IRIS και POS: Ποιες  ανατροπές φέρνει στους ελεύθερους επαγγελματίες η υποχρεωτικότητα

Σχετικά με τους ελεύθερους επαγγελματίες και τα POS έχουμε δύο θέματα: Ένα είναι το ποιοι επαγγελματίες πρέπει να έχουν POS, και το άλλο είναι το πότε θα έχουμε τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές, είπε στην ΕΡΤ η φοροτεχνικόςΧριστίνα Μανέ.

Η λίστα των ΚΑΔ, των Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας που πρέπει να έχουν POS έχει επεκταθεί σε αρκετά καινούργια επαγγέλματα, τα οποία θα πρέπει μέχρι τέλος Φεβρουαρίου να έχουν το αποκτήσει.
Το μεγάλο ζήτημα και το θέμα του τι θα γίνει τελικά είναι το ότι την ίδια ημερομηνία, δηλαδή στο τέλος Φεβρουαρίου, θα πρέπει να υπάρχει και η διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές.

Όμως όταν οι φορολογούμενοι μιλούν με τους παρόχους τους δεν δέχονται την αντίστοιχη απάντηση ότι ναι, είμαστε έτοιμοι, τα λογισμικά μπορούν να δουλέψουν, μπορούν να συνεργαστούν και να ενοποιηθούν. Άρα το όλο σύστημα είναι ακόμη στον αέρα.

Είναι στον αέρα και στο επίπεδο των παρόχων, δηλαδή από των ανθρώπων οι οποίοι πρέπει να τρέξουν τις διαδικασίες και τα λογισμικά για να μπορέσουν να διασυνδεθούν, αλλά και στον αέρα σε σχέση με τους επαγγελματίες, οι οποίοι ναι μεν έχουν προμηθευτεί τα POS αλλά δεν ξέρουν με ποιο τρόπο θα γίνει η διασύνδεση με τις ταμειακές μηχανές.

Σχετικά με τα πρόστιμα, θα υπάρχει εφάπαξ καταβολή του προστίμου το οποίο θα βεβαιωθεί στην επιχείρηση ανάλογα με το είδος της, αλλά η μη τήρηση και η μη συμμόρφωση επισύρει και επιπλέον κυρώσεις.

Με την αφορμή αυτή θα ήθελα να πω και για τα πρόστιμα που έχουν να κάνουν με το MyData, γιατί έχουμε πλέον αρκετά ψηφιακά εργαλεία με τα οποία το υπουργείο Οικονομικών μπορέι να ελέγξει την φοροδιαφυγή και την φοροαποφυγή και τελικά να οδηγηθούμε σε ένα πιο συνετό φορολογικό σύστημα και δικαιότερο για όλους.

Όμως αυτό μπορεί να οδηγήσει στο να κλείσουν και πολλές κατηγορίες επαγγελματιών.

Αν δούμε συνολικά τα πρόστιμα που θα επιβληθούν σε περιπτώσεις μη ύπαρξης POS, σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με το MyData, και σε περιπτώσεις μη διασύνδεσης των POS και των ταμειακών, τότε μπορεί μια επιχείρηση να μη μπορεί να είναι βιώσιμη. Εδώ θα ήθελα να κάνω ένα σχόλιο:

Το να γίνουν όλα αυτά είναι σωστό και ίσως σε πολλές περιπτώσεις αναγκαίο και έχουμε ήδη αργήσει.

  • Όμως το γεγονός του ότι δεν υπάρχει η αντίστοιχη βοήθεια και ο αντίστοιχος χρόνος συμμόρφωσης, αυτό αποτελεί αρνητικό παράγοντα για την μικρομεσαία επιχείρηση, και στην Ελλάδα το 75% των επιχειρήσεων είναι μικρές και μικρομεσαίες.
  • Αυτό σημαίνει ότι έχουμε ελεύθερους επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενους, μπλοκάκια, ατομικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις που έχουν από 5 έως 20 άτομα προσωπικό.
  • Όλη αυτή η κατηγορία, η οποία ναι, μέχρι σήμερα λέμε ότι έχουμε φοροδιαφυγή εκεί και πρέπει να την πιάσουμε. Να το κάνουμε όμως με έναν τρόπο συνετό, όχι να οδηγήσουμε σε κλείσιμο αυτές τις επιχειρήσεις.

Εμένα η λογική μου και η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι οδηγούμε με ένα τρόπο τόσο απότομο τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα σε κάποια νέα δεδομένα, που θα οδηγήσει πολλές κατηγορίες επαγγελματιών και πολλές ατομικές και μικρές επιχειρήσεις να προτιμήσουν να κλείσουν.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος