Κρήτη: Δρομολογούνται ο ΒΟΑΚ κι άλλα αναπτυξιακά έργα ύψους 3,5 δισεκ. ευρώ

Array

Στο ευρύ πρόγραμμα έργων που θα υλοποιηθεί στην Κρήτη από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με κορωνίδα τον ΒΟΑΚ όπου τις επόμενες εβδομάδες στήνονται εργοτάξια, αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Γιώργος Καραγιάννης, σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου, μιλώντας στην Πολιτική Ακαδημία Επιμόρφωσης Στελεχών που διοργάνωσε η Νέα Δημοκρατία.

«Μόνο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και μόνο για την Κρήτη δρομολογούμε έργα ύψους σχεδόν 3,5 δισ. ευρώ» ανέφερε ο κ. Καραγιάννης.

Το εμβληματικότερο έργο που αρχίζει να υλοποιείται στον νησί είναι ο ΒΟΑΚ, ένα έργο που, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών «το χρωστάει η ελληνική πολιτεία στην Κρήτη και το οποίο είχε γίνει ένα γιοφύρι της Άρτας για πάρα πολλά χρόνια». Ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 2,2 δισεκ. ευρώ όπου τις επόμενες εβδομάδες θα αρχίσουν να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια και τέλη 2023, αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα».

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στα ορόσημα για την κατασκευή του μεγάλου έργου: «στις αρχές του Σεπτεμβρίου, υπογράφηκε η σύμβαση για το έργο που αφορά στη βελτίωση – διαπλάτυνση του υφιστάμενου τμήματος Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος στο Λασίθι. Αρχές του 2023 θα ξεκινήσει η κατασκευή για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Χερσόνησο έως τη Νεάπολη.

Ειδικά για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο, ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε ότι «πρόκειται για το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης που ξεκινά στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα που έχουν υλοποιηθεί ποτέ στην Ελλάδα. Ήδη την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκαν τα Τεύχη της Β Φάσης του Διαγωνισμού και δόθηκαν στους συμμετέχοντες ώστε στα τέλη Μαρτίου να έχουμε προσωρινό ανάδοχο στο μεγάλο αυτό έργο».

Σχετικά με τον προγραμματισμό για τα υπόλοιπα τμήματα, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «οι μελέτες για το τμήμα της προαίρεσης Κίσσαμος – Χανιά προχωρούν ώστε εντός του πρώτου τριμήνου του 2023 να υποβληθεί η ΜΠΕ και να ξεκινήσει και η κατασκευή αυτού του κομματιού παράλληλα με το Χανιά-Ηράκλειο, ενώ προχωράει η ωρίμανση των μελετών του ΒΟΑΚ για:

  • το τμήμα Σούδα – Αεροδρόμιο και
  • τα τμήματα ανατολικότερα του Αγίου Νικολάου, μέχρι τη Σητεία».

Ο κ. Καραγιάννης προανήγγειλε «σημαντικές εξελίξεις και για τα δύο τμήματα εντός του 2023, ειδικά τα τμήματα «Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή» και εκείνο της Γέφυρας Φρουζή ως τη Παράκαμψη της Παχειάς Άμμου».

«Επιπλέον, εκτός των νέων οδικών έργων, υλοποιούνται έργα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας καθώς επίσης βρίσκεται σε εξέλιξη ένα πακέτο έργων με στόχο την αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων» πρόσθεσε. Σε εξέλιξη βρίσκονται και άλλες παρεμβάσεις σε επίπεδο υποδομών.

«Τον περασμένο μήνα, προκηρύχθηκε η κατασκευή συμπληρωματικών έργων για τον Ταμιευτήρα Μπραμιανού και αντιπλημμυρικών έργων για τη Γρα Λυγιάς και το Φράγμα Μύρτου» σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.

Επιπλέον, εντός της εβδομάδας «ξεκινάει η φάση της προεπιλογής των συμμετεχόντων στο διαγωνισμό για το Φράγμα Ταυρωνίτη που θα επιλύσει ένα αίτημα δεκαετιών για την άρδευση γεωργικών εκτάσεων μεγάλης απόδοσης εξοικονομώντας νερό, ενώ θα συμβάλλει ουσιαστικά και στην αντιπλημμυρική προστασία των παρακείμενων περιοχών».

Σε ό,τι αφορά το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο κ. Καραγιάννης έκανε γνωστό ότι «οι εργασίες ξεπερνούν το 20% υλοποίησης» ενώ για τα κτιριακά έργα που υλοποιούνται στο νησί «προχωράνε οι διαδικασίες για τη κατασκευή νέων Δικαστικών Μεγάρων σε Ηράκλειο και Χανιά και την ανακατασκευή του Δικαστικού Μεγάρου Ρεθύμνου».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος