θα πραγματοποιηθεί ανασύνταξη 98 κυκλοφοριακών προγραμμάτων σηματοδότησης σε αντίστοιχους σηματοδοτούμενους κόμβους, θα ακολουθηθεί μία συγκεκριμένη μεθοδολογία με κατάλληλα εξειδικευμένα λογισμικά εργαλεία ενώ ο ανάδοχος θα εκπονήσει ειδικό αλγόριθμο υπολογισμού της χρονικής διάρκειας των φάσεων του προγράμματος σηματοδότησης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 300.000 ευρώ.

ΑΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος