Το μάρκετινγκ στην υπηρεσία του πολιτισμού, σε ένα βιβλίο

Ο πολιτισμός είναι «προϊόν» και το κοινό «πελάτες» και αυτές οι έννοιες δεν πρέπει να είναι ταμπού, τονίστηκε -μεταξύ άλλων- στην παρουσίαση του βιβλίου του Πρόδρομου Μοναστηρίδη, προϊσταμένου του Τμήματος Marketing και Χορηγιών στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και αντιπροέδρου στο διοικητικό συμβούλιο του Thessaloniki Convention Bureau, με τίτλο «Μάρκετινγκ, πολιτισμός και καινοτομία», από τις εκδόσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

«Ο κόσμος πρέπει να απενοχοποιήσει τη λέξη προϊόν. Όταν ετοιμάζουμε την παράσταση “Οθέλλος” πρέπει να έρθει ένα κοινό», τόνισε ο ηθοποιός Αιμίλιος Χειλάκης, για να συμπληρώσει, ότι προκειμένου να προσελκύσει μια παραγωγή κοινό χρειάζεται να καινοτομεί και να γίνει αναγκαία.

Το βιβλίο του κ. Μοναστηρίδη συνδιαλέγει τη θεωρία με την πραγματικότητα στην ελληνική πολιτιστική αγορά. Αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για όσους θέλουν να κατανοήσουν την σημασία του μάρκετινγκ και απευθύνεται τόσο σε στελέχη του χώρου όσο και σε φοιτητές. Τόσο ο κ. Χειλάκης, όσο και Σταυρούλα Μαυρογένη, αναπληρώτρια καθηγήτρια στο η Τμήμα Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και διευθύντρια του Κέντρου Έρευνας Μακεδονικής Ιστορίας και Τεκμηρίωσης του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα τόνισαν, κατά την παρουσίαση, την ανάγκη για συνεχή εκπαίδευση σε αυτά τα θέματα.

Η κ. Μαυρογένη σημείωσε ακόμη ότι καθώς -για παράδειγμα- το Μουσείο δεν παίρνει κρατική επιχορήγηση, το μάρκετινγκ αποτελεί απαραίτητο εργαλείο ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποί του να δημιουργήσουν και να αναπτύξουν το κοινό του.

Ο αντιπρύτανης Έρευνας και Δια Βίου Εκπαίδευσης ΑΠΘ Ευστράτιος Στυλιανίδης τόνισε τον ενδιαφέροντα τρόπο με τον οποίο το βιβλίο συνδέει τη θεωρία μάρκετινγκ στον πολιτισμό και αναδεικνύει πόσο σημαντικά είναι για τους πολιτιστικούς οργανισμούς ο σχεδιασμός και η στρατηγική, ενώ στο συγκερασμό πολιτισμού και οικονομικών δεδομένων που αναπτύσσει το βιβλίο, αναφέρθηκε και ο πρόεδρος του ΔΣ του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης Βασίλης Γάκης. Στην ανάγκη για στήριξη μικρών και μεγάλων εκδοτικών οίκων αναφέρθηκε με τη σειρά της η Ιωάννα Δανδέλια, διευθύντρια Εκδόσεων Πανεπιστημίου Μακεδονίας, υπογραμμίζοντας πόσο βοήθησαν τα βιβλία μέσα στη δύσκολη περίοδο της πανδημίας.

«Το μάρκετινγκ πρέπει να βοηθήσει τον πολιτισμό, αλλά όχι να τον καπελώσει. Η αγορά είναι ανταγωνιστική και δεν πρέπει να εφησυχάζουμε με τις εύκολες λύσεις», τόνισε ο Πρόδρομος Μοναστηρίδης, σημειώνοντας ότι οι πολιτιστικοί φορείς πρέπει να εμπιστευτούν ειδικούς, καθώς «δεν κάνουν όλοι για όλα».

Το μάρκετινγκ στην υπηρεσία του πολιτισμού, σε ένα βιβλίο
Φωτ. Νίκος Αρβανιτίδης

Το βιβλίο «Μάρκετινγκ, πολιτισμός και καινοτομία» συνδυάζει ένα εύρος θεμάτων που δεν συναντάται συχνά στην πολιτιστική βιβλιογραφία, ιδιαίτερα στην ελληνική. Με βάση τη βιβλιογραφία αλλά και την επαγγελματική ενασχόληση του συγγραφέα με το θέμα, το βιβλίο μελετά τους μεγάλους και μικρούς, ιδιωτικού και δημόσιου χαρακτήρα, πολιτιστικούς οργανισμούς και αναλύει προτάσεις για το πώς οι φορείς αντιλαμβάνονται και εφαρμόζουν την καινοτομία σε σχέση με το μείγμα μάρκετινγκ στον Πολιτισμό.

Μέσα από παραδείγματα, παρουσιάζεται η τρέχουσα κατάσταση, τα προβλήματα αλλά και οι ευκαιρίες που αναδεικνύονται, με την ελπίδα, ότι οι προτάσεις και τα συμπεράσματα θα βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη εφαρμογή στρατηγικών μάρκετινγκ και καινοτομίας που τόσο έχει ανάγκη ο πολιτισμός. Για ένα βιβλίο που ξαναθυμίζει ότι τα πολιτιστικά προϊόντα πρέπει να είναι σωστά και να έχουν λόγο να υπάρχουν, έκανε λόγο ο κ. Χειλάκης, τονίζοντας ότι η μεγαλύτερη καινοτομία που έχει να κάνει ο καθένας από την πλευρά του είναι να «ξαναδιαβάσει την τέχνη του».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ