ertnews.gr

Αύξηση του πληθωρισμού κατά 0,1% σε ετήσια βάση τον Φεβρουάριο

09/03 12:28
Αύξηση του πληθωρισμού κατά 0,1% σε ετήσια βάση τον Φεβρουάριο

O Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ) ενισχύθηκε κατά 0,1% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα το 2017 και αύξησης 1,3% που καταγράφηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 με το 2016 σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).

Ο Γενικός ΔΤΚ εμφάνισε μείωση 0,1% σε σχέση με τον Ιανουάριο έναντι πτώσης 0,3% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2017 – Φεβρουαρίου 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2016 – Φεβρουαρίου 2017, παρουσίασε αύξηση 0,9% έναντι μείωσης 0,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2016 – Φεβρουαρίου 2017 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2015 – Φεβρουαρίου 2016.

Ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του Φεβρουαρίου 2018, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2017, παρουσίασε αύξηση 0,4% έναντι ανόδου 1,4% κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2017 με το 2016.

Η μικρή ετήσια αύξηση του Γενικού ΔΝΤ κατά 0,1% τον Φεβρουάριο αποδίδεται στις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών. Από την αύξηση:

1) Κατά 6,2% στα αλκοολούχα ποτά και καπνό, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.

2) Κατά 1,3% στην ένδυση και την υπόδηση

3) Κατά 0,1% στην υγεία λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα, νοσοκομεία και κλινικές. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: παραϊατρικές υπηρεσίες, οδοντιατρικές υπηρεσίες

4) Κατά 2,8% στις μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς

5) Κατά 0,2% στην εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

6) Κατά 1,1% στα ξενοδοχεία – καφέ – εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία-κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:

1) Κατά 1% στην διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, νωπά ψάρια, νωπά φρούτα, τυριά, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, καφέ.

2) Κατά 1,7% στην στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών στο πετρέλαιο θέρμανσης.

3) Κατά 2% στα διαρκή αγαθά – είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

4) Κατά 0,1% στις επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον εξοπλισμό τηλεφωνίας και τηλεομοιοτυπίας.

5) Κατά 1,4% στην αναψυχή – πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.

6) Κατά 2,3% στα άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Exit mobile version