Η σημαντικότερη περίοδος της χρονιάς για τις διαδικτυακές πωλήσεις στην Κίνα, αυτή της λεγόμενης «Ημέρας των Εργένηδων», που ολοκληρώνεται σήμερα Δευτέρα 11 Νοεμβρίου, με τους αναλυτές να αναζητούν ενδείξεις για ανάκαμψη της κατανάλωσης ύστερα από τα πρόσφατα μέτρα των αρχών για τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας.
Οι εκπτώσεις για την «Ημέρα των Εργένηδων», που άρχισαν τον Οκτώβριο – μια κίνηση που ξεκίνησε το 2009 ο κολοσσός του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba – αποτελούν μεγάλο εμπορικό γεγονός με μειωμένες τιμές που προσελκύουν πελάτες στις μεγάλες πλατφόρμες διαδικτυακών πωλήσεων της χώρας.
- Η ονομασία αυτής της περιόδου εκπτώσεων βασίζεται στην ημερομηνία (11/11), με τέσσερα διαδοχικά ψηφία 1, που είναι σύμβολο των εργένηδων.
Το 2023, για δεύτερη συνεχή χρονιά η Alibaba και ο βασικός της αντίπαλος στην Κίνα, η JD.com, δεν δημοσίευσαν λεπτομερή στοιχεία για τις πωλήσεις τους.
- Η Κίνα βρίσκεται αντιμέτωπη με ασθενή εγχώρια ζήτηση μετά την πανδημία της Covid-19, από την οποία η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου δυσκολεύεται να ανακάμψει.
Οι τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν στη χώρα με ρυθμό βραδύτερο τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν το Σάββατο. Μια νέα ένδειξη ότι η ζήτηση παραμένει ακόμα ληθαργική.
Οι αρχές ανακοίνωσαν μέτρα στήριξης τις τελευταίες εβδομάδες για να τονωθεί η οικονομική ανάπτυξη, τα ισχυρότερα των τελευταίων ετών, κυρίως μειώσεις των βασικών επιτοκίων και αύξηση του ορίου δανεισμού για τις τοπικές αρχές.
Ωστόσο αρκετοί αναλυτές τονίζουν ότι αν δεν εφαρμοστούν πιο ισχυρά μέτρα για την τόνωση της κατανάλωσης των νοικοκυριών, η ανάπτυξη δύσκολα θα φθάσει στο επίπεδο που ήταν πριν από την πανδημία.
Αναλυτές της τράπεζας ING δήλωσαν σε έκθεσή τους ότι αναμένουν «ισχυρούς αριθμούς ανάπτυξης» για τη φετινή «Ημέρα των Εργένηδων». Οι εκπτώσεις «θα παραγάγουν πάνω από 1.200 δισεκ. γιουάν» (156 δισεκ. ευρώ) πωλήσεων, που αντιπροσωπεύουν «αύξηση 15%» σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, σύμφωνα με προβλέψεις της VO2 Asia Pacific, εταιρίας συμβούλων που εδρεύει στη Σανγκάη και ειδικεύεται στην ψηφιακή οικονομία.
Τα στοιχεία αποτυπώνουν, ωστόσο, μερική εικόνα της πραγματικότητας. «Πολλοί καταναλωτές αγοράζουν μαζικά για να πετύχουν τα όρια των εκπτώσεων πριν επιστρέψουν τα προϊόντα. Αυτό μειώνει τα περιθώρια και πλήττει την αντίληψη για το εμπορικό σήμα», τόνισε ο Βίνσεντ Μάριον, συνιδρυτής της VO2 Asia Pacific. «Αντί να επικεντρώνονται μόνο στις εκπτώσεις, οι μάρκες πρέπει να χτίζουν σχέσεις διαρκείας με τους πελάτες τους», δήλωσε.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος