Η “προθέρμανση” του Τουρισμού στη χώρα μας και οι κόντρες στις Αερομεταφορές (εκπομπή “ΔΕΚΑ”)

Η επανεκκίνηση του τουρισμού στη χώρα μας, η νέα μεγάλη διεθνή καμπάνια που προωθεί το υπουργείο και ο ΕΟΤ , οι βραχυπρόθεσμοι και μακροπρόθεσμοι στόχοι, η θωράκιση των μικρών νησιών αλλά και η διαμάχη που έχει ξεσπάσει μεταξύ αεροπορικών εταιρειών με αφορμή τη “διάσωση” της Lufthansa με κρατικά κονδύλια, τέθηκαν επί τάπητος στη διάρκεια της εκπομπής “10” στην ΕΡΤ1, το βράδυ της Τετάρτης.
Διαβάστε τα κυριότερα αποσπάσματα των δηλώσεων της προέδρου του ΕΟΤ Αντζελας Γκερέκου και τη συνέντευξη που παραχώρησε ο γενικός διευθυντής της Ryanair David O’Brien στον Φάνη Παπαθανασίου:

Άντζελα Γκερέκου, πρόεδρος του ΕΟΤ:
“Ανάλογα με το πως θ ανοίγουν οι χώρες και βλέποντας τη ζήτηση θα υπάρχει στοχευόμενη διαφήμιση για τον τουρισμό μας. Εχουμε κερδίσει το μέτωπο του Covid-19 και αυτό είναι ένα θετικό πρόσημο. Τώρα πρέπει να κερδίσουμε το στοίχημα να κρατήσουμε ζωντανό τον τουρισμό μας και να χτίσουμε τη σεζόν 2020-21, με τους επιχειρηματίες και τους εργαζόμενους στον κλάδο να είναι οι ήρωες της επόμενης μέρας.
“Οι χώρες από τις οποίες, παραδοσιακά, έχουμε τους περισσότερους τουρίστες δεν είναι στην καλύτερη θέση. Οι Βρετανοί έχουν το μείον της 14ήμερης καραντίνας με την επιστροφή τους από οποιοδήποτε μέρος επιλέξουν, οι Γερμανοί είναι διστακτικοί και εμμέσως πλην σαφώς λένε στους πολίτες “μείνετε εδώ” αλλά τώρα αντιμετωπίζουν πιο θετικά το άνοιγμα των μέτρων. Στοχεύουμε κυρίως στις βαλκανικές χώρες από τις οποίες αρκετοί θα μετακινηθούν οδικώς ενώ υπάρχει και τάση από τις σκανδιναβικές χώρες να έρθουν στην Ελλάδα. Να προσθέσω ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και από την Αυστρία, από την οποία ένας σημαντικός αριθμός επισκεπτών επιλέγει τη χώρα μας και για πολιτιστικό τουρισμό.
“Εκτός από την πληρέστατη ενημέρωση από το υπουργείο, τον ΕΟΔΥ, τον ΕΟΤ για τα μέτρα πρόληψης, υπάρχει και εκπαίδευση. Στο Νότιο Αιγαίο έχει ξεκινήσει on line εκπαίδευση σε όλα τα επίπεδα, για τους επιχειρηματίες, τους εργαζόμενους στα ξενοδοχεία, στην εστίαση και τους φορείς της τοπικής κοινωνίας. Παράλληλα με τη τήρηση των κανόνων για την υγειονομική ασφάλεια όλων μας, να μη ξεχνάμε ότι διακοπές σημαίνουν χαρά, απόλαυση, ξεγνοιασιά. Δεν πρέπει ν αφήσουμε τον κορωνοϊό να νικήσει τη μαγεία του τουρισμού.
“Για να στείλουμε ένα μήνυμα και στα μικρά νησιά μας όπου και εκεί περιμένουν τους επισκέπτες τους και να δείξουμε ότι δεν είναι μόνοι τους, έχει ξεκινήσει μια συνεργασία του ΕΟΔΥ με πλωτές ομάδες, αποτελούμενες από εξειδικευμένους γιατρούς και νοσηλευτές. Πηγαίνουν στα μικρά νησιά και κάνουν δειγματοληπτικά τεστ, τα περισσότερα σε ευπαθείς ομάδες και αυτό θα συνεχίσει να γίνεται. Επί πλέον, υπάρχουν, προς το παρόν, τρία πλωτά ασθενοφόρα που διατίθενται, δύο για τις Κυκλάδες και ένα για τα Δωδεκάνησα, έτοιμα να επέμβουν σε απευκταία περίπτωση εμφάνισης κρουσμάτων”

David O’Brien, Γενικός Διευθυντής της Ryanair:
«Η Lufthansa γυρίζει όλη την Ευρώπη και ζητιανεύει με ένα μπολ»
– Πότε θα ξεκινήσετε πτήσεις προς την Ελλάδα και σε ποιους προορισμούς;
«Θα ξεκινήσουμε ένα ουσιαστικό πρόγραμμα για την Ελλάδα από την 1η Ιουλίου. Θα καλύψουμε κοντά στο 90% των δρομολογίων που είχαμε σχεδιάσει και θα λειτουργήσουμε με πληρότητα 55% με βάση τον αρχικό μας σχεδιασμό. Αρκετά σημαντική σε σύγκριση με τον μέσο όρο πληρότητας της Ryanair που είναι στο 40%. Η Ελλάδα πάει πολύ καλύτερα για πολλούς λόγους. Είναι προφανώς ένας σημαντικός καλοκαιρινός προορισμός και αξίζει να αναφέρουμε ότι η διαχείριση του COVID-19 είναι ένα θετικό μήνυμα για τους τουρίστες».
– Λαμβάνετε θετικά μηνύματα για την Ελλάδα από τους τουριστικούς πράκτορες;
«Δεν μπορώ να πω ότι λαμβάνουμε θετικά μηνύματα από επαφές μας με τουριστικούς οργανισμούς. Για να είμαι ειλικρινής η αίσθησή μας είναι ότι σε ένα βαθμό οι βασικοί παίκτες ή αυτοί που έπρεπε να είναι οι βασικοί παίκτες στην ελληνική πλευρά συμπεριφέρονται ως παρατηρητές. Τα αεροδρόμια δεν έχουν κάνει τίποτα. Θα περιμέναμε ότι σε αυτό το σημείο η Fraport και το αεροδρόμιο της Αθήνας θα είχαν αναλάβει πρωτοβουλίες για να δώσουν κίνητρα. Και μπορώ να σας πω ότι , για την Ελλάδα είναι ικανοποιητικό το 55% στην πληρότητα τον Ιούλιο.
«Είμαστε έτοιμοι να αυξήσουμε τα δρομολόγια πολύ γρήγορα αν υπάρξει κάποια πρωτοβουλία από την άλλη πλευρά ή από την κυβέρνηση. Θα ήταν ουσιαστική πρωτοβουλία από την πλευρά της κυβέρνησης αν μείωνε την φορολογία και τις αμοιβές στο αεροδρόμιο τουλάχιστον μέχρι το τέλος του καλοκαιριού του 2021 που είναι, και βραχυπρόθεσμα αλλά και μακροπρόθεσμα προτεραιότητα για την Ελλάδα ως προορισμός».

– Κάποιες ευρωπαϊκές κυβερνήσεις σχεδιάζουν να δώσουν κρατική βοήθεια και κάποιες ακόμη και να κάνουν κρατικοποιήσεις για να βοηθήσουν αεροπορικές εταιρείες, όπως η Lufthansa. Τι νομίζετε σχετικά μ’ αυτό και πως θα το αντιμετωπίσετε; Γιατί είστε απέναντι στην ενίσχυση με 9 δις ευρώ της κρατικής ενίσχυσης της γερμανικής κυβέρνησης στην Lufthansa;
«Η Lufthansa δεν αξίζει και δεν χρειάζεται την βοήθεια. Υπάρχουν δύο αδιαμφισβήτητοι λόγοι για τους οποίους δεν πρέπει να την λάβει. Ένα συμπέρασμα από την πανδημία του COVID-19 σε σχέση με τις κρατικές ενισχύσεις, είναι ότι αεροπορικές εταιρείες που εισήλθαν στην κρίση σε κακή κατάσταση λόγω κακού μάνατζμεντ θα βγούνε πιο ισχυρές σε σχέση με αυτές που είχαν καλούς ισολογισμούς λόγω της συνετής τους πορείας. Στις τελευταίες περιλαμβάνω και την Aegean. Η Ryanair και η Aegean είναι παραδείγματα εταιρειών με καλό μάνατζμεντ. Από την άλλη, η Lufthansa ζητά και παίρνει 9 δις ευρώ. Και δεν είναι μόνο τα 9 δις ευρώ. Γυρίζει όλη την Ευρώπη ζητιανεύοντας με ένα μπολ. Απαιτούν από την Αυστρία 800 εκατ. ευρώ κι από την Ελβετία πάνω από ένα δις ευρώ και μεγάλα ποσά, εκατοντάδες εκατομμύρια από το Βέλγιο. Αυτό που είναι προφανές και το ξέρουμε εμείς οι Ιρλανδοί και οι ‘Έλληνες είναι ότι άλλοι κανόνες ισχύουν για την Γερμανία και άλλοι κανόνες για όλους τους άλλους».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος